Gå til innhold

Hvilke temeratur har dere på X800 pro?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så på Overdrive at Temp`en på mitt, lå på 58grader rett etter jeg hadde spillt BFV? Hørtes litt mye ut :ermm:

 

En dere andre? (med stock-kjøling)

Det er ikke mye..

 

Under 3dmark ligger min temp på 75 max tror jeg!

40 i windows og sikkert 75 i andre spill!

Gullegutt: Du har Connect3d x800pro ikke sant? Jeg også....

 

Hvordan klarer du å ha 528mhz-core gjennom hele 3dmark03?

Hvis jeg nærmer meg 520 så fryser hele greia etter 10 sek av første test, og laster default clock både på core og minne. (hvis jeg er så heldig at VPU recover slår seg inn før pc'en fryser helt...)

Er det fordi jeg faktisk har på VPU recover? Har du den enabled?

 

Hadde forøvrig 77 grader etter 45 min Far Cry spilling...

Lenke til kommentar
Så på Overdrive at Temp`en på mitt, lå på 58grader rett etter jeg hadde spillt BFV? Hørtes litt mye ut :ermm:

 

En dere andre? (med stock-kjøling)

Det er ikke mye..

 

Under 3dmark ligger min temp på 75 max tror jeg!

40 i windows og sikkert 75 i andre spill!

Gullegutt: Du har Connect3d x800pro ikke sant? Jeg også....

 

Hvordan klarer du å ha 528mhz-core gjennom hele 3dmark03?

Hvis jeg nærmer meg 520 så fryser hele greia etter 10 sek av første test, og laster default clock både på core og minne. (hvis jeg er så heldig at VPU recover slår seg inn før pc'en fryser helt...)

Er det fordi jeg faktisk har på VPU recover? Har du den enabled?

 

Hadde forøvrig 77 grader etter 45 min Far Cry spilling...

Jeg har Powercolor kort! Om jeg har vpu recover på eller ikke spiller ingen rolle her.. har jeg den på så blir jeg slengt ut i windows, og har jeg den ikke på så låser maskina seg og jeg må reboote!

Lenke til kommentar
Mitt ligg under 31 grader.. (I windows) . I 3dMark03 Ligger det i 39 grader..  Jeg annbefaler en systemkjøler som man setter under Skjermkortet!  Her finner du den

28db er litt for mykje for meg.. jeg venter heller på Arctic Cooling rev 4.

Du får vell klokka ditt kort noe jævli du, når det er så kaldt? :innocent:

Hvorfor da kjøpe seg powercolor, da du får HIS med rev. 4 allerede påmontert?

 

Og hvis du mener 28 db er "mye", så må jeg nesten si du er meget følsom for lyd og/eller du har pc'en inntil hodet ved senga, og ikke gidder skru den av da du legger deg.

 

Jeg for min del kommer til å velge HIS sitt av den gode grunn at jeg slipper å bryte garantien, ved å skifte ut VGA kjøleren, og det er garantert verdt de ekstra kronene.

Endret av Mello
Lenke til kommentar
Var sugen på den kjøle saken men, 28db er "mye" det. Såg ikke noe HIS kort som var VIVO.

Sjekket akkurat netshop.no, og står ikke noe VIVO bak "pro" kortene dems nei, noe jeg syntes er merkelig siden det ble reklamert som VIVO på hjemmesiden dems for en liten stund siden. XT kortene dems derimot står det VIVO bak, selv om VIVO kanskje ikke er så viktig på et XT kort, da mye av hensikten allerede er gjort for deg for ekstra penger :)

 

Edit: så at VIVO var fjernet på hjemmesiden dems nuh :/ Kun XT kortene som får det hos HIS, inntil videre.

 

"28db" er for min del ikke mye, VGA silencer på maks har 25 db, og den høres knapt. Men såklart er det personer som er mere sensitive for lyd, dog 28 er veldig lite etter min mening.

 

Har et HIS X800XT PE IceQ-II på vei uansett, så VIVO er ikke fullt så nødvendig for meg, dog det skal bli kos å få TV på pcen igjen. Gamle TV kortet tok kvelden for 2 måneder siden :(

Endret av Mello
Lenke til kommentar
Vantec Spectrum systemkjøler, UV/LED

 

Nå er den der rimelig bra og ha og, om dere vil ha et "kult" alternativ til den som er nevnt lenger opp. Tror de yter omtrent det samme, bortsett fra at førstnevnte bare flytter varm luft ut, så gjør den der så sirkuleringen i kabinettet blir bedre. Smak og behag, jeg har ihvertfall den der, og er fornøyd til tusen. :)

Kjøler bra men bråker for mye synes jeg.

Lenke til kommentar
Vantec Spectrum systemkjøler, UV/LED

 

Nå er den der rimelig bra og ha og, om dere vil ha et "kult" alternativ til den som er nevnt lenger opp. Tror de yter omtrent det samme, bortsett fra at førstnevnte bare flytter varm luft ut, så gjør den der så sirkuleringen i kabinettet blir bedre. Smak og behag, jeg har ihvertfall den der, og er fornøyd til tusen. :)

Kjøler bra men bråker for mye synes jeg.

Som sagt, smak og behag. Men det er jo RPM bryter på den, så du kan skru fra 25 til 36.6 , Så i det tilfellet burde den passe for de fleste siden 25 er "lite", og 36.6 er "mye". Tviler uansett på at du finner noe lignende til under 25 db.

Lenke til kommentar
Mitt ligg under 31 grader.. (I windows) . I 3dMark03 Ligger det i 39 grader..  Jeg annbefaler en systemkjøler som man setter under Skjermkortet!  Her finner du den

28db er litt for mykje for meg.. jeg venter heller på Arctic Cooling rev 4.

Du får vell klokka ditt kort noe jævli du, når det er så kaldt? :innocent:

Hvorfor da kjøpe seg powercolor, da du får HIS med rev. 4 allerede påmontert?

 

Og hvis du mener 28 db er "mye", så må jeg nesten si du er meget følsom for lyd og/eller du har pc'en inntil hodet ved senga, og ikke gidder skru den av da du legger deg.

 

Jeg for min del kommer til å velge HIS sitt av den gode grunn at jeg slipper å bryte garantien, ved å skifte ut VGA kjøleren, og det er garantert verdt de ekstra kronene.

Som du sikkert har skjønt så har det ikke vært så lett å få tak i X800 kortene, og når jeg fant Powercolor kortet slo jeg til med en gang det var på lager!

Hvorfor jeg ikkje kjøpte HIS? Fordi det ikke er på lager noen plasser, og hvorfor ikke kjøpe Powercolor og kjøpe arctic coolern etterpå?

Endret av Gullegutt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...