Gå til innhold

Et motsatt spark


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis et slikt spill (hvor tyskerne under 2. verdenskrig var i hovedrollen) skulle blitt utviklet, måtte tyskere selv ha laget det, for de kjenner sitt lands historie best.

Hadde amerikanerne laget spillet, ville tyskerne (som vanlig) blitt fremstilt som ariske turbonazister som skrek "Schweinehund!" og jublet hver gang de drepte noen. :roll:

Lenke til kommentar

hva er rett og hva er galt?

 

Det kommer alt ann på øyet som ser...

 

Hvis folk ikke takler at det finnes ondskap der ute er det bare til å finne en bru og prøve seg på bungie uten strikk..

 

Jeg er ingen psykopat eller noe sånt men jeg er en stor fan av det som er litt på kanten og som folk flest syntes er uakseptabelt ...

 

Hvorfor et sånt spill?. vi trenger det, vi trenger å få en dose umenneskelighet in i våres kokte hoder for å forstå hva som lurer seg inni de som vi kaller ond,umenneskelig, syk , gal osv..

 

Husk inegnting er sykt så lenge du ikke er hjernevasket bla,bla,bla

Endret av ZeroFlameX
Lenke til kommentar
Hvis det første innlegget ditt i denne topicen skulle være morro, ja.. Da har du fryktelig dårlig humor.

 

Hvis du absoulut vil spille som Tysker så kan du spille Battlefield 1942 åsså velger du Axis.

Dårlig humor er dog humor det og..

 

Men siden folk ble litt anspent ,så har dette blitt til en type voldsDebatt

Lenke til kommentar
hva er rett og hva er galt?

 

Det kommer alt ann på øyet som ser...

 

Hvis folk ikke takler at det finnes ondskap der ute er det bare til å finne en bru og prøve seg på bungie uten strikk..

 

Jeg er ingen psykopat eller noe sånt men jeg er en stor fan av det som er litt på kanten og som folk flest syntes er uakseptabelt ...

 

Hvorfor et sånt spill?. vi trenger det, vi trenger å få en dose umenneskelighet in i våres kokte hoder for å forstå hva som lurer seg inni de som vi kaller ond,umenneskelig, syk , gal osv..

 

Husk inegnting er sykt så lenge du ikke er hjernevasket bla,bla,bla

Men det kommer an på konteksten som volden og det grusomme presenteres i, noe du forhåpentligvis vil forstå når du er voksen.

 

GTA, som du selv nevnte som et eksempel, er slett ikke laget for å "gjøre ondskap og brutalitet til noe vakkert", som du så pent uttrykker det. Nøkkelordet i GTA er friheten du har, hvordan du befinner deg i en interaktiv sandkasse der din egen fantasi setter grenser. Folk som føler for det kan sikkert drive på i dagevis med å systematisk massakrere uskyldige, mens andre kan kjøre om kapp, utforske og leke seg. Rockstar har ikke laget spillet for at blodtørstige og sadistiske mennesker skal få utløp for sine innebygde psykoser.

 

Et spill der du skal styre Hitler som skal slakte ned amerikanere med ekstrem bruk av vold passer ikke inn i noen slik kontekst. Det blir en meningsløs idé laget bare fordi ideen er kontroversiell (slik Postal-spillene er).

 

Det har ikke noe med å ikke takle at det finnes ondskap der ute, det har jeg ingen problemer med. Det har med å presentere ondskapen på en intelligent måte som gir deg mulighet for ettertanke. Se "A Clockwork Orange" for et briljant eksempel på dette.

Lenke til kommentar
hva er rett og hva er galt?

 

Det kommer alt ann på øyet som ser...

 

Hvis folk ikke takler at det finnes ondskap der ute er det bare til å finne en bru og prøve seg på bungie uten strikk..

 

Jeg er ingen psykopat eller noe sånt men jeg er en stor fan av det som er litt på kanten og som folk flest syntes er  uakseptabelt ...

 

Hvorfor et sånt spill?. vi trenger det, vi trenger å få en dose umenneskelighet in i våres kokte hoder for å forstå hva som lurer seg inni de som vi kaller ond,umenneskelig, syk , gal osv..

