Gå til innhold

Doom3 eller HL2 : hva tror du blir best?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har lest igjennom mesteparten av tråden her..huff..

jaja..mitt råd til dere er å få dere et ligg! :D

Hele verden dreier seg ikke om 3d motorer og aliens!

edit: Go natt :yes:

Endret av Xander^
Skrevet

Jeg føler meg rimelig sikker på at for meg vil Doom III bli ett mye bedre spill en HL2. Av det jeg har sett av HL2 til nå, er jeg ikke engang sikker på om jeg gleder meg til det kommer.

Skrevet

Hehe så sant, så sant :D

Skrevet

ikke? :dontgetit:

Skrevet

Alt til sin tid vettu! Min filosofi er å devotere hele min oppmerksomhet til det jeg holder på med. Så når Jeg spiller spill eller sitter å fikler med 3ds, så består verden av 3dmotorer og aliens.

Men når jeg har sex, dreier hele verden seg om nettop det.

Poenget mitt er at verden kan dreie seg om flere enn en ting.

PS: hvem sier at aliens, 3dmotorer og sex ikke kan kombineres? :!:

Skrevet
PS: hvem sier at aliens, 3dmotorer og sex ikke kan kombineres?  :!:

Jeg.

Lyst å vedde?

Vi tror deg, vi tror deg, du trenger ikke komme med flere detaljer! Too much information! :)

Skrevet
Personlig syntes jeg doom3 spiller alltfor mye på grafikken, og jeg frykter at etter 3 timer så er det bare det som gjenstår av spillet.. Mens halflife 2 kan virke som har begge deler.

Morsomt hvordan folk uttaler deg før de har spilt noen av dem. De går automatisk ut ifra at HL2 blir fantastisk med utrolig storyline men Doom 3 blir kjedelig med dårlig storyline. id Software leide faktisk inn en profesjonell kar til å jobbe på storyline i Doom 3. Og hva er det som er så fantastisk med historien i Half-Life? Spillet var kult det, men storyen var jo ganske lite avansert, og veldig forutsigbar.

Det er helt poengløst å diskutere hva man tror blir best, for ingen her har spilt begge.

Skrevet
Jeg kan si med sikkerhet at HL2 kommer til å banke Doom III. Om man har sett pre-viewen til HL2, så virker spillet helt SYKT.

Hvilken preview? Du dømmer spill ut ifra videoer?

Under videoen til HL2, var det ting som jeg fikk helt sjokk av. Noe som trolig fascinerte meg mest, var den utrolig realistiske AI (Artificial Intelligence) til fiender. Man kan dytte ting foran dører, slik at fiender må prøve å åpne døren, for så igjen finne ett vindu de kan skyte inn i, dreper de deg ikke da, sparker de inn døren for å komme etter deg. Man kan blokkere ganger med bord, stiler, madrasser, vaskemaskiner slik at fienden ikke kommer seg igjennom.

Pssst... Videoene du har sett var scriptet. Det var ikke AI, men spesialsydd for E3. Dette ble bekreftet da folk begynte å laste ned leaken og forklare hvordan det egentlig hang sammen.

HL2 er som sagt noe helt unikt, i motsetning til Doom III. Doom III virker som å være ett helt standard spill, med "kule" våpen og "bra grafikk", og de har ikke kommet ut med noe i det hele tatt som virker originalt.

Hva er så fantastisk originalt i HL?

Jeg tror HL2 ikke blir et spill som man runder to eller tre ganger. Det blir heller tre, fire ganger i mnd. Dynamikken, realismen, følelsen av hele spillet henger så harmonisk sammen.

Wow. Du har vel spilt det, du som vet nøyaktig hvordan det er?

Skrevet

uff uff.. jeg føler at folk som diskuterer dette emnet blir så forbannet! :dontgetit: For min del håper jeg at HL2 blir best og knuser Doom3 ned i støvlene, slik at alle kritikere og gamere vil si: "HL2 er helt konge, Doom 3 derimot var en ordentlig skuffelse." :w00t:

Men det er hva jeg håper. Jeg aner ingenting om disse spillene bortsett fra de få videone jeg har sett. (en del fra HL2 men nå viser det seg at de var scriptet) Så hvis noen har noen linker til videoer fra disse spillene blir jeg fornøyd, særlig til Doom 3 ettersom jeg kun har sett to og det ene var til X-box. :yes:

Uansett.. back on track her.. så kan vi jo egentlig håpe på at vi får to knallspill istedet for ett. Men siden denne tråden heter: "Doom3 eller HL2, hva TROR du blir best?" så tror jeg HL2 blir best. Hvorfor orker jeg ikke å lange ut med nå, men dere kan godt spørre meg... :cool:

Skrevet

Holder en knapp på Doom 3 for min del.

Ut fra filmene fra HL2 så synes jeg det virker det for glattpolert og upersonlig. Er bare noe merkelig over det...

Skrevet

Jeg har gledet meg lenge til HL2, så jeg håper for guds skyld at det blir bra! Når det gjelder Doom III så tror jeg etter det jeg har sett av screenshots o.l. at det blir bra. Jeg husker at jeg spilte Doom (1) for mange år siden, og etter den første runden var det bare så vidt jeg turte å bruke pc'en noe mer! :D

Skrevet

Uff uff.. Jeg går ikke etter ett spill fordi det er mye blod, det er helhetsinntrykket som teller. Og jeg tror HL2 har mer variasjon å by på...

Skrevet

Er det noen som vet hvordan man får ned konsollen i Doom 3? Jeg vet at det går ann, men finner pokker ikke ut hvilken knapp det er... står ikke noe om det i setting saken heller... :hrm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...