warillion Skrevet 19. juli 2004 Skrevet 19. juli 2004 Arrangerer et LAN med mulighet til 32 deltakere og 6 crewpersoner. Har nå to 24 porter switcher. Desse er koblet sammen med en 100mbit ledning fra port 24 til port 24, ikke via uplink. Så det sier seg selv at linken mellom dei er treg. Så nå skal vi selge de to switchene og kjøpe en ny 48 porter. http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3658 . Denne har 48 porter, pluss 2 gbit uplink. Da tenker jeg å koble serveren til gbituplinken. Men hjelper det? eller er det like greit å kjøre servern på 100mbit lan? Serveren skal kjøre bf,cs, og fil -server.
Dimm Skrevet 19. juli 2004 Skrevet 19. juli 2004 (endret) tror det kan være godt med litt ekstra bandwidth til serveren, så jeg ville koblet den til gigabit porten så fremst den har gigabit nettverkskort.. regner med den har flere disker og da kan det være lurt å ha en eller flere disker som er dedikert til spill for å unngå LAG, iallefall ikke bruke samme disk som filserver og spillserver... Endret 19. juli 2004 av Dimm
warillion Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Skrevet 19. juli 2004 (endret) Serveren er en Athlon 2800+, 1gb med ram og 12gb harddisk og kjører linux. Det er ikke så mangen filer som ligger på filserveren, det er patcher og slikt til det forkjellige spillene. Så det er jo ikke kopiering fra den hele tiden, men det er jo en mulighet å kjøpe en ny harddisk også. Serveren har ikke gbit kort, men det er kanskje en god investering eller? EDIT: når jeg tenker meg om så har vi en egen, 800mhz som er filserver. Endret 19. juli 2004 av warillion
BlackDeath Skrevet 19. juli 2004 Skrevet 19. juli 2004 De to switchene du har er det ikke mulig å stacke de da? Den nye du eventuelt skal kjøpe kan stackes, det er bedre å stacke, en å bruke uplink men det veit du sikkert.... Kent
warillion Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Skrevet 19. juli 2004 Nei jeg vet ikke hvordan jeg stacker, kan du forklare meg?
Asbjørn² Skrevet 19. juli 2004 Skrevet 19. juli 2004 Nei jeg vet ikke hvordan jeg stacker, kan du forklare meg? Se etter noen avlange kontakter på baksiden av switch, de ligner vanligvis litt på parallellporter. Har begge switchene en slik kontakt, kan du kjøpe en kabel som du kobler mellom de to.
warillion Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Skrevet 19. juli 2004 Ja det er det, men dette er parallel port også. Følgte med kabel på begge switchene og programvare til tilkobling av pcen, er rimelig sikker på at dette er en parallelport
harald_ Skrevet 19. juli 2004 Skrevet 19. juli 2004 Tror ikke dere kommer til å få brukt for gigabit nettverk til en maskin som skal kjøre spillserver. Det er da ikke så mye trafikk som går gjennom der. Hadde vært en annen sak hvis det var snakk om en filserver med masse trafikk
Asbjørn² Skrevet 20. juli 2004 Skrevet 20. juli 2004 Ja det er det, men dette er parallel port også. Følgte med kabel på begge switchene og programvare til tilkobling av pcen, er rimelig sikker på at dette er en parallelport Hmm, høres mer ut som en serieport, du har altså switcher med management.
warillion Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Skrevet 20. juli 2004 garantert parall port ja, og det er managment av portene. Uansett takk for alle svar, har blitt litt klokere i dag og
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå