Gå til innhold

Hvor går grensen til bråk?

Rubex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Tenkte jeg skulle kjøpe meg noen nye vifter til kabinettet mitt, og da lurer jeg på om 25db bråker....?? Evt. hva bør jeg holde meg unna?

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NN7wWQ
Skrevet

Ville prøvd og holdt meg til ca. 20db. Det blir litt høyere hvis du skal ha flere vifter.

To vifter på 20db blir så klart ikke 40db ;) men (bitte)litt høyere.

Skrevet
Ville prøvd og holdt meg til ca. 20db. Det blir litt høyere hvis du skal ha flere vifter.

To vifter på 20db blir så klart ikke 40db ;) men (bitte)litt høyere.

to vifter på 20db = 23db

Skrevet (endret)

før jeg skifta til amd 64 3200+ med vannkjøling hadde jeg en duron 1,3 med en coolermaster kjøler . når jeg tok vifta av kjøleren nå lenge etter jeg skifta fant jeg ut at det var en 40mm delta (DEN bråka den!) lå på ca 40-50 db

Endret av F-14
Skrevet
Blir ikke lydnivået i dB skalen fordoblet for hver 3. ? I så fall tviler jeg på at to vifter på 20dB gir 23 tilsammen...

jo, men to 20 db blir jo 40 db..

Skrevet

Desibel skalaen er logaritmisk oppbygd dermed nytter det ikkje med ungdomskule matematikk 2+2 = 4

Her finn dere litt meir kom korleis formelen er bygd opp.

mvh

JanEirik

Skrevet
Desibel skalaen er logaritmisk oppbygd dermed nytter det ikkje med ungdomskule matematikk 2+2 = 4

Her finn dere litt meir kom korleis formelen er bygd opp.

mvh

JanEirik

Jepp.

Skrevet

Hjælp, hva med meg som har 2 80mm Delta vifter + et monster på 140mm som gjør sitt ytterste for å overdøve min kjære cpu kjøler som ikke støyer mindre enn ca 50Db ?

I tillegg 2 Ibm harddisker som hver enkelt ikke har noe problem i å overdøve en "liten" Delta på 80mm.

kan noen prøve å hjelpe meg i å regne ut støy?

personlig synes jeg ikke pcn støyer såå mye... man kan nesten ikke høre de 4 andre pcene vedsiden av meg på lan.

STØY en en liten del av hva kompisene mine beskriver pcn min som :w00t:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...