Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ice Age Trilogien

 

Jeg har litt problemer med slike animasjons filmer der det er helt tylig at filmen kommer til å sanke inn latterlige mengder penger uten at filmene nødvendigvis er så gode, det er også tydlig at de hele tiden hadde planer om å lage oppfølgere, son naturligvis er dårligere men kommer til å tjene enda mere penger, dette er hva den logiske og skeptiske delen av hjernen min sier, problemet er at disse filmene er så forferdelig sjarmerende at man ikke kan hjepe å like dem.

 

Ice age

Den beste filmen men ikke den morsomste, historien er lagt bedre enn de to andre filmene og skurkene har mer persjonlighet(skurkene i de andre filmene snakker ikke en gang) Filmen er mer dramatisk og farene virker mer ekte og bare mer farlige,

8/10

 

Ice age 2

 

Ny film, og da er det smertelig opplagt at nye karakterer blir lagt til, Ellie karakteren funker, de to oppusum brødrene blir bare masete og fjasete, badguysa feiler helt, det er endimisjonelle, kjedelige og ikke skummle i det hele tatt.

Men Ellie Many forholdet er korselig og morsomt, og Queen Latifa er søtere som Mamut enn i virkligheten.

6/10

 

Ice Age 3

Ny film, enda en ny karakter, meninga med karakteren er at filmen at han skal ose kul, og små barn syns sikkert han er drit kul, men han blir veldig teit for all over 12.

Det er også tydlig at de bare bruker dinosaurer fordi barn liker dem.

Men filmen er mye mer følelses laddet enn de andre, sid med barna sine og ikke minst Peaches som er noe av det søteste jeg har sett på film.

Filmen er bedre enn nr. 2 men fremdeles ikke en spesielt bra film, den blir reddet fordi den er veldig sukker søt.

7/10

Lenke til kommentar
Paranormal Activity

Fjorårets elevfilm. Simpel, effektiv og creepy, og plutselig hører man masse lyder i sin egen leilighet. Men den sleit litt med å forklare hvorfor de ikke bare pakket snippesken og dro. 4/5

 

De sa i filmen at demonen hadde fulgt etter dem hvis de dro... så uansett hvor de hadde vært så var demonen der :)

Lenke til kommentar
Von Trier er ikke-troende, og er ofte i humør til å påpeke alt som er galt med kristne mennesker/verdier. Men han er jo tydelig fascinert av temaet.

 

Vel han har jo konvertert til Katolisismen, men for all del det kan jo like godt være katolisismens dekadente rødvinskultur (som er utbredt blant nordiske konvertitter) som har tiltrukket ham. Men hadde vært interesant å vite hva som gjør at du bastant kan si at han er ikke-troende?

 

Det med katolisismen var jeg ikke klar over. Jeg mener å ha hørt han snakke om sitt forhold til religion, enten i Tranceformer eller et annet sted, kan ikke sitere kilde. Det var noe "jeg hadde for meg", kan selvsagt være jeg tar feil.

 

Men jeg syns tematikken og motivene i flere av filmene hans tyder på et utenfra-og-inn synspunkt når det gjelder religiøse samfunn, syns du ikke?

Generelt sett skal man ikke tro på hva Von Trier sier til media. Han digger å tulle med pressen, og man kan aldri vite om det er det minste snev av sannhet i det han sier.

 

 

"Jeg kan bekræfte at alt som har blitt sagt om min person er løgn". Hehe. Virkelig fascinerende kar.

 

Edit: Nå fant jeg kilden min. "Jeg er ikke religiøs. Jeg har prøvd, men tror ikke på noe." - Lars von Trier i intervju med bladet Film & Kino publisert i Mai/Juni-utgaven av bladet 2009.

Endret av Speik
Lenke til kommentar

AVATAR

picard.jpg

 

Det er ikke mye jeg liker ved denne filmen, viss noen truer meg på livet og jeg må si noe så er det Stephen Lang som beintøff Marine Colonel, er litt kult at han begynner å få litt store kjente roller da han er en veldig god skuespiller og veldig undervurdert.

 

Resten er drit, filmen er Dances with wolves bare med backback is bitch slengt på slutten, filmen er fucking new age tree hugging hippie shit hele veien, jeg elsker naturen og dyr og planter, men dette ble bare blæææh man kan like gjerne lage en film om homøopati. biologien i filmen er også rar for å si det mildt, greit nok sci fi er og blir fi men dett er bare tullete, ende mer tullete enn reptil mennesker fra star trek.

