rvenes Skrevet 19. juli 2004 Skrevet 19. juli 2004 Tele2 har kapra telefonen vår! Og det i mitt navn! Får rekningar på mitt navn fra Tele2 på vår fasttelefon. Eg har aldri hatt fast telefon, kun mobiltelefon. Har ringt til Telenor og abb'et overigjen på min far (som har hatt det før også) Så alt er i orden der no, men Tele2 truer med inkasso og div pga at eg ikkje hadde telefon abbonomang i over 1 år av dei (oppseiningsavgift) Eg har aldri bestilt Tele2 abb. på mitt navn Kordan har Tele2 fått til dette? Treng dei ikkje noken godkjenning? vis ikkje vei eg kva eg skal gjere når eg blir stor! skal bli telefon-mann og berre overføre folk til mitt firma uten godkjenning! For det er det Tele2 har gjort no! Kva godkjenning treng dei? Kan andre ha besitilt far min sitt tlf nr på meg?
Grokster Skrevet 19. juli 2004 Skrevet 19. juli 2004 enkel sak ring tele2 og hør hvordan dette abonnementet ble bestilt. Har du vært i butikk og kjøpt en subsidiert vare sliter du, har du sagt ja på telefonvalg så går det vel rimeligt lett å slippe unna. Men moralen er undersøk saken din selv først Hvordan ble dette bestilt Hvem bestilte Har du underskrevet på noe osv
rvenes Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Skrevet 19. juli 2004 Har hatt Mobiltelefon av Tele2 da, men det er jo ein anna sak. Har seffølgeli sakt opp den no, flytta over til Chess... det ser ut som det går bra. Har ikkje prata eller skrevet med Tele2 før rekninga på fasttelefon kom! da sendte eg eit par mailar og ringte (fikk svar etter 1 måneds venting, då ville dei ha fødselsnr eller kunde nr... har sendt svar i dag, så må vel vente endå ein måned får ein får svar igjen der. Har kjøpt ny tlf ja! men skreiv ikkje under på noke der... dessuten kjøpte vi den etter at dette tullet starta... lenge etterpå.
Jankee Skrevet 19. juli 2004 Skrevet 19. juli 2004 Her ville eg ha bedd om kopi av den skiftleg kontrakt for overføringa av nr frå telenor til tele2. Sansynlegvis bør både navnet ditt og faren ditt sitt navn og signatur stå på denne avtalen. Sidan du ikkje har signert på noko slikt finnes nok denne ikkje og det er ein litt aktiv telefonselagar som har "solgt" eit 12 mnd bindingskontrakt til tele2 fast telefoni. Når du bestrider kravet for inkasso, så skal det blit stoppa oppvente på dokumentasjon for kravet. Kan ikkje dei bevise at du har gått inn på ein avtale, skriftleg så trur eg dei ikkje har så mykje å stille opp med. Ta gjerne kontakt med forbrukerrådet då dei har vore ganske aggresive på liknande saker før. mvh JanEirik
mar Skrevet 19. juli 2004 Skrevet 19. juli 2004 (endret) Send et brev til Tele2 der du bestrider kravet og ber de dokumentere kravet. Når dette er gjort har ikke Tele2 lov til å sende kravet til inkasso før de har framlagt bevis på at det er gyldig. Edit: litt treg der ja.. Endret 19. juli 2004 av mar
rvenes Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Skrevet 19. juli 2004 Send et brev til Tele2 der du bestrider kravet og ber de dokumentere kravet. Når dette er gjort har ikke Tele2 lov til å sende kravet til inkasso før de har framlagt bevis på at det er gyldig. Edit: litt treg der ja.. eg gidd ikkje skrive brev! Tele2 som har rota! dei får betale for inkasso'n...
Peder82 Skrevet 19. juli 2004 Skrevet 19. juli 2004 (endret) at han sliter? ring tele2 og be om en kopi av kontrakten på fast telefon du har med dem, denne skal være undertegnet av deg. går ut i fra at tele2 ikke klarer å finne den . hvis de ikke trenger noen kontrakt for å signere et fast abonnement på deg er det litt vanskligere da må du sende forbrukerombudet på dem. du er over 18? at det har blitt byttet navn på abonnementet støtter ikke tele2 sin sak for å si det sånn. edit:ble en støtteerklæring til touch mannen:) Endret 19. juli 2004 av Peder82
Popobawa Skrevet 19. juli 2004 Skrevet 19. juli 2004 Send et brev til Tele2 der du bestrider kravet og ber de dokumentere kravet. Når dette er gjort har ikke Tele2 lov til å sende kravet til inkasso før de har framlagt bevis på at det er gyldig. Edit: litt treg der ja.. eg gidd ikkje skrive brev! Tele2 som har rota! dei får betale for inkasso'n... Med den holdningen du har så kommer ikke du langt. Du er ikke villig til å finne ut hva som har skjedd på egenhånd.
viranth Skrevet 19. juli 2004 Skrevet 19. juli 2004 Ring og be dem legge frem din underskrift. Om du ikke har skrevet under på noe eller noe slikt så er du "home free". Men det trengs litt jobbing fra din side, inkassokrav er ikke til å kødde med, det vil du slite med resten av livet... I allefall etter hva jeg har hørt anngående konsekvensene av dette.
rvenes Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Skrevet 19. juli 2004 Send et brev til Tele2 der du bestrider kravet og ber de dokumentere kravet. Når dette er gjort har ikke Tele2 lov til å sende kravet til inkasso før de har framlagt bevis på at det er gyldig. Edit: litt treg der ja.. eg gidd ikkje skrive brev! Tele2 som har rota! dei får betale for inkasso'n... Med den holdningen du har så kommer ikke du langt. Du er ikke villig til å finne ut hva som har skjedd på egenhånd. Fortell meg kvifor eg skal bruke meir tid og krefter på og skrive eit brev til dei? Eg har ringt eit par ganger, og sendt epost! det får være nok. Vis dei ikkje får fingern ut med dette, så synes eg det er dreia problem!
Ggg Skrevet 19. juli 2004 Skrevet 19. juli 2004 Send et brev til Tele2 der du bestrider kravet og ber de dokumentere kravet. Når dette er gjort har ikke Tele2 lov til å sende kravet til inkasso før de har framlagt bevis på at det er gyldig. Edit: litt treg der ja.. eg gidd ikkje skrive brev! Tele2 som har rota! dei får betale for inkasso'n... Med den holdningen du har så kommer ikke du langt. Du er ikke villig til å finne ut hva som har skjedd på egenhånd. Fortell meg kvifor eg skal bruke meir tid og krefter på og skrive eit brev til dei? Eg har ringt eit par ganger, og sendt epost! det får være nok. Vis dei ikkje får fingern ut med dette, så synes eg det er dreia problem! Om du ikkje har eit problem er det vel ingenting å laga post om heller? Kanskje du skal innsjå at du og har eit problem, sjøl om det er tele2 sin feil? Trur ikkje folk er videre intresert i å hjelpa deg med den holdninga du viser her.
el_cash Skrevet 19. juli 2004 Skrevet 19. juli 2004 den dagen du skal kjøpe noe du trenger kreditt for, det være seg bil, kåk eller noe annet, så har du fort et problem: på grunn av din egen idioti vil du få inkasso på deg, og dermed kommer du til å slite i laaang tid fremover. spiller ingen rolle om du mener det er noen andre sin skyld.
Jankee Skrevet 19. juli 2004 Skrevet 19. juli 2004 (endret) Problemet er at viss du ikkje sender skrftleg krage på inkassoen så godtar du kravet. Og dermed er det ikkje Tele2s problem med ditt i ca 3 år etter at du har gjort opp, grunna betalingsanmerking i kredittregisterene. I praksis betyr dette: Gløym kredittkjøp, lån, mobil abo, internett abo eller andre ting der betalingsevenen blir vurdert. For dei neste 3 åra. Derfor er det viktlig å sende eit skriftleg brev, dette bør også sendast til inkassofirmaet viss saka har gått over til dei. Ordlyden i brevet kan vere ganske kort og konsist, men bør inneholde desse tinga: Bestridig av inkasso krav xxxx Krever dokumentasjon frå Tele2 om omsterndigheitane rundt inngåelsen av kontrakten. (Krev Skriftleg dokumentasjon på 12mnd binding til Tele2) Dokumentasjon om kva lovverk som gjer dei rett til å overføre eit telefonnr frå ein jurdisk eigar til ein annan utan godkjennelse frå begge partar. Dette trur eg vil sette dei ganske godt fast, slik at dei fråfell inkassokravet og du får ikkje noko problem med kredittverdigheita di seinare. mvh JanEirik PS Ta ein liten telefon til forbrukerombudet eller gå inn på denne linken til forbrukerportalen der du kan lage ei skrftleg klage på blant anna inkasso, som er berre til å printe ut og sende. Endret 19. juli 2004 av Jankee
rvenes Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Skrevet 19. juli 2004 Det har ikkje gått over til inkasso firma endå! Har spørt på epost om bevis på kordan eg blei kunde av dei. No kan dei få leite og grave fram det før eg gjer noko meir. Ville berre vite at dei treng underskrifta mi. Når eg endra til Chess på mobilen min slapp eg og skriva under på noko der då. Men der kom det vel ein SMS som "godkjenning" Og når eg ringte til Telenor for og få abbonomanget over att så var det nok og ringe, ikkje noko underskrift der heller.
Grokster Skrevet 19. juli 2004 Skrevet 19. juli 2004 dette synes jeg virker useriøst og ganske latterlig fra din side. skjønner nå hvorfor du har så mange poster her inne. Kan du ikke forklare oss hvorfor du lagde denne tråden?
Danko Skrevet 19. juli 2004 Skrevet 19. juli 2004 Så lenge du bestrider kravet vil det heller ikke gå til innkasso (iht god innkassoskikk). Så lenge du har sendt en mail/brev der du slår tilbake påstandene og bestrider kravet, er det opp til Tele2 og evnt. ta saken videre. Er ikke første gang Tele 2 har gjort dette.. Hadde en identisk sak med de på jobben, iflg Forbrukerområdet har de hatt mange lignende saker fra de.
Jankee Skrevet 19. juli 2004 Skrevet 19. juli 2004 Her er problemet med "telefonsalg" bevis finnes ikkje, men det er ikkje ditt problem når du klager, at Tele2 ikkje har ein rutine for korleis å verifisere at "kunde" godtar avtalen er ikkje ditt problem men tele2s. (trur det er på vei ei spesifisering der slik at dei må ha skriftleg dokumentasjon som bevis) PÅ den klageveiledaren som eg linka til så ligger "feilaktig" overføring som eigen post under Tele. Når du ikkje har signert for overføringa så trur eg at du heller ikkje juridisk forplikta av "avtalen" Men du ved å klage overfører du bevisbyrden til Tele2 og gjer det til deira problem og ikkje ditt. mvh JanEirik
Pysj`n Skrevet 19. juli 2004 Skrevet 19. juli 2004 Hvis det var telefonsalg så bruker de ha samtalen på bånd som et slags "bevis" på kjøpet. Jeg har hvertfall vært borti det, men det var i sverige da. Vet ikke hvordan det er i norge.
Danko Skrevet 19. juli 2004 Skrevet 19. juli 2004 Hvis det var telefonsalg så bruker de ha samtalen på bånd som et slags "bevis" på kjøpet.Jeg har hvertfall vært borti det, men det var i sverige da. Vet ikke hvordan det er i norge. Veldig mange som bruker dette i Norge også, men ikke Tele 2.
Pysj`n Skrevet 19. juli 2004 Skrevet 19. juli 2004 Hvis det var telefonsalg så bruker de ha samtalen på bånd som et slags "bevis" på kjøpet.Jeg har hvertfall vært borti det, men det var i sverige da. Vet ikke hvordan det er i norge. Veldig mange som bruker dette i Norge også, men ikke Tele 2. Oki. Fordi det gjør tele2 sverige, hvertfall for et lite år siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå