Gå til innhold

Doom3 eller HL2 : hva tror du blir best?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Hvilket grunnlag har du for å komme med en sånn påstand, fenris1911? For alt du vet så er det folk som har arbeidet med dette i årevis i dette forumet.

Eg hadde nesten tenkt å skriva at du muligens var unntaket på grunnlag av det forrige innlegget du skreiv, men så er det vel lite sannsynleg at du har førstehåndserfaring med Doom 3- eller Source-motoren?

Innlegget var ikkje retta mot deg, men dei som seier at "det er sånn og sånn" utan å argumentera for seg eller visa til faktisk kunnskap.

Endret av fenris1911
Videoannonse
Annonse
Skrevet

egentlig blir det vel litt dumt å diskutere hvilke av dem som blir best når det er to helt forskjellige typer spill... men jeg skal hvertfall ha HL2, tror ikke jeg skal ha D3..

OT: er det bare jeg som synes han herlikner på Vin Diesel?

Skrevet
:yes: All hyllest :yes: til Tci som orker det jeg ikke orker..å svare på all drittslengingen og i min mening, "synsingen" om hl2 fra SHDR. For f**n mann, du har ikke prøvd spillet. Det går ikke an å synse så mye og dra det så langt som du gjør uten å ha prøvd det.

For å være ærlig så ristet jeg så mye på skallen på den første posten din at jeg ikke GIDDER litt engang å svare. Så da er det bra at folk som Tci gidder! (jobbet hele dagen, derfor jeg ikke orker) ;)

Føler enkelte folk uttaler seg litt for mye om hvordan spill ER og ikke hva de TROR de er..skal ikke peke finger..

Men alle synes det er greit at Doom III henges ut fordi det har "dårlig historie" som ingen vet noe om? Hva i alle dager er det for et resonnement? Hvorfor blir alle som påstår at Half-Life 2 ikke blir tøffere enn Jesus anklaget for å ikke vite hva de snakker om? Kanskje jeg, i motsetning til dere andre, faktisk gjør det? Ingen har sett noe mer enn film og en scriptet alpha. Det er ikke noe godt utgangspunkt for dømming av et spill. Og utifra hva jeg vet om spill, og utifra min smak, tror jeg at Doom III blir bedre, fordi det er en fokusert, stram spillopplevelse enn jeg tror Half-Life 2 blir. Godta meninger.

TCi: God jobb. Du forsvarte egentlig ikke HL2 i det hele tatt.

"Grunnen til at de introduserte biler i Half Life 2 er fordi fansen ville ha det og fordi de ønsket å ha det i orginalen, men motoren var ikke god nok til dette. At du kan kjøre bilder i et spill du egentlig ikke trenger det gjør det litt mindre kjedelig i lengden. Hehe.. det er ikke et nytt kontrollsett hver gang du setter deg inn i et kjøretøy. Kontrollene er de samme uansett hvilket kjøretøy du setter deg i. Enklere kan det ikke gjøres."

Styringen er den samme, ja. Men hva skjedde med FEELINGEN? VET du hvordan buggyen føles ut det sekundet du setter deg i den? Forstår du hvordan den sklir, hvilken svingradius den har? Hvor mye som skal til før den velter? Spilleren vet ikke alt dette, dermed brytes intuiteten. Jeg snakket ikke om kontrolloppsettet, jeg snakket om FØLELSEN.

"At våpen ligger lett tilgjengelig i demoen som er blitt vist har da en meget logisk forklaring. Det er for å vise våpnene i spillet i visse deler av spillet, slik at den som spiller ikke behøver å lete i 5min etter et annet våpen. Valve viser det fansen ønsker å se."

Det var en stusselig forsvarstale. Vet du hva Deus Ex Machina er for noe?

All hyllest  til Tci som orker det jeg ikke orker..å svare på all drittslengingen og i min mening, "synsingen" om hl2 fra SHDR. For f**n mann, du har ikke prøvd spillet. Det går ikke an å synse så mye og dra det så langt som du gjør uten å ha prøvd det.

For å være ærlig så ristet jeg så mye på skallen på den første posten din at jeg ikke GIDDER litt engang å svare. Så da er det bra at folk som Tci gidder! (jobbet hele dagen, derfor jeg ikke orker) 

Føler enkelte folk uttaler seg litt for mye om hvordan spill ER og ikke hva de TROR de er..skal ikke peke finger..

Wow, Rash. Du er uenig, men for lat til å uttrykke meningene dine? Og etter TCis "velargumenterte" svar føler du at du kan si deg enig fordi noen andre har gjort argumentasjonen du ikke var istand til å komme opp med selv? Impressive.

Viranth: Godt å se at noen andre enn meg er istand til å ta en sober stilling i forhold til det voldsomme hype-maskineriet. Valve har ikke min tillit. Ikke før de viser at de har klart å gjøre alt de sier de skal. Det tror jeg id har klart med Doom III; en skremmende, grafisk ekstravagant opplevelse. Ypperlig.

