finfyr Skrevet 16. juli 2004 Skrevet 16. juli 2004 Min bærbare maskin nekter å starte opp, og jeg skal etterhvert formatere og legge inn clean XP igjen. Men først vil jeg ha kopiert over noe greier fra C: (12GB) til D: (28GB)... Men hvordan kan dette gjøres? Før i tiden kunne en jo sette inn bootdisk for Win98 og Xcopy det meste, men det funker altså ikke lengre. Finnes det slike bootupdisker for ntfs systemet? Trenger gode tips.
Hårek Skrevet 16. juli 2004 Skrevet 16. juli 2004 Antar Ultimate Boot CD kan brukes. http://www.ultimatebootcd.com/
finfyr Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Skrevet 16. juli 2004 Laster ned nå, får vel teste det. Burde jo være en enkel sak å få ført over mailsaker og slikt småtteri.
finfyr Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Skrevet 16. juli 2004 Da har jeg testet masse på den Ultimate Bood cd saken, men uten hell. Noen som kan si eksakt hvilet program jeg bør bruke, og gjerne hvordan... Har koblet til en USB disk, som jeg gjerne vil kopiere hele C: til. Tips?
Lautsprecher Skrevet 16. juli 2004 Skrevet 16. juli 2004 Hiv harddisken in i en annen maskin å flytt i vei med den. Det pleier jeg å gjøre.
finfyr Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Skrevet 16. juli 2004 Forsåvidt et godt forslag, om det ikke hadde vært en 2.5" disk så...
Spirograf Skrevet 16. juli 2004 Skrevet 16. juli 2004 (endret) Hvis du har NTFS på disken så må du sørge for å ha en bootdisk som støtter det. Du kan sjekke bootdisk.com for å se hva de kan ha. Edit: Komplett har en kjekk liten konverteringsdings slik at du kan sette en 2.5" disk i en stasjonær PC. Riktignok ikke på lager, menmen... Edit2: Stryk den, PS Data har den på lager for under hundrelappen Endret 16. juli 2004 av Spirograf
ingemli2 Skrevet 16. juli 2004 Skrevet 16. juli 2004 Det du trenger er å lage en bootdisk og deretter bruke NTFSDos professional edition, se http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/ntfsdospro.shtml Denne gjør at en ntfs-disk blir mappet opp som en stasjonsbokstav. Deretter bruker du xcopy /e etc., som normalt og kopierer alt du trenger. Dersom D:'en også er NTFS, så trenger du å kjøpe den profesjonelle utgaven som inkluderer skrivemuligheter. Inge Morten
Spirograf Skrevet 16. juli 2004 Skrevet 16. juli 2004 Det du trenger er å lage en bootdisk og deretter bruke NTFSDos professional edition, se http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/ntfsdospro.shtml Denne gjør at en ntfs-disk blir mappet opp som en stasjonsbokstav. Deretter bruker du xcopy /e etc., som normalt og kopierer alt du trenger. Dersom D:'en også er NTFS, så trenger du å kjøpe den profesjonelle utgaven som inkluderer skrivemuligheter. Inge Morten Den der var jeg ikke klar over at Sysinternals hadde, den så helt genial ut. Sysinternals har mange smarte verktøy gitt
finfyr Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Skrevet 16. juli 2004 Der ja, mye fine tips her. Gidder ikke styre med betaling av dette. Ser for meg å kjøpe meg et USB kabinett for 2.5" disker, enklest det:) Du verden så mye lettere det var med gode gamle oppstartsdisketter for Win98. Uff...
finfyr Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Skrevet 20. juli 2004 Kan fortelle dere hvordan jeg løste denne saken. Jeg la rett og slett inn Windows XP på D:, startet opp og kopierte alt fra C: > D: og formaterte så C:, og la inn XP på nytt Smart ja?
Ozelot Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 Kunne du ikke bare gått inn i DOS da ? kan jo kopiere der vettu;) (muligens kanskje installere dos først..)
blackbrrd Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 hva med å kjøre knoppix? (linux variant som kjører fra en cd)
Lautsprecher Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 Kunne du ikke bare gått inn i DOS da ? kan jo kopiere der vettu;) (muligens kanskje installere dos først..) DOS funker jo jævlig dårlig sammen med NTFS. Faktisk ikke i det hele tatt.
texaco Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 Kunne du ikke bare gått inn i DOS da ? kan jo kopiere der vettu;) (muligens kanskje installere dos først..) DOS funker jo jævlig dårlig sammen med NTFS. Faktisk ikke i det hele tatt. herlig, flammepost ikke si ting du ikke vet ...
System-log.com Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 Som nevnt over her kan du bruke Koppix på CD.. jeg gjorde det sist jeg hadde lignende problem. Fungerte 100% Faktisk kan du da også bruke forskjellige grafiske filbehandlere hvis du ikke har lyst å leke i shell
Ozelot Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 Kunne du ikke bare gått inn i DOS da ? kan jo kopiere der vettu;) (muligens kanskje installere dos først..) DOS funker jo jævlig dårlig sammen med NTFS. Faktisk ikke i det hele tatt. herlig, flammepost ikke si ting du ikke vet ... men...går det ikke an å gjøre om hele partisjonen til FAT32 i DOS da ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå