Gå til innhold

Morsomme reklamer på tv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker ikke overskriften på tråden, en reklame er ikke nødvendigvis morsom for å være bra. Liker posten sine nye reklamer veldig godt, spesielt gutten som får slips av pappa i posten før jobbintervju. Joda, man trekker på smilebåndet, men reklamen er også rørende.

 

Alt for mange reklamer som kun er morsomme, men hvor man ikke husker produktet det reklameres for. Da er det jo null verdt. Synes bransjen bør tenke mer på det visuelle, og mer på å gjenspeile verdiene de faktisk vil reklamere for.

 

Nike foreksempel har jo visuelle reklamer man kan se ofte uten å bli lei, og hvor man får med seg produktet. Mange haha-reklamer er man lei etter å ha sett den et par ganger. Men potetgullreklamen til Kims (er det vel?) ler jeg fortsatt av...

 

MEN, det holder jo ikke at jeg ler. Jeg får lyst på potetgull kanskje, men ikke et spesielt merke. Derimot får jeg kanskje lyst å sende en pakke kjærlighet med posten...

Endret av Vannjenta
Lenke til kommentar

Hva heter det programmet jeg har sett et par ganger? Det programmet der det sitter ei kjerring og viser oss reklamefilmer fra hele verden? Norske reklamer er ofte med. Jeg har sett det på norsk TV, men husker ikke helt kanal. Noen som vet hvor mange episoder det er og om de lages ennå, og evt. om de sendes på noen norske kanaler?

 

Det kan ikke være så ufattelig mange episoder ettersom det var masser av dødsvittige reklamefilmer fra alle deler av verden hver gang.

 

Jeg likte nå den med han som skulle betale regninger over internett særdeles godt. Og tusen andre som jeg ikke klarer å sette fingeren på. Jo, trommesettet!

Lenke til kommentar

En reklame fra utlandet (husker ikke hvilket)

 

Hvor en gutt i 16-20 års alderen (tror jeg), driver å rengjør i en resturant helt alene. Så synger han hele tiden "grappa"....."grappa". Etter en liten stund kommer han ut til en øde parkeringsplass, hvor han fortsetter med "grappa" greiene sine.

Helt til en bil kommer susene forbi, og vi hører "grappa" fra bilen. Gutten sier det igjen.

 

Så er vi inne i bilen, og det er egentlig en sang hvor de synger "Come on! Get up! Ah!" (men det høres ut som "grappa" når den suser forbi).

 

Husker desverre ikke hva reklamen var for, men morsom var den.

Lenke til kommentar
En reklame fra utlandet (husker ikke hvilket)

 

Hvor en gutt i 16-20 års alderen (tror jeg), driver å rengjør i en resturant helt alene. Så synger han hele tiden "grappa"....."grappa". Etter en liten stund kommer han ut til en øde parkeringsplass, hvor han fortsetter med "grappa" greiene sine.

Helt til en bil kommer susene forbi, og vi hører "grappa" fra bilen. Gutten sier det igjen.

 

Så er vi inne i bilen, og det er egentlig en sang hvor de synger "Come on! Get up! Ah!" (men det høres ut som "grappa" når den suser forbi).

 

Husker desverre ikke hva reklamen var for, men morsom var den.

Hehe den reklamen er genial ja, har sett den selv og prøver å forklare den til folk som ikke har sett den. Jeg så den på TV3 for en stund siden, i et eller annet program der de viste merklige reklamer fra utlandet.

 

Ellers så synes jeg den KIMs reklamen er knallgod, den der han fyren får med seg feil pose hjem fra butikken. De andre reklamene KIMs har i den "pakken" er også bra, men det er spesielt den som skiller seg ut.

 

Jeg har sett en Budweiser reklame som er veldig morsom også, der er det en frosk eller noe slikt som ligger på en stein ved et vann like utenfor en bar, så er det en kameleon der også som hele tiden slår denne frosken i ansiktet med den lange tungen, og hver gang hører man den "smash/bang" lyden man hører i litt dårlige actionfilmer. Veldig morsom reklame, bare synd jeg ikke husker hva den heter eller alle detaljene.

Lenke til kommentar

"Pappa, har du sett trommesettet mitt?"

"ÅI!"

"Har vi sett trommesettet?"

"Nei, det har vi ikke sett!"

"Nei, det har vi ikk... ikke sett" LOL

 

"JA.... NO MÅ DU BARE LÆS"

 

"Så dåkker to e gamle kjente"

 

"Døh... jeg tror jeg har fått med meg feil pose jeg az"

"ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ"

"ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ"

Lenke til kommentar
Synes den nye 'Kim's'-reklamen er bra....den med han som får med seg feil pose hjem fra butikken.

 

Ellers så savner jeg han derre latsabben fra 'Byggmakker'-reklamene.

 

:D

 

 

mvh

Pantera

Den kim's reklamen er steike artig :dribble:

 

 

han eklingen i badstua(vg-reklamene)er en sjarmerendes kar ja :p

Lenke til kommentar
Synes den nye 'Kim's'-reklamen er bra....den med han som får med seg feil pose hjem fra butikken.

Ellers så savner jeg han derre latsabben fra 'Byggmakker'-reklamene.

Alle Byggmakker-reklamene med han er veldig gode. Savner de jeg ogsaa...

Av Kim's reklamene liker jeg bare den som er nevnt over, resten er bare teite, med mindre jeg har gaatt glipp av noen eller ikke husker noen...

 

For tiden saa maa VG reklamene vaere de beste.

 

"Ja, no maa du berre laes!"

"KeffOr hakkje du bart?"

"Ska vi slaass?" :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...