Gå til innhold

Spørsmål om katter... ;)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dyreplageri fordi han barberer kattene? riiiight.. ;)

Tror du katta liker å være helt barbert uten sin naturlige pels? Tvilsomt... På varme sommerdager går det nok greit, men ellers må det være en god del kaldere for katta. I tillegg er nok ikke huden under vant til å være helt ubeskytta slik at sår lettere kan oppstå, og veien fra sår til infeksjon er ikke nødvendigvis så lang...

Lenke til kommentar

Tror ikke katten har noen problemer med det dersom det ikke er kaldt.

Det finnes flere katteraser som ikke har hår. Så det eneste du kan ha rett i er kuldemomentet, men husk at katter faktisk kan være inne store deler av livet sitt.

Endret av lodott
Lenke til kommentar
Dyreplageri! Ingenting annet. Det finnes alltid kompromisser, og dette er ikke et slikt tilfelle. Anmeldt skulle eieren og dama hans ha blitt...

Right... gjennomtenkt kan man ikke beskylde deg for å være akkurat. Hadde du kommet drassende med snuten for å anmelde meg da jeg barberte katta mi etter at han rota seg oppi et tjærefat hadde jeg garantert gitt deg stryk. Hvorfor er det dyreplageri å barbere katta men ikke puddelen, forresten?

Lenke til kommentar

Dette liker jeg ikke. I utgangspunktet vil jeg se på dette som dyreplageri, men dette kommer helt an på rase / årstid osv. Hvis noen hadde barbert katta mi hadde jeg klikka. Katter er definitivt ikke noe mindre verdt enn mennesker hvis noen tror det. Dette gjelder jo selvfølgelig dyr generellt, også.

Lenke til kommentar
Dyreplageri! Ingenting annet. Det finnes alltid kompromisser, og dette er ikke et slikt tilfelle. Anmeldt skulle eieren og dama hans ha blitt...

Right... gjennomtenkt kan man ikke beskylde deg for å være akkurat. Hadde du kommet drassende med snuten for å anmelde meg da jeg barberte katta mi etter at han rota seg oppi et tjærefat hadde jeg garantert gitt deg stryk. Hvorfor er det dyreplageri å barbere katta men ikke puddelen, forresten?

Tror ikke du er så altfor gjennomtenkt sjøl, lille venn. Blir det samme som om å anmelde en lege for å amputere en fot som er knust under betongblokk f.eks. Eller for å barbere vekk håret til en pasient pga en operasjon i ansiktet eller hjernen... At dama hans tvinger'n til å ha husdyr er passe borte allerede. At hun tvinger ham når han allergisk er heeelt bak mål og er grunn til å slå opp for lenge sida spør du meg. At han i tillegg barberer de stakkars kattene for å etterkomme hennes krav, er kanskje svar på det manlende vettet som gjør at han nettopp fortsetter i det forholdet. Som HolgerLudvigsen sa, ikke akkurat den skarpeste kniven i skuffen nei... ("Hvem er den største dåren; dåren selv eller de som følger dåren?")

 

Ang puddelbarbering var det katter denne tråden handla om, så pudler får man ta i en annen tråd (jeg synes forøvrig synd på de dyra også, men hunder er i mye større grad avla fram til forskjellige formål enn det katter er, og jeg kjenner ikke så godt til hunder heller. Men det er annen sak)

 

EDIT: Ble litt lang den der, men jeg godtar ikke å bli kalt ting uten at det er argumentert eller om argumentene er for dårlige. Også har jeg lite å gjøre på jobben... :)

Endret av Mad Wolf Magnux
Lenke til kommentar

Hunder er dumme dyr. De driter på kommando og tenker ikke lengre enn å dilte etter eieren ;)

 

Jeg har lest at katter sjelden er langsinte (men man kan "bestikke" dem med godis eller kos), men det skyldes kanskje en kort hukommelse. Uansett så liker ikke katter at man fjerner pelsen - tvert imot så blir katter "mobbet" av andre katter hvis de har ustelt/dårlig pels!

Lenke til kommentar

Tenkte å søke etter andre bilder av barberte katter ... men da jeg søkte etter "shaved pussy" fant jeg ut at det var på tide å legge seg :whistle: ....

 

EDIT:

Når jeg var liten badet jeg katta vår i en sterk såpe (finnes ikke lengre).... da mistet den så godt som alt håret (hadde riktignok noen tufser igjen enkelte plasser).

 

Vannet var i tillegg kokvarmt så den ble litt skoldet og.... fikk kjeft av mor så neste katt trakk jeg i do (men det gikk fint).

 

Vi måtte gi bort kattene våre ....

Endret av JEG76
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...