Gå til innhold

Nvidia eller ATI?


Launch

Anbefalte innlegg

Hvis jeg skal ha nytt 3Dkort for gameing i dag så er det vel X800 XT kortene som er det hotteste fra ATI, men når jeg tar en kikk på hva som kommer av spill så ser det ut til at det er mye som faller bedre på plass for Nvidia.

 

Hva er det beste kjøpet i dag, vil helst ha noe som gir mye for pengene og som holder en stund. PCIE kan godt foreslås for jeg vurderer nytt hovedkort også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nvidia skal vist være best på Open GL, men hvem lager Open GL saker nå?

 

Synes det er litt rart hvis alle vet at Nvidia drar fra ATI og de bare står å ser på at alle begynner å kjøpe Nvidia baserte 3d kort igjenn (Ja overdrevet)

 

ATI har den fordelen at de ofte har en mulighet til å modde/oppgradere kortene fra Pro til XT og sånnt f.eks vet ikke hva Nvidia har å svare med men de gjør det vel ganske bra på overklokking og tweeking de også?

Endret av Launch
Lenke til kommentar
Nvidia skal vist være best på Open GL, men hvem lager Open GL saker nå?

 

Synes det er litt rart hvis alle vet at Nvidia drar fra ATI og de bare står å ser på at alle begynner å kjøpe Nvidia baserte 3d kort igjenn (Ja overdrevet)

 

ATI har den fordelen at de ofte har en mulighet til å modde/oppgradere kortene fra Pro til XT og sånnt f.eks vet ikke hva Nvidia har å svare med men de gjør det vel ganske bra på overklokking og sånnt de også?

Jepp.. nvidia kort klokker bra også! :thumbup:

Lenke til kommentar

Launch: Doom 3?

 

nVidia klokker vel ganske greit, med tanke på at feks du, Gullegutt, får 12600 i 3DMark03 med softmod og greier(har du 16 pipes?), mens 6800GT får over 13000 med moderat overklokking. Noen har visst 17000 med et GT kort, men vet ikke noe om dette.

 

Kort sagt: nVidia! :thumbup:

Lenke til kommentar

Skal gå for Nvidia denne gangen jeg :) Gleder meg til å spille Doom 3 på det nye oppsettet mitt :dribble:

 

PS: vil bare legge til at de 3 siste skjermkortene mine var fra Ati. Nå føler jeg at Nvidia er mest "stabilt". Virker som de fleste som sliter med skjermkort her på forumet, har Ati. Uansett, så har jeg hatt en god del slit med mine Radeon 9800Pro og X800 kort.

Endret av asad
Lenke til kommentar

OpenGL pansjonert seg ja..

 

6800GT er det beste kjøpet, spesielt viss man skal spele OpenGL spel. (Rekner med det er kjekt å ha noke som kan køyre både OpenGL og D3 uten nevneverdig "ytelsetap" i forhold til andre kort).

Skjønner ikkje koffor man må vere fanboy for å kunne sei at 6800gt er best, når faktum er at det nettopp er det. (Kontra x800pro).

 

Som sagt tidligere, det er en grunn til at ati no skal lage enn x800"gt".

Lenke til kommentar

Blir spennende å se hva ATI får til med GT kortene sine. Jeg har hatt både Nvidia og ATI kort oppgjennom tiden og har bare gode ord om begge.

 

Selvfølgelig mest fornøyd med det kraftigste kortet jeg har hatt som nå er 9600Pro hehe, men hadde nok ikke sutret om det hadde vært en Nvidia kort. Sålenge det gjør jobben skikkelig så kan det være skitt det samme med merker og fabrikasjons land

Lenke til kommentar
Kort sagt: nVidia! 

Kort sagt: Fanboy :ermm:

Det kom da fra rette karen også da?

 

Og nei, er ikke fanboy. Hater fanboys, det er utrolig irriterende.

Sier "nVidia" fordi det er det som virker å gi mest for pengene atm...

Det som ser ut som en and og kvakker som en and er som regel en and (eller fanboy) :p

Lenke til kommentar
Kort sagt: nVidia! 

Kort sagt: Fanboy :ermm:

ER DET MUUUUULIG MERLIN!? :no:

Var noe av det han sa feil? Nei... Det var nok ikke det. Hva gjorde han i sitt innlegg? Jo han anbefalte enkelt og greit det beste kortet. Jeg tror bare ikke du klarer å innrømme at nVidia gjør det ganske stort denne runden og gir ATI kraftig konkurranse. Faktisk så kraftig at ATI ser seg nødt til å lansere et nytt kort for å konkurere med 6800GT. Sier ikke det noe i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...