Gå til innhold

alarmen går hele tida


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gå inn i Bios å se hva som er shutdown temprature (eller .no)! Nå er jeg ikke så dreven i Bios så jeg kan ikke på stående fot guide deg frem, men hvis du leter litt så skal det ikke være så vanskelig å finne! Tviler egentlig på at den har såpass lav shutdown temprature men...

 

Når slår den seg av egentlig? Er det når dere spiller eller kommer det bare etter at det har gått en stund?

Lenke til kommentar

har skrudd av shutdown temperaturen...har prøvd å sette den på 70 grader og...funka ikke..

 

det varierer når den slår seg av...

 

det er for det meste når prossessoren driver med tunge beregninger som i noen spill og video/lyd redigering, men noen ganger har alarmen gått bare vi har starta en mp3fil i winamp...må da være noe hardwarefeil???

Lenke til kommentar

Memtest er et prog til å teste rammen din med som du sikkert finner på alles gode venn Google!

 

Har hatt et lignende proglem selv der maskina slo seg av nå og da, men hos meg kom det ikke alarm! Det er borte nå og jeg tror at det bare var Q-tec forsyninga som måtte kjøre sinn litt :ermm: (ja da, ja da vet at q-tec er dritt, men jeg skulle bare ha et lite og billig bakinett til noen gamle PC deler)

Lenke til kommentar

Hmmm, har lignende problemer med mitt NF7-S. Vet ikke hvorfor dette skjer, men av en eller annen grunn skrur seg pcn av ved ca 55 grader (Alarmen går).

Har stillt inn alt som det skal være i bios, men dette hjelper ikke.

Det eneste som hjelper er at jeg tar av siden på toweret, og at jeg da aldri kommer over 55 grader..

 

Blir vel en ny kjøler tenker jeg, eller no sånnt..

Lenke til kommentar

gode forslag her...

 

menneh... når alarmen går (merk: ikke slår seg av) så er det jo ike _shutdown_ temp det er noe galt med :p. I såfall sitter han på en bios versjon som har en rimelig stor bug :D

 

som nevtn:

 

sjekk ram med MEMTEST86... og evt cpu (og minne) med prime95 (bruk google)

 

Hvilket hovedkort er det snakk om? Enkelte hovedkort har målere der bios måler _veldig_ feil.

Lenke til kommentar
har bygd en ny pc til broren min...den hadde funket helt greit, hvis det ikke er for at den skrur seg av mens alarmen uler som faen innimellom...hva kan dette være?

 

cpuen er kun på ca 50 grader og ellers er det ca 30 grader i maskina---

 

help!!!

Vel, du kan jo tømme ei bøtte kaldt vann pc`en etter eller før bruk , men det blir kannsje litt farleg og xtremt dumt. :thumbdown::thumbdown:

 

Du har helt sikkert kjøpt feil strømforsyning, dette skjedde også med enn venn av meg, han hadde mekka på pcn og etter eit kvarter tjueminutt, begynnte det å brenne :w00t::thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...