Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL WLAN problem, får ikke satt opp ruter


Anbefalte innlegg

Har Telenor ADSL, som funker fint i seg selv. men skal flytte pcen til et annet rom, og skal da bruke en Sparklan wx-6215m router og wl-385f usb adapter. får installert ok, og ser at det er kontakt mellom adapteret og routeren, men får ikke satt opp routeren med riktig påloggings info :( får pinget den med adressen 192.168.2.1 (hvis jeg ikke husker helt feil) for det er visst det som ligger inne som default. men likevel får jeg ikke kontakt med den fra IE? hvordan skal jeg få konfigurert den riktig da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stod at man kunne gjøre begge deler i dokumentasjonen :roll:

men takk for tipset! skal sjekke det ut selv om jeg mente at jeg hadde prøvd

det også.

får ikke testet det før om et par dager, så hvis det er noen som har flere tips i mellomtiden så fyr løs :)

Lenke til kommentar

Hadde samme problem før (samme ruter), jeg hadde faktisk signal med ruteren, men jeg fikk ikke noe kontakt ellers.

 

Etter xx(x?) timer med træling og xx min med supporttelefoner (det var ikke noe hjelp å få) fant jeg ut at det var varmen som gjorde at den ikke funka! Jeg hadde ruteren på loftet, og da varmen satte inn i vår sluttet den plutselig å fungere (bortsett i fra midt på natta og på morgenen). Jeg flytta den til et mer stabilt klima, og siden da har jeg ikke hatt noe problemer med det.

 

Btw, Ip addressa er 192.168.2.1

Endret av xTUBA
Lenke til kommentar
Hadde samme problem før (samme ruter), jeg hadde faktisk signal med ruteren, men jeg fikk ikke noe kontakt ellers.

 

min står i romtemperatur, den burde da være laget for å tåle det? Får fullt signal og kontakt jeg også, det eneste er at jeg ikke får gått inn og konfigurert den.

 

Hvordan vet jeg om den er kryptert? har ikke forandret på noen instillinger, så det kommer an på hva som er default?

Lenke til kommentar

Husk å slå av lokale brannmurer når du skal bruke wlan. Disse brannmurene kødder med routeren. Ønsker du å bruke flere brannmurer må du konfigurere disse etter at du har installert wlanet. Sjekk derfor om du har lokale brannmurer av eller på.

Lenke til kommentar

hvis du ikke kommer inn trådløst kan det være du må resette routeren, da slår du av strømmen på den, venter et par minutter og slår den på igjen.. det kan være et annet tips i fremtiden,

 

husk, trådløst nettverk er ikke bare dans på roser, kan trøble masse det.. ;) men er ofte enkle forklaringer på problemet.. :yes:

Lenke til kommentar

Nå prøvde jeg med kabel istedenfor trådløst, jeg slo av brannmuren OG jeg flyttet den til et kaldere sted (det viste seg at den stod oppå bredbåndsmodemet som ble ganske varmt :blush: )

 

Men får fortsatt ikke kontakt så jeg får konfigurert den :cry:

får jo kontakt når jeg pinger den, så jeg skjønner mindre og mindre...

Lenke til kommentar

Foreslår du prøver å resette routeren til fabrikkinnstillinger slik:

Ønsker du å slette all informasjon i routeren gjør du følgende:
1. Ta ut kontakten fra Power kontakten
2. Trykk inn og hold reset knappen mens du setter inn power igjen
3. Forsett å holde reset knappen i 5 sekunder (den røde lampen
blinker 2 ganger)
4. Slipp knappen, routeren er nå tilbakestilt til fabrikks innstilling

 

Får du ikke kontakt etter dette, så kan det tyde på at routeren er defekt. Men dobeltsjekk at du har konfigurert nettverkskortet ditt i h.h.t. manualen. Hvis dette står på ett annet nettverkssegment, så kan routeren også blokkere for tillatelse til administrering av routeren.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
Men får fortsatt ikke kontakt så jeg får konfigurert den :cry:

får jo kontakt når jeg pinger den, så jeg skjønner mindre og mindre...

Du har sjekket at din nettleser ikke er satt opp til og bruke en proxyserver? Online liker og legge inn dette som std hvis du bruker CD-ene de sender ut.

Lenke til kommentar
Men får fortsatt ikke kontakt så jeg får konfigurert den  :cry:

får jo kontakt når jeg pinger den, så jeg skjønner mindre og mindre...

Du har sjekket at din nettleser ikke er satt opp til og bruke en proxyserver? Online liker og legge inn dette som std hvis du bruker CD-ene de sender ut.

hehe, det viste seg at det var dette som var problemet :blush:

Fant det ut da jeg forsøkte å konfigurere routeren via gjestekontoen som ikke var satt opp mot internet. Ufattelig irriterende å ha brukt så lang tid på noe som var så enkelt. Kunne jo fjernet innloggingen tidligere, men tok ikke sjansen fordi jeg var ikke sikker på passordet. nå har jeg fått lagt det inn i routeren og alt fungerer som en drøm!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...