FrozenFish Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 Jeg har nettopp lagt inn en ny versjon av XP64. FØr jeg gjorde dette, formaterte jeg C: der den gamle XP lå. Installeringen gikk raskt og greit, men jeg ser nå at C-disken der XP64 ligger er blitt til D disk. Alle de andre partisjonene har også fått nye navn. Problemet mitt nå er at når jeg rebooter så finner ikke maskinen noe OS. Er det en enkel måte å forandre partisjonsbokstavene? Jeg har prøvd å rename C: til J:, men får da melding om jeg ikke kan rename OS disken. C: slik det er nå er min backup disk og skulle lett kunne renames. Jeg skal prøve å installere Partition Magic, men med nevnte reboot problem ser jeg egentlig ikke vitsen.......!
Kimmer Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 Hei, De 'aktive' partitjoner vil altid få de første bokstaver - ser ut til at du har 2 aktive partisjoner nu. Hvor mange harddiske har du i maskinen? (Tror du kan fjerne 'aktive' partijon 'C' med Partitjon Magic.) Mvh Kimmer
FrozenFish Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Skrevet 21. juli 2004 Hei, De 'aktive' partitjoner vil altid få de første bokstaver - ser ut til at du har 2 aktive partisjoner nu. Hvor mange harddiske har du i maskinen? (Tror du kan fjerne 'aktive' partijon 'C' med Partitjon Magic.) Mvh Kimmer Jeg har 4 HD i maskinen. Jeg har fått renamet C: nå, ved hjelp av Partition Magic. Men OS ligger fortsatt på D: og den får jeg ikke renamet.
Kimmer Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 Tje ehh! Hvis jeg var dig ville jeg koble av de 3 hardiske som ikke skal ha OS på og formatere og installere OS på nytt - derefter kan du koble på de andre HDs og du sku da ha OS på 'C' drevet. Mvh Kimmer
FrozenFish Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Skrevet 21. juli 2004 Ja, det blir vel til at jeg må gjøre det slik :-) Skal teste ut noen drivere først, før jeg installerer OS på nytt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå