Potetfar Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 Jada, dårlig emnefelt, men jeg fant ikke på noe bedre. Hvem er den fyren som mange av professorene i Half-Life snakker med i starten av spilet, han høye, tynne fyren men blå klær? Har alltid stussa på hvorfor han lager en sånn rar lyd. Hvis dere aktiverer cheats og skriver "/noclip" uten "er, og går inn et sted han er, kan dere så vidt høre han. Han lager en sånn elektrisk lyd som er umulig å høre selv om du skrur opp lyden. Hvem er det?
stengah Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 (endret) G-Man? Han er skummel, han. Tror han står bak hele katastrofen på black mesa ja. [edit] Fant et bilde av han. Dette er et før og etter bilde (til venstre er hvordan han ser ut i HL1, og til høyre er hvordan han ser ut i HL2): http://www.game-revolution.com/previews/fe...lf_life_28b.jpg Endret 17. juli 2004 av stengah
ZlummGlumm Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 Hvis du har runna spellet finner du det på en måte ut. Grunnen tell at han bare lager en elektrisk lyd er fordi man ikke skal vite hva han snakker om, det skal forestille hvordan det høres ut å høre på folk snakke bak en vegg, detta trur jeg du kjønte fra før av.. Men jeg kjønte alderi hva helt det gikk ut på.. Jobba han for xen folka? Menneske trur jeg han ikke er ihvertfall... han snakker og ser litt vel for rar ut for det.
TCi Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 Etter som jeg har forstått det så er "G-man" diplomaten til Xen. Han har sansynligvis tatt menneskeform for å kunne komme seg inn i samfunnet lettere..
cyberPanda Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 Gman er din venn. det er alt du behøver å vite.
Newt32 Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 Jeg trodde Gman var sjefen til Gordon... Og til alle de der soldatene med den berømte drakten (som Gordon).
TCi Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 (endret) Sjefen til Gordon er han aldeles ikke... :!: EDIT: I HL2 er han vel "sjefen" din da.. Tror sjefen er "The Arcitect" som det snakkes så vidt om i 1'ern. Og G-man er heller ikke din venn, ei din fiende... noe som er sikkert er at han ikke nøler med å ta livet av deg om han fikk det valget. Endret 17. juli 2004 av TCi
Potetfar Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Skrevet 17. juli 2004 (endret) Ehhh... har blitt litt forvirra her. :S stengah sa at han sto bak hele katastrofen på Black Mesa. Var ikke det Gordon som gjorde det? Altså dytta den greia oppi ekspriment-tingen sånn at hele driten sprengte? Og hvem er Xen? I siste post sto det at G-Man verken er din venn eller fiende, men hvis han fikk valget, ville han drept Gordon. Da er han vel en fiende? Newt32: Hvilken drakt? Folka som skyter deg? De har da ikke Gordon-drakt? Edit: Skrivefeil Endret 18. juli 2004 av Potetfar
Bytex Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 (endret) Det er jo ganske åpenlyst at det ikke var Gordon's feil direkte. Materialet han pusha inn var ikke det de brukte til vanlig under tester, og derfor gikk hele greia i lufta. Det var planta der på forhånd. Av hvem? Kapittelet heter jo "Anomalous Material", altså unormalt materiale. Endret 17. juli 2004 av Bitex
TCi Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 Xen er alien rasen som har "invadert" planeten, eller retter sagt planeten/dimensjonen de kommer fra. Drakten det snakkes om er "Hazard Suits". Kan igjen spekulere litt her... Altså G-man slik som jeg har forstått det, mannnen (ja la oss kalle han det) som sørger for at ting skjer. Jeg har ikke blitt overrasket om at det er han som skaffet materielet som Gordon Freeman dytter inn i maskinen. Det virker for meg at G-man tester Gordon gjennom både Half Life og utvidelsespakkene. I Half Life 2 har Valve sagt at vi vil få vite mere om hvorfor Xen er kommet og hvem G-man er osv. Også mulig at vi får mer info om "Arkitekten".
co2 Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 (endret) G-Man står for Government man. Han står under "The administrator" som ledet BMRF(Black mesa) Grunnen til at ulykken sjedde var fordi Administratoren kjørte utstyret mer en det kunne håndtere. Prøven som Gordon sendte inn i reaktoren i starten var den reneste prøven de hadde hittil "But also the most unstable" Så det var to faktorer som spilte en viktig rolle her. I HL2 så er det "The administrator" som leder the combine. "The administrator" og Dr.Breen fra HL2 videoene er samme mann for de som ikke visste det. Spør meg om det er noe du ikke skjønner eller noe du vil vite mer om EDIT: Jeg har ikke blitt overrasket om at det er han som skaffet materielet som Gordon Freeman dytter inn i maskinen. Det virker for meg at G-man tester Gordon gjennom både Half Life og utvidelsespakkene. materialet som de har skaffet fikk de fra ekspedisjoner inn i Xen. Når du kommer til Xen i HL så finner du disse forskerne spredt i hazard suits. Spesielt i Blueshift hvor de har etablert en portal mellom Xen og jorden. -Gman fikk interesse av Gordon ettersom han klarte seg gjennom problemene. Og brukte ham til å ta Nihilant. Ettersom han klarte alt dette ble Gordon "ansatt" Endret 18. juli 2004 av co2
christaaah Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 har sett alle hl2 videoene men tviler på at eg har sett dr.breen, i hvilket klipp er han i?
co2 Skrevet 18. juli 2004 Skrevet 18. juli 2004 Dr.Breen er mannen som vises på storskjermer på togstasjonen. Han har hvitt hår og skjegg.
christaaah Skrevet 18. juli 2004 Skrevet 18. juli 2004 mao g-man og the administrator er mot hverandre nå? de var de vel ikkje i hl1
christaaah Skrevet 18. juli 2004 Skrevet 18. juli 2004 HL1: the administrator driver showet og driter seg ut, g-man rydder opp ved hjelp av gordon. HL2: the administrator har blitt evil, og g-man skal rydde opp ved hjelp av gordon?
co2 Skrevet 18. juli 2004 Skrevet 18. juli 2004 Han har ikke akkuratt blitt "Evil", men har en annen formening om hvordan å stoppe Xen invasjonen, mens Dr.Kleiner har en annen. Men Dr.Breen er jo som man ser brutal for å nå sitt mål.
stengah Skrevet 18. juli 2004 Skrevet 18. juli 2004 Hmm.. meget interessant må jeg si. Jeg vet ikke om noe annet spill som har fått folk til å gruble så mye over hemmelighetene bak historien. På ethvert forum hvor det diskuteres HL er det tråder hvor folk grubler over akkurat dette. Jeg tror i hvert fall at G-Man egentlig er alien. Han virker bare for rar til å være menneske, men vi får vel vite sannheten enten i løpet av HL2, eller kanskje i HL3. Husker jeg ikke feil, har Valve sagt i intervjuer at HL3 kanskje også vil bli lagd, men det vil ikke ta like lang tid til det kommer fordi de slipper å lage ny motor først, som de måtte til HL2.
Manuel Skrevet 18. juli 2004 Skrevet 18. juli 2004 G-man blir vel ganske enkelt kalt "g-man" fordi han ser ut som en "g-man" - en viktig kis fra myndighetene?
Potetfar Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Skrevet 18. juli 2004 (endret) WoW... G-man snakker med folka på Black Mesa. Han har altså tatt menneskeform for å komme seg lettere inn? Black Mesa folka har han tydeligvis på omvisning. Hvem er det kan prøver å være? Black Mesa pleier altså å bruke en slags dings til ettellerannet, men G-Man hadde bytta den, sånn at det gikk galt. Altså var det meninga at han skulle dytte dingsen nedi, men hva var vitsen? Skulle det føre eksprimentet videre på noen måte, i så fall åssen? Alle folka som i starten kommer inn i Black Mesa, er det G-Man som har sendt dem? Igjen for å teste Gordon? (...)Når du kommer til Xen i HL(...) Xen var rasen mostre, ikke sant? Åssen kan du da "komme til Xen?"? Fler en meg som synes det er spennende å diskutere dette? Edit: Case-sensitive tagger Endret 18. juli 2004 av Potetfar
TCi Skrevet 18. juli 2004 Skrevet 18. juli 2004 G-Man står for Government man.Han står under "The administrator" som ledet BMRF(Black mesa) Grunnen til at ulykken sjedde var fordi Administratoren kjørte utstyret mer en det kunne håndtere. Prøven som Gordon sendte inn i reaktoren i starten var den reneste prøven de hadde hittil "But also the most unstable" Så det var to faktorer som spilte en viktig rolle her. I HL2 så er det "The administrator" som leder the combine. "The administrator" og Dr.Breen fra HL2 videoene er samme mann for de som ikke visste det. Spør meg om det er noe du ikke skjønner eller noe du vil vite mer om EDIT: Jeg har ikke blitt overrasket om at det er han som skaffet materielet som Gordon Freeman dytter inn i maskinen. Det virker for meg at G-man tester Gordon gjennom både Half Life og utvidelsespakkene. materialet som de har skaffet fikk de fra ekspedisjoner inn i Xen. Når du kommer til Xen i HL så finner du disse forskerne spredt i hazard suits. Spesielt i Blueshift hvor de har etablert en portal mellom Xen og jorden. -Gman fikk interesse av Gordon ettersom han klarte seg gjennom problemene. Og brukte ham til å ta Nihilant. Ettersom han klarte alt dette ble Gordon "ansatt" Takk for info'en. Nå falt en del brikker på plass
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå