supercub Skrevet 16. juli 2004 Skrevet 16. juli 2004 Har lagt inn ein ny harddisk og etter det funkar ikkje CD-ROM eller CD brennaren min lenger. Det lyser på dei, men skuffa vil ikkje ut! Dette gjelder begge. Brennaren min er Slave CD-ROM er Master Harddisk 1 (120GB) er Master Harddisk 2 (160 GB NY) er Slave Kan nokon her hjelpe meg?
JohnRichard Skrevet 16. juli 2004 Skrevet 16. juli 2004 IDE kanal 1 (Primary): Harddisk 1 = Master Harddisk 2 = Slave IDE Kanal 2 (Secondary): CD-ROM = Master CD-RW = Slave Sjekk at alle har strøm, og at du har en kraftig nok strømforsyning.
z00l Skrevet 16. juli 2004 Skrevet 16. juli 2004 Sjekk at IDE kabelen som går ned på hovedkortet sitter skikkelig i porten sin. Ofte når man legger opp disse kabelene, løsner pluggen på hovedkortet. -z00l-
Griznah Skrevet 16. juli 2004 Skrevet 16. juli 2004 Mitt forslag er at du setter alt på cable select på jumpere, og husk at det som skal være master skal i ENDEN av kabelen. (Svart) og blå ende av kabelen skal ned på hovedkort.
supercub Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Skrevet 16. juli 2004 Har sjekka og den site godt på hovudkortet! Har 360W PSU, og begge lyse fammpå. I PC'n står dei forskjellige komonentane slik frå topp og ned: Brennar CD-ROM HD 2 HD 1 Har det noko å sei på om det skal vera master/slave? No er liksom Slave øverst på den breie kabelen.
supercub Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Skrevet 16. juli 2004 Mitt forslag er at du setter alt på cable select på jumpere, og husk at det som skal være master skal i ENDEN av kabelen. (Svart) og blå ende av kabelen skal ned på hovedkort. Hmm, no har eg satt det slik: CD-RW Master CD-ROM Slave HD 1 (Med Windows på) Master HD 2 Slave CD-stasjonane kjem fortsatt ikkje opp i BIOS. Kjem heller ikkje inn i Windows lenger. Mitt forslag er at du setter alt på cable select på jumpere, og husk at det som skal være master skal i ENDEN av kabelen. (Svart) og blå ende av kabelen skal ned på hovedkort. Korleis får eg Master viss eg skal ha alle jumpere som CS?
JohnRichard Skrevet 16. juli 2004 Skrevet 16. juli 2004 Se inlegget du svarte på. Master i enden av kablene og slave på midten (nærmest hovedkortet).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå