Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Von Trier er ikke-troende, og er ofte i humør til å påpeke alt som er galt med kristne mennesker/verdier. Men han er jo tydelig fascinert av temaet.

 

Vel han har jo konvertert til Katolisismen, men for all del det kan jo like godt være katolisismens dekadente rødvinskultur (som er utbredt blant nordiske konvertitter) som har tiltrukket ham. Men hadde vært interesant å vite hva som gjør at du bastant kan si at han er ikke-troende?

 

Det med katolisismen var jeg ikke klar over. Jeg mener å ha hørt han snakke om sitt forhold til religion, enten i Tranceformer eller et annet sted, kan ikke sitere kilde. Det var noe "jeg hadde for meg", kan selvsagt være jeg tar feil.

 

Men jeg syns tematikken og motivene i flere av filmene hans tyder på et utenfra-og-inn synspunkt når det gjelder religiøse samfunn, syns du ikke?

Lenke til kommentar

Paranormal Activity

Fjorårets elevfilm. Simpel, effektiv og creepy, og plutselig hører man masse lyder i sin egen leilighet. Men den sleit litt med å forklare hvorfor de ikke bare pakket snippesken og dro. 4/5

 

 

East of Eden

Interessant familiedynamikk i en idyllisk californisk by. Faren, mister Massey, imponerer mest i en strålende cast. 4/5

 

 

Rebel Without a Cause

Utdatert bølleproblematikk og for mye fokus på en uinteressant latinokid. Dean stjeler showet, hvorfor levde ikke denne mannen til å gjøre filmer på 70-tallet? 3/5

 

 

2012

Hakket mindre forutsigbar enn Avatar, men mange hakk tåpeligere. Effektene er heftige, men hva skal Emmerich finne på i fremtiden nå som jorda er ødelagt? 3/5

 

 

Synedoche New York

Kaufman har dødsangst i regidebuten, og er her mer absurd og surreal enn noensinne. Jeg liker enkeltelementer, enkeltscener og enkeltpoenger, men som helhet blir det en fjern og småkjedelig opplevelse. 3/5

 

 

Up In The Air

Kvikk, munter og litt seriøs, med sjarmerende casting, fin flyt og passende musikk. Reitman leverer akkurat det jeg forventet, i både form og budskap, et slags oscarfrieri som kun vil skaffe en nominasjon. 4/5

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
Gjest bruker-141017

Siste filmen jeg så er vel Hot Shots 1.

Jeg og en kamerat så den på lan, trodde jeg skulle knekke sammen av latter, hysterisk morsom.

Klarte ikke puste, så morro var den :)

 

Kanskje man bør være litt hyper/i en god sinnstemning når man ser den da :p

 

Meningsløs film, som er ment å være en parodi av Top Gun.

I samme spor som Spy Hard, Mannen med den nakne pistol o.l.

Lenke til kommentar
Gjest bruker-141017

Er ikke det den der de tar kontroll over noen baseballspillere eller no som skal drepe presidenten?

Edit: O wait, det var kanskje mannen med den nakne pistol?

 

Edit: Top Secret, er det den der de er i andre verdenskrig eller noe?

Endret av bruker-141017
Lenke til kommentar
Siste filmen jeg så er vel Hot Shots 1.

Jeg og en kamerat så den på lan, trodde jeg skulle knekke sammen av latter, hysterisk morsom.

Klarte ikke puste, så morro var den :)

 

Kanskje man bør være litt hyper/i en god sinnstemning når man ser den da :p

 

Meningsløs film, som er ment å være en parodi av Top Gun.

I samme spor som Spy Hard, Mannen med den nakne pistol o.l.

Så tilfedigvis Hot Shots 2 på TV her om dagen selv. Rambo kind-of parodi. Fikk meg en forbannet god latter, men ble litt overdrevet til tider :p

Lenke til kommentar

Top Secret er spoof-komedie fra andre verdenskrig ja. Den er hinsides. Og Val Kilmer var ikke gamle karen der, men spiller knallbra. Top Secret er en sånn film du kan se 10 ganger og se nye gags og detaljer hver gang. Det bare pøses på med små visuelle gags fra start til slutt.

Lenke til kommentar

1258574213000_A_serious_man_post_2918913298x1000r.jpg

A Serious Man is a 2009 black comedy film written, produced, and directed by Joel and Ethan Coen. The film stars Michael Stuhlbarg, Sari Lennick, Fred Melamed, and Richard Kind and tells the story of an ordinary man who is trying to find balance and understanding in the world, loosely based on the story of Job.[citation needed] The film has attracted a highly positive critical response, including a Golden Globe nomination for Stuhlbarg, a place on both the American Film Institute's and National Board of Review's Top 10 Film Lists of 2009, and a nomination for Academy Award for Best Picture.

 

 

 

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si om filmen egentlig, den er ikke hysterisk artig men den har sine øyeblikk som er bare helt syre og som en må bare like.

Lenke til kommentar
Von Trier er ikke-troende, og er ofte i humør til å påpeke alt som er galt med kristne mennesker/verdier. Men han er jo tydelig fascinert av temaet.

 

Vel han har jo konvertert til Katolisismen, men for all del det kan jo like godt være katolisismens dekadente rødvinskultur (som er utbredt blant nordiske konvertitter) som har tiltrukket ham. Men hadde vært interesant å vite hva som gjør at du bastant kan si at han er ikke-troende?

 

Det med katolisismen var jeg ikke klar over. Jeg mener å ha hørt han snakke om sitt forhold til religion, enten i Tranceformer eller et annet sted, kan ikke sitere kilde. Det var noe "jeg hadde for meg", kan selvsagt være jeg tar feil.

 

Men jeg syns tematikken og motivene i flere av filmene hans tyder på et utenfra-og-inn synspunkt når det gjelder religiøse samfunn, syns du ikke?

Generelt sett skal man ikke tro på hva Von Trier sier til media. Han digger å tulle med pressen, og man kan aldri vite om det er det minste snev av sannhet i det han sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...