Gå til innhold

Samsung vil senke LCD-prisene


Anbefalte innlegg

Takk Tor for denne store gladnyheten. :roll:

 

 

 

En kommentar til blacktower som sa:

 

"Feilen ligger i at US$1=KRW1,165, altså 1 dollar = 1 165 KRW. Bytt ut dollar med KRW, så blir det riktig.

 

Edit: KRW = South Korean Won. Så jeg lærte jeg noe nytt idag og"

 

 

Kanskje du blingset med den amerikanske skrivemåten her. Tenker på at du skriver KRW 1,165 hvor du sikkert har benyttet copy og paste fra en engelskspråklig side. Komma på engelsk benyttes vel som tusen-skilletegn. Mens punktum på engelsk benyttes som det norske komma'et for å få fram ører og cents og sånt noe.

 

Så da blir det jo ikke feil når blacktower samtidig skriver at 1 dollar = 1 165 KRW. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mener du at ikke alle vet at en won er i underkant av 0.6 øre?  ;)

Ikke alle som vet det fordi 100 KRW er i underkant av 0,6 øre... :p

Nei. 100 KRW er i underkant av 0.6 kroner.

flaut... :blush::blush::blush:

 

ble litt for mye tall tidlig på morgenkvisten... ;)

Lenke til kommentar

Da kan kanskje jeg begynne å diskutere hva denne tråden egentlig handler om :

 

Ja på tide at prisene faller, siden LDC priser på 17" og 19" er fortsatt for dyre.

Samsung hadde nok solgte mange flere ved lavere priser. Hadde tenkt meg 2stk 17" LCD til dual display.

Lenke til kommentar
Samsung offentliggjorte kjempetall for forrige kvartal i går, men mener likevel at LCD-prisene er alt for høye.

Dette er da ingen logisk motsetning. Det skulle da bare mangle at de reduserer prisene for å øke konkurranseevnen når de har så store marginer og overskudd.

 

Det er forresten flott å høre at en så seriøs aktør spår prisene 20% ned fra dagens nivå i løpet av bare 6 mnd. Det ligger sikkert en svært grundig analyse bak dette tallet. Da satser jeg på å kjøpe meg 19" LCD til nyttår for like under 4000kr.

Lenke til kommentar

Jeg vet at en rekke produsenter har en prisjustering nå i slutten av Juli / starten av august.

 

Jeg vet dessuten at det er ny teknologi på vei innen LCD verden. Kommer noe ny high tech greier som skal sikte seg inn på hardcore gamere. Slik at man får den "smoothe feelingen" man har på CRT skjermer.

 

Tja, mer kan jeg vel egentlig ikke si, da jeg er invitert på et lukket informasjonsmøte etter ferien...

 

Men fin artikkel det her, gleder meg at prisene faller. Dette gjør at man hele tiden må satse på utvikling innen de ulike skjermene, slik at folk som har LCD vurderer å bytte...

Lenke til kommentar
Da satser jeg på å kjøpe meg 19" LCD til nyttår for like under 4000kr.

Me too! Da er julegaven fra og til meg selv bestem, 19" LCD. Det skulle det vel egentlig bli uansett, men pris i nærheten av 4k hadde gjort valget atskillig enklere.

Hvis bare Samsung kunne dratt i gang noen 200GB eller 250GB disker også nå, men det er et annet kapittel.

Lenke til kommentar
Jeg vet at en rekke produsenter har en prisjustering nå i slutten av Juli / starten av august.

 

Jeg vet dessuten at det er ny teknologi på vei innen LCD verden. Kommer noe ny high tech greier som skal sikte seg inn på hardcore gamere. Slik at man får den "smoothe feelingen" man har på CRT skjermer.

 

Tja, mer kan jeg vel egentlig ikke si, da jeg er invitert på et lukket informasjonsmøte etter ferien...

 

Men fin artikkel det her, gleder meg at prisene faller. Dette gjør at man hele tiden må satse på utvikling innen de ulike skjermene, slik at folk som har LCD vurderer å bytte...

Vet ikke tilfeldigvis om NEC er en av disse som skal justere prisene? Bestillte skjerm i dag, men har tid å vente en mnd hvis jeg kan spare en tusing på det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...