Gå til innhold

Hva er livet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Livet er det du gjør ut av det.

Intet mer.

Religion er det du velger å tro på.

For å legge til, gud finnes ikke, det velger iallefall jeg å ikke tro på, jeg velger å tro på evolusjonen, at alt oppstod ifra Big Bang... Selv om når sant skal sies, så er big bang nok også tull og oppspinn med grunnlag i Kirketroen.. Men jeg orker ikke å forklare helt hva jeg mener nå ;)

:tease:

Endret av .skaarj
Lenke til kommentar
Livet er det du gjør ut av det.

Intet mer.

Religion er det du velger å tro på.

For å legge til, gud finnes ikke, det velger iallefall jeg å ikke tro på, jeg velger å tro på evolusjonen, at alt oppstod ifra Big Bang... Selv om når sant skal sies, så er big bang nok også tull og oppspinn med grunnlag i Kirketroen.. Men jeg orker ikke å forklare helt hva jeg mener nå ;)

:tease:

Jeg tror på evolusjonen, muligens big bang OG Gud :)

Lenke til kommentar
Det er mange ganger, jeg undrer på hva livet er?

 

Selv om jeg tror på en relgion, undrer på masse sånt......!

 

 

:.- Hvem skapte Gud? Ingenting kan skape seg av seg selv :.-

 

-Livet er perioden fra du blir født, til du dør. Hverken mer eller mindre.

 

-Menneskene skapte gud.

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Livet er et resultat av tilfeldige evolusjonære hendelser. Liv er ikke noe mer fantastisk enn det døde, liv er bare molekyler som gjør ting på en annen måte.

 

Og ja, menneskene har skapt gud. Det er sannheten, og personer som tror noe annet er hjernevasket eller sinnsyke.

 

Hvordan universets eksistens startet, det vet vi ikke. Å tro at en gud gjorde dette, er i praksis det samme som å tro at en magisk blyant skapte universet. Mennesker som tror at gud skapte universet, er hjernevasket eller sinnsyke.

 

Ingenting kan skape seg av seg selv

Jaha, hobbyfilosofen mener altså det. Hvordan ble guden din skapt, om jeg tør spørre? Tenk på den, du.

 

Jeg sier ikke at noe kan bli skapt av seg selv, jeg sier heller ikke at noe ikke kan bli skapt av seg selv. Jeg sier at du tar feil. Alt du mener, tenker og tror er feil.

 

Og forresten: Loco er spansk for sinnsyk

Lenke til kommentar
Og ja, menneskene har skapt gud. Det er sannheten, og personer som tror noe annet er hjernevasket eller sinnsyke.

 

Jeg er enig at menneskene har skapt Gud, men det å kalle de som er imot det, sinnsyke eller hjernevasket, er å gå altfor langt. Du er ikke noe bedre enn de folkene.

 

Alt du mener, tenker og tror er feil.

Dette har blitt sagt til noen av verdens største menn, bare så du vet det.

 

 

Liv er ikke noe mer fantastisk enn det døde, liv er bare molekyler som gjør ting på en annen måte.

Vel, dette er nok litt feil. Det er mye mer enn molekyler som oppfører seg på en annen måte. Jeg kan ikke forklare dette helt, for jeg er ikke en biolog. Men jeg tror nok å si at livet er molekyler som oppfører seg på en annen måte, blir for enkelt.

Lenke til kommentar
Og ja, menneskene har skapt gud. Det er sannheten, og personer som tror noe annet er hjernevasket eller sinnsyke.

 

Jeg er enig at menneskene har skapt Gud, men det å kalle de som er imot det, sinnsyke eller hjernevasket, er å gå altfor langt. Du er ikke noe bedre enn de folkene.

Ikke tenkt på ordet som negativt. Tenkt på hva det betyr! (altså "hjernevasket")

 

De som tror annet er hjernevasket eller sinnsyke. (ffs!!)

 

 

Edit: Teskje? "De er blitt hjernevasket til å tro det"

Endret av Jonas
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Nei, det at mennesker har skapt guder gjennom hele historien, av alle slag, sort, og form, er ikke bevis pa at mennesker har skapt Gud... :lol:

 

Religiose folk er hjernevasket, sorry for a si det, men det er sant. Det er en form for kontroll. Man laeres at man ma gjore slik og slik, ellers ender man i helvete, eller lignende. Akkurat som man er fortalt som et barn at man ma vaere snill og god, ellers far man ingenting av julenissen...

 

Men problemet er at i mange tilfeller, strider denne hjernevaskingen med menneskets natur, og dermed bryter mennesket disse lovene, skapt av ikke annet enn andre mennesker.

 

Hvis man velger a leve livet sitt pa en spesiell mate, fordi andre har sagt at det er det man ma, som Jesus eller Gud, da er man hjernevasket.

 

Hvis man velger a leve livet sitt pa en spesiell mate, fordi det er det man selv syns er fornuftig, sa er man ikke hjernevasket.

 

Velg din gruppe. :)

Lenke til kommentar
Det er mange ganger, jeg undrer på hva livet er?

 

Selv om jeg tror på en relgion, undrer på masse sånt......!

 

 

:.- Hvem skapte Gud? Ingenting kan skape seg av seg selv :.-

Livet er:

Å leve et liv, som gjør at de kommende slekter, som arver jorden ETTER DEG, kan leve et fint og fredelig liv!!

 

Derfor er krig og hat, totalt bortkastet energi!

 

Vi skapte Gud i vårt eget sinn, i vårt eget behag! Skapelsen skapte oss mennesker, "Gud" og tanken om "Gud og skapelsen".

Endret av runmad
Lenke til kommentar
Men jeg tror nok å si at livet er molekyler som oppfører seg på en annen måte, blir for enkelt.

Nei, liv er molekyler som gjør ting på en annen måte. Liv er helliggjort av samfunnet, og hjernevaskede mennesker klarer ikke å tenke annet enn at livet må være noe magisk og fantastisk.

Lenke til kommentar

Det er forskjell på å ikke tro på gud og å tro på big bang. Jeg anerkjenner ikke big bang som starten på universet. Vi vet ikke hvordan universet ble skapt, eller om det ble skapt.

 

Jeg sier at gud ikke skapte universet. Det finnes ingen gud. Liv er molekyler og atomer som gjør ting på en annen måte enn det som er dødt.

 

Hvorfor menneskeheten ikke anerkjenner dette, er fordi den er hjernevasket, sinnsyk og naiv.

Lenke til kommentar
Vi vet ikke hvordan universet ble skapt, eller om det ble skapt.

 

Jeg sier at gud ikke skapte universet. .

selvmotsigende.

(nei, jeg er verken religiøs eller hjernevasket)

Slenger meg på der.

 

Holger -> Du kan ikke vite om det er en Gud/høyere kraft/makt/whatever som står bak "skapelsen" eller hva man vil kalle det. Å påstå at du VET det ikke finnes en Gud/høyere makt/whatever er bare ignorant.

 

Selv regner jeg meg som agnostiker.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...