Gå til innhold

Lockup med 1024 minne


zemtex

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har et Asus P4P800 Delux hk, med P4 2.4(800fsb). Jeg har 4 stk Geil Golden Dragon PC3500 256mb (2x dual sett).

 

Det "morroe" er at pc'n fungerer kjempebra med 512 minne, men med 1024 minne blir den ustabil og fryser, selv om den står idle. :no:

 

Hovedkortet har nettopp vært inne hos PSdata, men det ser ut som jeg har fått samme kortet tilbake, siden problemene(syntomene) er de samme, selv om de påstår at det er nytt.

 

Er det noen som har en forklaring på dette problemet, enten som støtter min teori om at hk'et er defekt, eller noe annet. PSU'n er av typen Enemax 350w, som skal være nok til å drive pc'n...

 

hilsen en fortvilet ZemteX! :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kanskje fordi at du har 2x 256 og 1x 512 rambrikker i pcen?? tror ikke det er spesielt populært..

Hvordan greier du å få DET ut av: "Jeg har 4 stk Geil Golden Dragon PC3500 256mb (2x dual sett)"

 

Men det er ikkje så nøye, har venter på erstatningskort nr 3, som er en annen modell..P4C800

 

-ZemteX

Lenke til kommentar

Har endelig funnet feilen :D :D :D

Prosessoren min har en liten defekt, den klarer ikkje å allokere mere enn 512 minne. Pakka idag i en annen prosessor, og maskina kjører 3Dmark som hakka møkk. Men min P4 hadde eg knapt fått starta 3Dmark! No ska eg ha ny på garantien :)

 

Endelig en lykkelig slutt på histora :D

Endret av zemtex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...