Gå til innhold

nokia7250i eller ericson 630?


Anbefalte innlegg

skal kjøpe meg ny telefon nå. den gamle begynner å klikke litt.

er en stund siden jeg har handlet mobil så jeg er ute av makedet.

skal vel gi en 2000 kr ca tenkte jeg.

har sett på nokia 7250i oh ericson630. men vet ikke hvilke jeg skal velge

har altid hatt nokia så hadde ikke vært dumt å bytte heller.

mens ericson ser fin ut og har mye bra funksjoner og den har gjort det bra i mange tester.

men spm er bare om den holder og ikke går i stykker.

virker kansje som om den joysticken går fort i stykker osv...?

håper på hjelp der ut!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du et behov for radio og 4,5 MB minnekapasitet så velger du Nokia 7250i.

 

SE T630 slår Nokia 7250i på alle punkter, utenom minnekapasiteten og radiofunksjonaliteten som nokiaen har.

 

Og når du først nemner 7250i, så er jo de nesten identiske nokia-modellene 3200, 7250 og 6610i aktuelle.

Lenke til kommentar
--

1. Ericson har aldri laget mobiler. Ericsson derimot gjorde det. Det har de sluttet med.

2. SonyEricsson er sannsynligvis firmaet du mener.

3. SonyEricsson har ingen mobil med navn 630. Jeg regner med at du sikter til T630.

4. Jeg ville valg T630 pga. menysystem, skjerm (spesielt dette punktet), design og bluetooth. I tilegg er T630 noen hundrelapper billigere.

Lenke til kommentar
så jeg er ute av makedet.

 

ingen grunn til å pirke "arehei".

 

ON:

 

Ikke kjøp noen av de, begge er gamle. Sony Ericsson T630 er en mye bedre mobil en T610, mest pga. god skjerm :)

 

har du lyst til å punge ut litt mer kan du kjøpe nokia 6230, den er bedre en T630 på lagringskapasitet (minnekort), radio og mp3spiller samt kamera :D

 

men t630 mye billigere, og har bedre skjerm :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg nettopp kjøpt SE T630, den blir fremdeles ladet opp etter den uungåelige første fiklingen gjennom menyene og montering av SIM kort og batteri samt futteral.

 

Helhetsinntrykket er bunnsolid. Har fra før en for lengst utdanket T310, som jeg var ubeskrivelig lei av - særlig på grunn av det grusomt dårlige displayet.

 

Displayet på T630 er helt fantastisk :w00t: - ikke noe problem i dagslys utendørs - hvor T310 lot meg bare gjette hva det viste, i beste fall.

 

Morsomme spill og rask skjermoppdatering, talestyring og alt det der, jeg gleder meg stort til å begynne å bruke denne saken. Knipset et bilde med kameraet (har den typen futteral med 2 knappefester bak som du åpner for å bruke kameraet), så greit ut. Jeg bruker digitalkamera til "ordentlige bilder" uansett.

 

Den rålekre blåfargen som belyser tastaturet bakfra gjør at T630 ser ekslusiv og futuristisk ut. Et pluss ser jeg på det som at programvare for bl.a. synkronisering med Outlook på PC'en medfølger, for skjermen er så stor at å lese og skrive E-post ikke vil være noe problem.

 

Jeg hadde valget mellom den og K700, som kostet langt over 3000,- med abonnement, og jeg hadde fra før lest diverse tester, så valget var enkelt:

 

T630 kostet meg i underkant av 600,- med abonnement, og rundt 1100,- med billader, handsfree og kvalitetsfutteral. K700 ville kostet meg en formue i forhold, og jeg har overhodet ikke lyst til å betale så mye ekstra bare for å høre på radio og Mp3 med en mobiltelefon.

 

T630 er spekket av finesser som likevel gjør den svært underholdende (f.eks. DJ verktøyet for å lage egne ringesignal, gode spill, chat + m.m.).

 

Den er nesten underpriset i forhold til hva du får. Har bare 2MB minne, men bildene fra kameraet tar bare rundt 24Kb eller så uansett, og med blåtann er det ikke noe problem å overføre slikt til PC'en eller andre lagringsmedier med BT.

Lenke til kommentar
T630 kostet meg i underkant av 600,- med abonnement, og rundt 1100,- med billader, handsfree og kvalitetsfutteral. K700 ville kostet meg en formue i forhold, og jeg har overhodet ikke lyst til å betale så mye ekstra bare for å høre på radio og Mp3 med en mobiltelefon.

 

T630 er spekket av finesser som likevel gjør den svært underholdende (f.eks. DJ verktøyet for å lage egne ringesignal, gode spill, chat + m.m.).

men k700 er jo enda mer underholdene og enda morsommere mp3 ringesignaler å fikle med og enda bedre og større display :D:D:D

Dyrt? prisen har jo rast nedover m/abonnement

 

man kan lage real time stemmer fra den personen som ringer deg, med opptak selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Har aldri vært så glad i se telefoner, mest pga tregheten. Hadde en t300 som var ufattelig treg å skrive med, og jeg synes både t630 og t610 er altfor dårlige til å skrive sms med. Hvis du kommer til å sende mange sms meldinger, og ikke skriver sakte (jeg skriver vel med "normal" hastighet), anbefaler jeg deg heller 7250. Designmessig er det en smakssak. se telefonen har flere funksjoner, så hvis dette er essensielt for deg velger du jo den. skjermen til t630 er også en del bedre.

Lenke til kommentar
Herregud folkens?

At noen faktisk anbefaler gutten 7250i foran T630 er jo merkelig. Skjermen er jo to forskjellige tidsaldre ffs. 

 

Gå for T630! Uten tvil! :)

Prøv å skrive noe på en T630, for eksempel nasjonalsangen vår, den er fin. Skriv så fort du kan med T630. Gjør det tre-fire ganger... Gjør så det samme med en 7250i.

 

 

Hva gjør du mest med mobilen din? Ser på skjermen eller trykker på knappene?

Endret av walter_melon
Lenke til kommentar
Hva gjør du mest med mobilen din? Ser på skjermen eller trykker på knappene?

AMEN!

 

Folk maser om disse kameraene som uansett er ubrukelige og om skjermene som iofs. er flotte, men spiser strøm. Så har du bluetooth osv. som du bruker en gang hvert jubelår. IR duger... Hva er det du bruker mobilen til? Jo - du ringer og skriver SMS! Og enda litt SMS...

 

Jeg har hatt 2xPanasonic, Ericsson T68, Siemens SL55 og Nokia 6100. Nå er sistnevnte stjålet og jeg bruker en 3210. Før hatet jeg Nokia som pesten, nå er jeg frelst!

 

BTW: Hvordan er tastene på 6610i i forhold til 7250i? Stemmer det at ordboken i 6230 "husker" hvilke ord du bruker oftest, slik at du slipper å skrive ØL istedet for OK?

Endret av jolly
Lenke til kommentar
Hva er det du bruker mobilen til? Jo - du ringer og skriver SMS! Og enda litt SMS...

Hadde det vært sånn kunne vi alle klart oss med en Nokia 3210 o.l. bare med små forbedringer som batteri og størrelse selvsagt. Så det er mange som bruker mobilen til mer enn bare sms og ringing. :)

 

Stemmer det at ordboken i 6230 "husker" hvilke ord du bruker oftest, slik at du slipper å skrive ØL istedet for OK?

Slik er det hvertfall med T610/T630. Faktisk T310 også. Ganske smart :) men vet ikke med 6230.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...