Gå til innhold

Støtende alarm ?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en ivriglaner, og jeg liker ikke at folk snoker inni marskinen min. jeg vil derfor koble på slik at de får støt når de tar i den, det jeg da lurer på er hvordan jeg skal gjøre dette?

 

Det skal ikke være farlig, men bare ubehagelig.

 

Holder vel ikke med 12v fra drev kontakten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøp en sunbeam inverter, koble utgangene til kabinettet og fjern alle jordingspunkt...

 

(Anbefales IKKE, og jeg tar null ansvar for å ha satt noen på ideen :p)

Hmm... ville i allfall ikke kobla begge utgangene til... fort du hadde fått en biiitte liten kortslutning :innocent:

Lenke til kommentar
holder ikke... dette bli e vanskelig opperasjon... du må legge pakninger mellom alle pc kompomnentene slik at du får fjerna all jordinga til kabinettet.. så kan du begynne med støtinga...

 

 

mulig en sånn ting bøndene bruker til hesteingjeringer vil funke?....

hmm, ja kanskje det, huff, blir litt vansklig dette da... vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre med med HK-hkplate da..

 

.. kanskje jeg satser på noe annet.. kanskje en graftig lås :D

Lenke til kommentar

Det primära problemet blir väl att få "illgärningsmannen" att beröra båda polerna samtidigt.

Lösningen är nog att belägga hela skalet med smala parallella ledare där varannan är "plus" och varannan "minus". Då uppstår en ström vid beröringsytan.

 

/Olle

Lenke til kommentar

jaja, jeg vet det ikke er mye strøm, men for å være ærlig så tror jeg det er mye å gjøre for å fikkse det. men nå har jeg jo chieftec, om jeg da fester den bare på låse mekanismen pA døren, så er jeg jo ganske sikker etter at jeg har låst døren :D

Lenke til kommentar

Ok, sånn kan du kanskje gjøre det:

 

Du setter en metalldings(aluminiumsfolie kanskje?) inni handtaket på døra (Sidedøra til chieftec) så den ikke vises.. Den kobler du ene polen til.. Så isolerer du sidedøra fra resten av metallet i kabinettet og kobler andre polen til døra...

 

(Gjøres på eget ansvar ;) )

Endret av razer
Lenke til kommentar

Du kan bruke en tennplugg coil fra en moped eller lign.

 

Chassis kobler du fra jord i strømnettet.

 

Jord fra coilen kobler til jord i strømnettet.

 

Andre utgangen fra coilen kobler du til pc kabinettet.

 

Primærsiden mater du med en pulset DC spenning, fra f.eks et rele som slår inn/ut i korte intervaller.

 

 

Personen som tukler får da strøm igjennom seg slik: Fra hånden, igjennom skoene, til jord og videre til pc kabinett.

 

De fleste er litt fuktig på beina og går med vanlige sko.. det er nok til å få strømgjennomgang.

 

 

Ulempen med denne løsningen er at det oppstår et spenningspotensiale som lett kan ødelegge komponentene i maskinen din. Mao bør du styre unna dette prosjektet. :yes:

Lenke til kommentar

Det du gjør er å spraye hele PCen med en isolerende lakk, deretter tar du to tynne lange ledere som du finner i strømgjerder, surrer dem rundt PCen (med litt avstand mellom hverandre) lar annenhver være pluss og annenhver minus deretter kobler du det til 230 volten (stikkontakten)! Da finner de fort ut at de ikke skal ta på PCen din :thumbup:

 

Hvis du mener at strømmen og spenningen blir for stor i stikkontakten kobler du til en trafo, men for at det skal være vondt å ta på bør det være vekselspenning!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...