 

Husk inegnting er sykt så lenge du ikke er hjernevasket bla,bla,bla

Men det kommer an på konteksten som volden og det grusomme presenteres i, noe du forhåpentligvis vil forstå når du er voksen.

 

GTA, som du selv nevnte som et eksempel, er slett ikke laget for å "gjøre ondskap og brutalitet til noe vakkert", som du så pent uttrykker det. Nøkkelordet i GTA er friheten du har, hvordan du befinner deg i en interaktiv sandkasse der din egen fantasi setter grenser. Folk som føler for det kan sikkert drive på i dagevis med å systematisk massakrere uskyldige, mens andre kan kjøre om kapp, utforske og leke seg. Rockstar har ikke laget spillet for at blodtørstige og sadistiske mennesker skal få utløp for sine innebygde psykoser.

 

Et spill der du skal styre Hitler som skal slakte ned amerikanere med ekstrem bruk av vold passer ikke inn i noen slik kontekst. Det blir en meningsløs idé laget bare fordi ideen er kontroversiell (slik Postal-spillene er).

 

Det har ikke noe med å ikke takle at det finnes ondskap der ute, det har jeg ingen problemer med. Det har med å presentere ondskapen på en intelligent måte som gir deg mulighet for ettertanke. Se "A Clockwork Orange" for et briljant eksempel på dette.

Er stor fan av clockwork orange selv,, men siden du er så voksen( ) så spiller man ikke data spill vel ? for det blir man dum av vel??

 

Mitt barnslige svar.

 

Men hvis vi skal bli sakelig så sier jeg : Hva som foregår på skjermen spiller fock oll, jeg mener at det bør komme et sånn slags spill som viser hva som finnes på innsiden av hjernebarken til de så kalt syke mennesker,.,.----

Lenke til kommentar
Er stor fan av clockwork orange selv,, men siden du er så voksen( ) så spiller man ikke data spill vel ? for det blir man dum av vel??

Som med filmer, musikk og bøker så finnes det gode og dårlige spill. Man blir klokere av å spille gode spill enn å lese dårlige bøker.

 

Men hvis vi skal bli sakelig så sier jeg : Hva som foregår på skjermen spiller fock oll, jeg mener at det bør komme et sånn slags spill som viser hva som finnes på innsiden av hjernebarken til de så kalt syke mennesker,.,.----

 

Da blir spørsmålet mitt med deg: hva vil du oppnå med dette spillet? Hva vil du gi spilleren?

Lenke til kommentar
Er stor fan av clockwork orange selv,, men siden du er så voksen( ) så spiller man ikke data spill vel ? for det blir man dum av vel??

Som med filmer, musikk og bøker så finnes det gode og dårlige spill. Man blir klokere av å spille gode spill enn å lese dårlige bøker.

 

Men hvis vi skal bli sakelig så sier jeg : Hva som foregår på skjermen spiller fock oll, jeg mener at det bør komme et sånn slags spill som viser hva som finnes på innsiden av hjernebarken til de så kalt syke mennesker,.,.----

 

Da blir spørsmålet mitt med deg: hva vil du oppnå med dette spillet? Hva vil du gi spilleren?

Pastor Lorentzen, du er ikke alene med å være HELT uenig med han altså!

 

Altså, ZeroFlameX, det du sier nå er det samme som å si "jeg røyker ikke, men jeg måtte bare ta en nå, siden suget var så stort!"

Hva skal oppnåes med å se ren vold?!

Man lærer INGEN TING av det! Det eneste du vil ha et slikt spill, er jo for å se at folk blir lemslet, hugd i småbiter, gasset, torturert, og skutt på feigt vis!

Det er jo INGEN handling eller mening i det! hele ideen din er jo absurd!

Ikke si at du ikke er psycho, når du vil ha slike spill! For da ER du psycho!

Menneskeheten trenger ikke slik spill!

Hva faen er vitsen!? Du sier at folk må få øynene opp for slikt, men det har de fleste allerede! Det eneste man oppnår med et slikt spill, er at ENDA FLERE folk blir mordere osv...

 

Du ser jo hva som skjer borti statene?!

En ungdom drepte læreren sin og flere klasse-kamerater etter å ha sett Natural Born Killers!!!

Det er BARE slikt man oppnår med slike spill og filmer!

Lenke til kommentar
Er stor fan av clockwork orange selv,, men siden du er så voksen( ) så spiller man ikke data spill vel ? for det blir man dum av vel??

Som med filmer, musikk og bøker så finnes det gode og dårlige spill. Man blir klokere av å spille gode spill enn å lese dårlige bøker.

 

Men hvis vi skal bli sakelig så sier jeg : Hva som foregår på skjermen spiller fock oll, jeg mener at det bør komme et sånn slags spill som viser hva som finnes på innsiden av hjernebarken til de så kalt syke mennesker,.,.----

 

Da blir spørsmålet mitt med deg: hva vil du oppnå med dette spillet? Hva vil du gi spilleren?

Jeg vil gi spilleren hans ultimate syke fantasi, uansett hva det innebærer vil dette spillet ha det.. det vil bli et slags spill hvor du er spillet....

 

Det jeg har lyst til å oppnå med dette er at folk kommer til å tenke anerledes om hva et liv egentlig er vært... For i dette spillet vill alt være så grusomt som mulig,, at hos de fleste vil det føre til at kansje de vil tenke over alt det onde vi mennesker påfører hverandre...

 

Målet er å endre tankegangen, tankegangen ovenfor, mennesker...

Lenke til kommentar
Er stor fan av clockwork orange selv,, men siden du er så voksen( ) så spiller man ikke data spill vel ? for det blir man dum av vel??

Som med filmer, musikk og bøker så finnes det gode og dårlige spill. Man blir klokere av å spille gode spill enn å lese dårlige bøker.

 

Men hvis vi skal bli sakelig så sier jeg : Hva som foregår på skjermen spiller fock oll, jeg mener at det bør komme et sånn slags spill som viser hva som finnes på innsiden av hjernebarken til de så kalt syke mennesker,.,.----

 

Da blir spørsmålet mitt med deg: hva vil du oppnå med dette spillet? Hva vil du gi spilleren?

Jeg vil gi spilleren hans ultimate syke fantasi, uansett hva det innebærer vil dette spillet ha det.. det vil bli et slags spill hvor du er spillet....

 

Det jeg har lyst til å oppnå med dette er at folk kommer til å tenke anerledes om hva et liv egentlig er vært... For i dette spillet vill alt være så grusomt som mulig,, at hos de fleste vil det føre til at kansje de vil tenke over alt det onde vi mennesker påfører hverandre...

 

Målet er å endre tankegangen, tankegangen ovenfor, mennesker...

:nei: Jeg prøvde å forklare han... :nei:

Lenke til kommentar
[iC' date=22/07/2004 : 20:43]
Er stor fan av clockwork orange selv,, men siden du er så voksen( ) så spiller man ikke data spill vel ? for det blir man dum av vel??

Som med filmer, musikk og bøker så finnes det gode og dårlige spill. Man blir klokere av å spille gode spill enn å lese dårlige bøker.

 

Men hvis vi skal bli sakelig så sier jeg : Hva som foregår på skjermen spiller fock oll, jeg mener at det bør komme et sånn slags spill som viser hva som finnes på innsiden av hjernebarken til de så kalt syke mennesker,.,.----

 

Da blir spørsmålet mitt med deg: hva vil du oppnå med dette spillet? Hva vil du gi spilleren?

Pastor Lorentzen, du er ikke alene med å være HELT uenig med han altså!

 

Altså, ZeroFlameX, det du sier nå er det samme som å si "jeg røyker ikke, men jeg måtte bare ta en nå, siden suget var så stort!"

Hva skal oppnåes med å se ren vold?!

Man lærer INGEN TING av det! Det eneste du vil ha et slikt spill, er jo for å se at folk blir lemslet, hugd i småbiter, gasset, torturert, og skutt på feigt vis!

Det er jo INGEN handling eller mening i det! hele ideen din er jo absurd!

Ikke si at du ikke er psycho, når du vil ha slike spill! For da ER du psycho!