Filmen er drit lang og når action "endelig" skjer er det en stor let down, er transformers all over again, sjelløst cgi.

 

Jeg bryr meg kanskje bitte bitte litte grannet mer om cgi dyrene i denne filmen, enn roboter i transformers, jeg likte blant annet hunde klynkende de hunde sakene lagde når de ble drept. Men jeg mistenker at den lyden er lagt på nettopp for at man skal bry seg om dyrene billige triks med andre ord. jeg bryr meg absulutt ikke om de store blå indianerne med hale.

 

3d effekten var også bare en billig gimmick, og var mer iriternede og slitsom enn at det ga noe til filmen, teknoligen virker enten ikke skikkelig eller den virket ikke skikkelig på meg, uansett var det flere ganger iffy effekter dro meg ut av filmen og jeg ble minnet på at jeg sitter med drew carey briller, vondt i hode hadde jeg etterpå også.

 

Eneste gode jeg fikk ut av å se filmen var at jeg ikke trenger å kjøpe den på dvd eller BD og kaste bort hylle plass på den

 

2/10

Lenke til kommentar
De sa i filmen at demonen hadde fulgt etter dem hvis de dro... så uansett hvor de hadde vært så var demonen der :)

 

 

Når demonen begynner å sette fyr på spillbrettet ditt eller drar deg ut av senga, ja da kommer du deg til helvetes vekk. En godt befolket flyplassterminal eller stua til mor med hele familien sovende rundt ville nok gitt noen dagers etterlengtet pusterom. Som de sier i filmen så tok det jo alltid litt tid før han begynne å plage dama, og den var jo også ganske så menneskesky.

 

Lenke til kommentar

Avatar 3D (2009)

 

Jau, da har man fått sett denne filmen også. Alt i alt var det en ganske så bra film til tross for at den var fyllt med klisjéer. Følte hvertfall at jeg hadde sett mye før. Men filmen var så bra laget og det grafiske var så lekkert at jeg egentlig bare ble trollbundet til Na'vi-ene og Pandora. En ganske så digg film som jeg nøyt de 2 timene og 42 minuttene den varte. Faktisk har jeg lyst til å se den igjen. :)

 

Gir den 8/10 jeg da, trekker ned fordi det var scener jeg hadde "sett før" og slutten var ikke helt tilfredstillene. Men siden filmen var nydelig å se på og bra laget fortjener den likevel karakteren.

Lenke til kommentar

Skal faktisk så lite godvilje til for å like (evt. avstå fra å hate) avatar-filmen, synes faktisk litt synd i dem som ikke lar seg underholde av den, men folk her på bruket har vel andre kriterier når de setter seg ned og ser en film. pity...

 

Skjønner heller ikke hvorfor folk gjør stor ståhei av at filmen stjeler/låner trekk fra andre filmer - påpeker dere dette HVER gang dere ser noe i film som er blitt gjort før? Dessuten så funker jo det jo.

Endret av sch0n
Lenke til kommentar
Skal faktisk så lite godvilje til for å like (evt. avstå fra å hate) avatar-filmen, synes faktisk litt synd i dem som ikke lar seg underholde av den, men folk her på bruket har vel andre kriterier når de setter seg ned og ser en film. pity...

 

Skjønner heller ikke hvorfor folk gjør stor ståhei av at filmen stjeler/låner trekk fra andre filmer - påpeker dere dette HVER gang dere ser noe i film som er blitt gjort før? Dessuten så funker jo det jo.

 

...er så hjertens enig !

 

Samtidig synes jeg "den beste kritikken er et bedre eksempel"...

 

OG, filmer med slikt budsjett må pent nødt til å inkludere virkemidler som henvender seg til et bredt publikum, ellers kan det umulig betale seg å holde på med slikt. Du kan tro jeg verdsetter min evne til å "se forbi" de evt. klisjéer i slike filmer. Men så er jeg da også film-entusiast, og ville følt meg rimelig impotent uten denne egenskapen.

 

og til sist:

 

Avatar var bare såååå urealistisk ass, bare dritten lizm :tease:

Endret av flu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...