Gå til innhold

Snabbens Store Musikk Quizz!

Uxzuigal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er Britisk produksjon. Bandet ble ledet av en markant person og keyboard spiller innen Britisk soul-basert musikk (bl.a Biddu orch/Carl Douglas )

Skrevet

Som vi tidligere har erfart så er ikke soul/funk en sjanger det finnes mye kunnskap om på dette forumet. Flere hint ? Jeg er blank på britisk soul, hadde det vært amerikansk derimot.... ;)

Skrevet

Ja da er det vel på tide å gjøre det litt enkelt: Hovedpersonen vi skal fram til er Gerry Shury.

Dette albumet er fra 1975, og det første av 2, det andre kom i 1977. Egentlig er dette mer eller mindre samme besetning som de samtidige "Armada orchestra", bare uten strengseksjonen. Platene ble utgitt på Contempo labelen

Skrevet (endret)

Du tipper altså uten å ha hørt låten?

Vel, du skal få et cover og et hint. Men jeg poster et annet cover enn fra det albumet kuttet er hentet fra.

Edit:Hint! De er franske.

Endret av anth
Skrevet
Okey! Måtte jo bli jo matet med teskje her. hehehehe. Men så kom vi frem til riktig svar til slutt ;)

Det verste var vel kanskje at når jeg søkte litt rundt etter alternativer så utelukket jeg ultrafunk ved flere anledninger :D Mest fordi de har spilt inn kung fu fighting de også ....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...