Menneskeheten trenger ikke slik spill!

Hva faen er vitsen!? Du sier at folk må få øynene opp for slikt, men det har de fleste allerede! Det eneste man oppnår med et slikt spill, er at ENDA FLERE folk blir mordere osv...

 

Du ser jo hva som skjer borti statene?!

En ungdom drepte læreren sin og flere klasse-kamerater etter å ha sett Natural Born Killers!!!

Det er BARE slikt man oppnår med slike spill og filmer!

er du blind??? hvis du tror film og spill fører til disse handlingene må du tenke deg godt om...

 

Det er ingen klare bevis på at spill eller film påfører skade hos noen, tvært imot, det har større hjelpende effekt enn negativ effekt, i mange tilfeller.

 

Noen mennesker er bare født ond disse menneskene ville ha drept noen uansett. spill eller ei..

Lenke til kommentar
Noen mennesker er bare født ond  disse menneskene ville ha drept noen uansett. spill eller ei..

Noen gang hørt uttrykket 'arv og miljø'? Det stammer fra evolusjonslæren, og er de to faktorene som avgjør hvordan liv (planter, dyr, mennesker) utvikler seg.

Folk blir ikke født onde. Ondskap blir ikke arvet. Det er miljøet som er årsaken til at folk blir onde.

Og i dette tilfellet er voldelige spill og filmer deler av mlijøet som kan føre til at folk begår syke handlinger.

 

Hvor gammel er du egentlig? Du har ikke skrevet det i profilen din, men etter det du skriver er du ikke veldig reflektert, så enten er du så ung at du ikke har nok livserfaring, eller så er du bare dum eller syk i hodet.

No offense selvfølgelig. (Jeg vil ikke våkne en natt og se deg over senga mi med en øks, klar til hogg ...)

Lenke til kommentar
alle ww2 spiller er i fra usa's, england's, frankrike's side osv.. altså de allierte, kan ha vært bra å fått sett hvordan det ville ha blitt på tyskerness side osv.

Vil gjerne se et strategi spill som omhandler østfronten, for d var jo der den virkelige krigen fant sted.

 

btw: er d noen spill der handlingen er lagt til norge (strategi)? vet jeg har spilt i hammerfest på C&C:TS ;) men noen flere, kanskje noe litt mer realistisk?

Kunne gått tenkt meg og invadert Norge med AXIS forces ;)

Du kan få opp norges kartet og invadere det i civilasation 2.

Du kommer også til norge i ett av rainbow 6 spillene.. husker ikke navnet.

Lenke til kommentar
Ingen vits å lage et spill der du spiller en side som du vet taper vel? Tenk deg et spill der du er Hitler og siste bane er å skyte seg selv i hodet! :wallbash:

Nei, men ideen hans var jo bare mambo jambo bullshit!

Den ideen med at Man spiller som en tysk soldat i krigen er jo genial!

Det er jo ikke gjort før! (eller? :dontgetit: )

Det er jo akkurat det samme med når man spiller som US!

Man vet jo at man vinner!

Men hoved poenget er jo å overleve samtidig som at man skal ha det gøy OG LÆRERIKT! ;)

Lenke til kommentar
Noen mennesker er bare født ond  disse menneskene ville ha drept noen uansett. spill eller ei..

Noen gang hørt uttrykket 'arv og miljø'? Det stammer fra evolusjonslæren, og er de to faktorene som avgjør hvordan liv (planter, dyr, mennesker) utvikler seg.

Folk blir ikke født onde. Ondskap blir ikke arvet. Det er miljøet som er årsaken til at folk blir onde.

Og i dette tilfellet er voldelige spill og filmer deler av mlijøet som kan føre til at folk begår syke handlinger.

 

Hvor gammel er du egentlig? Du har ikke skrevet det i profilen din, men etter det du skriver er du ikke veldig reflektert, så enten er du så ung at du ikke har nok livserfaring, eller så er du bare dum eller syk i hodet.

No offense selvfølgelig. (Jeg vil ikke våkne en natt og se deg over senga mi med en øks, klar til hogg ...)

Phew! det finnes moralske folk med vett på forumet! :yes:

Thank GOD!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...