Skrevet
HL2 og Doom3 blir begge bra, men HL2 er nok veldig sårbart fordi det har blitt hypet så til de grader. Under fjorårets E3 sa Valve at ingenting var scriptet, men med leaked HL2 så vi at alt var scriptet, at Valve kommer å sier etterpå at det bare var laget for å vise hvordan AIen ville reagere blir for tynt, det blir som å si at man kunne ha vunnet i lotto bare man hadde et par fler rette nummer. Valve har sagt og gjort mye rart helt siden CS kom under deres vinge, og jeg kan ikke si at min tillitt til Valve er så veldig høy. Jeg må få lov til å være skeptisk, så jeg

håper alle respekterer det og ikke flamer :b

Dette blir jo slik det var med CS og Q3 når dette var de to "store spillene" for noen år siden. De som ville ha "realisme" spilte CS og de som ville ha fart og hva annet man fikk valgte Q3.

At en ting er scripted eller ikke spiller forsåvidt ingen rolle, jeg kommer nok ikke til å spille gjennom noen av spillene flere ganger i singleplayer. En gang er nok og etter det er det multiplayer som gjelder. Doom 3 er spillet jeg garantert vil spille gjennom først, fordi jeg tror dette er et spill som vil gi mer tilbake enn det HL2 vil. Med det mener jeg at Doom 3 vil skremme meg MYE mer på grunn av musikken, lydene, grafikken og selve stemningen. HL2 blir mer plankekjøring ute i lyset og man vet hva som kommer i større grad enn i Doom 3. (Dette kan sikkert ha noe å gjøre med at vi har sett 50000 gameplay videoer fra HL2 allerede).

Men vi får se, det kan jo hende jeg hater Doom3 og elsker HL2 eller omvendt =)

Jeg respekterer det du sier fullt og helt! ;):thumbup:

Skrevet
Styringen er den samme, ja. Men hva skjedde med FEELINGEN? VET du hvordan buggyen føles ut det sekundet du setter deg i den? Forstår du hvordan den sklir, hvilken svingradius den har? Hvor mye som skal til før den velter? Spilleren vet ikke alt dette, dermed brytes intuiteten. Jeg snakket ikke om kontrolloppsettet, jeg snakket om FØLELSEN.

Herregud da man.. Dette er noe du skal lære deg utover spillet. Du ska få denne feelingen ved å kjøre de. Det er ikke slik at du akkurat kunne mestre å kjøre en bil for første gangen du satt deg i førersetet vel?

Stusselig men sant.. Og jeg bryr meg veldig lite om hva Deus Ex Machina er for noe, siden det absolutt ikke har noe med Doom 3 og Half Life 2 å gjøre.

Skrevet
Det er 2 bra spill , basta. Steng tråden , folk diskuterer jo som om det var livet som sto på spill.

Nei, gjør de det? :dontgetit:

Det er så teit å si "hva blir best av HL2 og DOOM3?"

Det er det samme som å si ha noe i begge hendene dine og holder dem bak ryggen og sier "hvilken hand velger du?"

For det er ingen som trenger å ha rett om disse spillene!

Det eneste vi vet er at DOOM-fansen sannsynelig vis ikke blir skuffet av DOOM3! (tenker på PC Gamer sin omtale)

Skrevet

Herregud da man.. Dette er noe du skal lære deg utover spillet. Du ska få denne feelingen ved å kjøre de. Det er ikke slik at du akkurat kunne mestre å kjøre en bil for første gangen du satt deg i førersetet vel?

Stusselig men sant.. Og jeg bryr meg veldig lite om hva Deus Ex Machina er for noe, siden det absolutt ikke har noe med Doom 3 og Half Life 2 å gjøre.

SHDR har jo et knallpoeng med Deus Ex Machina og om du ikke visste hva det var burde du googlet det så hadde du skjønt at det faktisk er veldig relevant.

"The term deus ex machina is still used for cases where an author uses some improbable (and often clumsy) plot device to work his or her way out of a difficult situation. When the cavalry comes charging over the hill or when the impoverished hero is relieved by an unexpected inheritance, it's often called a deus ex machina."

Forøvrig tror jeg begge spillene blir svært scriptet, med gode storyer og stor underholdningsverdi på hver sin måte. Jeg kjøper glatt begge.

ps: Jeg spår også at MP blir relativt kjedelig på begge, om ikke annet fordi det virker som singleplayerdelen har fått omtrent all prioritet. Heldigvis kommer andre flinke folk til å lage kule MP spill med disse flotte nye motorene.

Skrevet
ps: Jeg spår også at MP blir relativt kjedelig på begge, om ikke annet fordi det virker som singleplayerdelen har fått omtrent all prioritet. Heldigvis kommer andre flinke folk til å lage kule MP spill med disse flotte nye motorene.

DoD er jo allerede klar for HL2 :D håper bare ikke CS får en ny vår med source

http://www.gamespot.com/pc/action/doom3/pr..._6103236-2.html

I denne artikklen virker d på meg som om D3 ikke akkurat er optimalisert for MP, snarere tvert imot... triste greier... :(

Men når HL2 og doom er kommet er d bare og vente på Quake 4 :w00t:

Skrevet
Oi, ikke sammenlign hl fans med cs fans. Halvparten av folk som spiller cs har ikke engang prøvd Half-Life, og det sier mer om de enn om spillet. Half-Life krever ihvertfal litt intelligens og attention-span, mens cs derimot er for meg ganske hjernedødt. Og til deg som sa at Doom 3 motoren var kraftigere enn source, hva legger du egentlig i dette? Rent bortsett fra det grafiske så er Source overlegen Doom 3 motoren. Da snakker jeg scaling, directx 9, modding, animasjon/ansiktsanimasjon, scripting, a.i osv. Dette er det som teller i det lange løp, siden folk flest vil heller ha spillbarhet enn fancy grafikk når showet først er over. Akkurat nå gleder jeg meg faktisk mest til Doom 3 siden det nå er mer en realitet enn HL2, selv om dèt også blir lansert om ikke alt for lenge. Det er til slutt hele opplevelsen som teller, og ikke bare enkeltting som presentasjon, grafikk, story, men altså helheten. Jeg er ganske sikker på at både Doom 3 og Half-Life to leverer solid på alle måter, uansett hvor forskjellige de måtte være.

Herre gud.. Du e jo helt skutt i skallen!! ! :mad:

Man trenger faktisk litt spille forståelse for å spille cs!

Det "Orginale" beskrivelsen for deg er "NOOB"!

Skrevet
Oi, ikke sammenlign hl fans med cs fans. Halvparten av folk som spiller cs har ikke engang prøvd Half-Life, og det sier mer om de enn om spillet. Half-Life krever ihvertfal litt intelligens og attention-span, mens cs derimot er for meg ganske hjernedødt. Og til deg som sa at Doom 3 motoren var kraftigere enn source, hva legger du egentlig i dette? Rent bortsett fra det grafiske så er Source overlegen Doom 3 motoren. Da snakker jeg scaling, directx 9, modding, animasjon/ansiktsanimasjon, scripting, a.i osv. Dette er det som teller i det lange løp, siden folk flest vil heller ha spillbarhet enn fancy grafikk når showet først er over. Akkurat nå gleder jeg meg faktisk mest til Doom 3 siden det nå er mer en realitet enn HL2, selv om dèt også blir lansert om ikke alt for lenge. Det er til slutt hele opplevelsen som teller, og ikke bare enkeltting som presentasjon, grafikk, story, men altså helheten. Jeg er ganske sikker på at både Doom 3 og Half-Life to leverer solid på alle måter, uansett hvor forskjellige de måtte være.

Dette innlegget fikk meg virkelig til og endre mitt syn på folk som spiller CS....

Skrevet

Dette innlegget fikk meg virkelig til og endre mitt syn på folk som spiller CS....

Ikke til det positive håper jeg.. :no:

Skrevet

Jeg kan si med sikkerhet at HL2 kommer til å banke Doom III. Om man har sett pre-viewen til HL2, så virker spillet helt SYKT. HL2 kommer til å gjøre et gjennombrudd i spillverdenen, og det er så sykt mange andre spillprodusenter som kommer til å bruke samme motoren som HL2. VALVE har laget noe helt unikt, noe som kommer til å slå ned i gamingverdenen som ett lyn.

Under videoen til HL2, var det ting som jeg fikk helt sjokk av. Noe som trolig fascinerte meg mest, var den utrolig realistiske AI (Artificial Intelligence) til fiender. Man kan dytte ting foran dører, slik at fiender må prøve å åpne døren, for så igjen finne ett vindu de kan skyte inn i, dreper de deg ikke da, sparker de inn døren for å komme etter deg. Man kan blokkere ganger med bord, stiler, madrasser, vaskemaskiner slik at fienden ikke kommer seg igjennom.

HL2 er som sagt noe helt unikt, i motsetning til Doom III. Doom III virker som å være ett helt standard spill, med "kule" våpen og "bra grafikk", og de har ikke kommet ut med noe i det hele tatt som virker originalt. Noe som jeg så som jeg fikk ett lite kick av, var lysdynamikken i spillet. Lyset virket helt sykt realistisk, men også noe som det var i HL2.

Jeg tror HL2 ikke blir et spill som man runder to eller tre ganger. Det blir heller tre, fire ganger i mnd. Dynamikken, realismen, følelsen av hele spillet henger så harmonisk sammen. Og for dere som er redd for at dere har en aaalt for dårlig PC, så frykt ikke. VALVE har tatt seg god tid til å kode spillet, slik at hele spillet tar mest ytelse fra skjermkortet, og ikke fra prosessoren, slik som det gjorde før. Minimumkravet til prosessor var bare på hele 1.2 gHz. Minimumskravet til PC er følgende:

1.2 GHz Processor

256MB RAM

DirectX 7 level grafikk-kort

Windows 2000/XP/ME/98

Mus

Tastatur

Dette sier litt om kodinga som VALVE har gjort. Om du er redd for at grafikken i HL2 kommer til å se rævva ut, så vil jeg lette på ditt hjerte, for tro meg; grafikken er noe helt spektakulert.

-----

Signed: rOBBery

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...