Gå til innhold

nVidia viser seg best i HL2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså HL2 er ikke krevende i det hele tatt. Har du FX seiren eller 9800 serien trenger du ikke å bekymre deg i det hele tatt.

Prosessor merke har da så si ingen betydning. Hvis AMD utgjør hele 1 fps bedre i HL2 så utgjør Intel mye bedre på noe annet spill igjen. Sånn er det...samme er det med ATi og nVIDIA. Det er så si ingen forskjell mellom de 2 merkene.

At det er testet på betaen sier jo sitt.

Skrevet

Angående HDR i Half Life 2... Er det slik at det trengst hardwarestøtte for dette? Dette er vel hva ATI satser på... eller er jeg på bærtur nå?

Skrevet
Altså HL2 er ikke krevende i det hele tatt. Har du FX seiren eller 9800 serien trenger du ikke å bekymre deg i det hele tatt.

Prosessor merke har da så si ingen betydning. Hvis AMD utgjør hele 1 fps bedre i HL2 så utgjør Intel mye bedre på noe annet spill igjen. Sånn er det...samme er det med ATi og nVIDIA. Det er så si ingen forskjell mellom de 2 merkene.

At det er testet på betaen sier jo sitt.

amd er mye bedre der da,mellom 8-10 FPS med gf 6800 ultra

Skrevet

Det er ikke den eldgamle betaen som er testet altså. Skal være en ganske ny en som siden har fått tilgang til fra valve (fra det jeg har hørt andre steder.

Skrevet

Syntes det hele virker veldig suspekt. Har ikke hørt om den testen der noen andre steder enn her... Jeg er ganske sikker på at hvis noen spør valve så vil de nekte for at de har vært involvert i dette. Publicity stunt fra 3digests side spør du meg.

Skrevet

hehe, minner meg om noen nVidia VS ATi duskusjoner.

"nVidia eier ATi, bare se her [link] slår ati med hele 4(!) fps assa"

Så bra da, man merker tross alt 0 forskjell.

Skrevet (endret)

1. Om dette er sant eller ikke vet vi akkurat like mye om (lite om). Så det er vel ingen vits å blankt avise det.

2. Hvis jeg er en fanboy (noe jeg mener jeg ikke er), så er jeg vel ATIfanboy siden det er det jeg kjøper uten å vurdere nVidia.

3. Det som overrasker meg mest er ikke at nVidia er like bra/slår ATI men hvor mye bedre AMD cpuen er i spillet :o

Endret av Veritas_
Skrevet (endret)

3. merkelig at det står nvidia i topic da, men, jeg må si at 12 fps er en del, men så er det bevist at Athlon64 faktiskt er bedre P4 NW på samme klokkefrekvens kontra pr-rating.

I tillegg så kan det også være en stakkars prescott som har forvilla seg ut dit :p

edit: var hos en venn i stad, han har FX5600 256MB, og det gikk utrolig glatt, og ting var veldig pent å se på, så jeg velger nok å ta denne testen med ett par klyper salt. Men så var det en del ting som ikke var ferdig tydeligvis (lys, skygger o.l).

Så det blir egentlig ikke lett å si.

Endret av LoS
Skrevet

Argh, har 1.5Ghz GeForce FX 5200 128mbDDR(gainward powerpack :blush: ) 1024 Mb ram.

Tror dere eg har en sjangs? :p Vel eg tror uansett, så var det noen som sa på den messe tingen, at, Doom III Var basert på Geforce 3 Teknologi, og ikkje høyere.

men eg kan jo ta feil :cry:

Skrevet
Kan ikke stole på tallene med beta versjonen :no:

Enig. En kamerat kjørte hl2 på den første betaen helt flytende på Radeon9700 2.8ghc P4. Men uansett det blir helt feil å se slike tall på en beta. Skal ikke leke professor her, men jeg antar at i en beta er ikke grafikken "ferdigutviklet" og utnytter ikke pcen slik som den gjør i en ferdigversion. En ferdigversjon vil jo alltid virke bedre?

Skrevet
En ferdigversjon vil jo alltid virke bedre?

Nei det er da ingen selvfølge. Tviler på at den er noe verre. Men det kan jo hende at det eneste som blir rettet på fra denne beaten til ferdigversjonen er gameplay, balanse e.l. Trenger ikke å være noe grafisk som ikke er ferdig. Så å avskrive den pga det er beta er vel ikke helt rett det heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...