Gå til innhold

TEST: iRiver iFP-795: Sporty MP3-spiller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og synd at det er så lite plass på de... Vil ha noe der jeg før trøkka inn en del CDer. Mitt valg faller nok derfor på pakken med Creative Jukebox Zen Xtra 30GB & Creative Travelsound til 2600 (inneholder spiller, veske, reisehøyttalere++, ikke dock), fjernkontroll med innebygget FM-radio til 500 (veldig kjekt å ha fjernkontroll) samt et par koss PortaPro...

 

Hele sulamitten kommer på litt i underkant 3500 fra netshop og techline...

 

Hehe litt off-topic menmen... :blush:

Lenke til kommentar

Jeg kjopte ifp-795 for over en maaned siden. Jeg har en laptop som ikke paa noen maate sto/tter usb2. Men jeg har ingen problemer med aa faa spilleren til aa komunisere paa noen maate med maskinen.

 

En annen ting som jeg synes er rart, er at i fo/lge irivers netsider, saa arbeides det med aa utvikle UMS-drivere, dvs. slik at spilleren fungerer uten a ta med seg miniatyr-cden, med driver og program.

Lenke til kommentar
Jeg kjopte ifp-795 for over en maaned siden. Jeg har en laptop som ikke paa noen maate sto/tter usb2. Men jeg har ingen problemer med aa faa spilleren til aa komunisere paa noen maate med maskinen.

 

En annen ting som jeg synes er rart, er at i fo/lge irivers netsider, saa arbeides det med aa utvikle UMS-drivere, dvs. slik at spilleren fungerer uten a ta med seg miniatyr-cden, med driver og program.

Det *ante* meg at det funka på usb 1.1 ;)

Lenke til kommentar
sto det noe om batteriene? det er AA men er det slike du må bytte? eller kan man lade den gjennom usb'n?

Det er vanlige AA batterier.

(Mange liker opplading igjennom USB, men selv sverger jeg til AA battrier.

Ja, de tar litt mer plass, men jeg har en powerbank og 4 stk 2100mAh batterier.

Teoretisk sett kan jeg dra på tur til et sted uten strøm eller pc,

og ha musikk i 160timer... la oss si 120timer i praksis, man alikevel.)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 10 måneder senere...

Kjøpte en slik spiller rett etter jul. Det var en iFP-799 til 1800kr (introduksjonsprisen var på 4800, så det lønte seg å vente).

 

Kommentarer:

Det følger ikke med oppladbare batterier, men det er muligheter for å bruke slike. Batterikapasiteten er meget god, men de 40 timene er målt på et 2500mAh (AA).

 

Lyden er bra, men de medfølgende øreproppene var ikke spesielt komfortable i lengden. Filthettene datt av etter en stund, noe som faktisk gjorde de mindre ukomfortabel. Skal anskaffe meg nye etterhvert.

 

Veska som følger med ser litt billig ut, men den beskytter spilleren godt!

 

Direkte MP3-encoding er sikkert vel og bra, men har ikke hatt bruk for det.

 

Den armbånd holderen som fulgte med var ikke noe særlig å bruke på treningssenteret. Bedre å ha spilleren i lommen eller rundt halsen.

 

Programvaren som fulgte med var rett og slett talentløs. Greit nok at det ikke var kø funksjon, men filutforskeren var ekstremt treg. Fikk ikke tatt backup av innholdet heller.

 

Oppgraderte til UMS-firmware for å kvitte meg med programvaren, og da ble filsystemet FAT. Måtte formatere spilleren etterpå.

 

UMS-firmwaren gjør at spilleren dukker opp som en egen stasjon i Windows utforsker. Man trenger ikke drivere eller eget overføringsprogram. Dette fungerer genialt, og man kan kjøre på med flere parallelle overføringer. UMS-firmwaren gjør også at man kan bruke USB1. Den fikser også et problem med shuffle funskjonen, som var ganske dårlig i utganskpunktet (dårlig seed).

 

Designet liker jeg. Synes den ser fjellstabil ut! Navigasjonen går greit etter litt tilvenning (samme knapper har forskjellige funksjoner alt etter hvor man befinner seg).

 

Det beste til slutt: OGG støtte :love:

Endret av Rasmus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...