Gå til innhold

beste strategispill på markedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Likte faktisk Ground Control 2 ekstremt godt. Artig å måtte kjempe for poeng for å kunne kalle inn ekstra forsterkninger.

 

Skal du derimot bygge skikkelige baser så er nok Age Of Empires 2 eller Age Of Mythology begge med tilleggspakkene det beste alternativet. Så har du jo også Rise Of Nations da, det også med tilleggspakke. Det er også et glimrende strategispill.

 

Selv koser jeg meg med Ground Control 2 mens jeg venter på Knights Of Honor.

 

des,OUT!

Lenke til kommentar
hva er det beste strategispillet på markedet?

skal kanskje kjøpe et nytt, og jeg lurer på hva som er best..

Mine krav til et godt stategi spill er følgende.

 

- Det skal ikke basere seg på repeterende innsamlinger av tre/stein/gull.

 

- Det skal ikke ha som formål å bygge de samme basene igjen og igjen.

 

- En skal ikke styre enkelt soldater eller direkte styre militære styrker. Det er taktikk og ikke strategi. Noe som selvsagt kan være artig, men det har ingenting med strategi å gjøre.

 

- Styringen av militære styrker bør være på følgende måte. En sender satyrker i kamp, resten styrer maskinen.

 

- Det finnes bare et fåtall spill som oppfyller disse kravene.

 

Mine spillforslag er følgende:

 

- Europa Universalis 2

 

- Hearts of Iron

 

- Victoria

 

- Crusader Kings

 

 

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
- Europa Universalis 2

 

- Hearts of Iron

 

- Victoria

 

- Crusader Kings

Var i butikken her for noen dager siden, og så at det hadde kommet to samlinger med strategispill. Den ene samlingen innheoldt flere av titlene du her nevner. Og prisen var i overkant av 300 kroner pr. samling. Dette var på Ram og Rom ved Oslo S, om trådstarter skulle bo i nærheten ;)

Har vært innom flere spillforhandlere, men har ikke sett samlingene der.

Lenke til kommentar
Mine krav til et godt stategi spill er følgende.

- Det skal ikke basere seg på repeterende innsamlinger av tre/stein/gull.

- Det skal ikke ha som formål å bygge de samme basene igjen og igjen.

Jag håller med helt!
- En skal ikke styre enkelt soldater eller direkte styre militære styrker. Det er taktikk og ikke strategi. Noe som selvsagt kan være artig, men det har ingenting med strategi å gjøre.
Håller med i sak, men många bakar in taktiska spel under "strategi".
- Styringen av militære styrker bør være på følgende måte. En sender satyrker i kamp, resten styrer maskinen.
Håller med, även för taktiska spel.

 

Ett bra strategispel som uppfyller kraven är Airborne Assault. Där kan man i princip ge en ensam order som omfattar hela den egna sidan (upp till en förstärkt division), t ex "anfall höjden där framme". Då genomförs ett anfall med avsatta reserver, tilldelat artilleri, slagstyrkor, etc.

 

Två bra taktikspel som uppfyller kraven är Combat Mission: Barbarossa to Berlin (även sålt under namnet Combat Mission 2) och Combat Mission: Afrika Korps (även sålt under namnet Combat Mission 3).

Här ger man något mer detaljerade order till enstaka fordon/grupp, men det sker i omgångar minut för minut och själva stridshandlingarna sköter AI.

 

/Olle

Lenke til kommentar

 

Ett bra strategispel som uppfyller kraven är Airborne Assault. Där kan man i princip ge en ensam order som omfattar hela den egna sidan (upp till en förstärkt division), t ex "anfall höjden där framme". Då genomförs ett anfall med avsatta reserver, tilldelat artilleri, slagstyrkor, etc.

 

 

 

/Olle

 

Takk for tipset.

 

Har bestilt Airborne assault; Arnhem. kr 99.- fra Gamesmix. Har ikke hørt om de fra før, så det skal bli artig å prøve.

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0

Command & Conquer Generals Zero hour hvis du liker store kamper der du kan sende en atombombe på fienden. Du blir også 1 - 5 stjernes general. Trenger bare penger. Du kan lage hackere som hacker til seg penger. Eller bare hente på 'vanlig måte'. Du kan være China,, USA og GLA, ganske forskjellige.

 

WarCraft 3 Frozen Throne hvis du er god til å styre gangske mange krigere og helter med spesialmagier. Du kan enten være orc, human, Undead eller Night. Alle er veldig forskjelige og har fordeler/svakheter. Trenger gull og ved.

 

Perimeter. har bare prøvd demoen men det er ganske morsomt. Du trenger ikke gull eller noe. bare en slaks energi/strøm. Du kan lage tre basiskrigere som du kan transformerer til noe mye kraftigere. Det er to lag på demoen, kanskje flere på hele, veit ikke.

Lenke til kommentar
hva er det beste strategispillet på markedet?

skal kanskje kjøpe et nytt, og jeg lurer på hva som er best..

Egentlig er det et romspill, 'ekte strategi' ala Elite/Frontier (bare større (!) og mye bedre(!!) og flere muligheter) med mye handel og strategi.

 

'X2 - The threat' heter spillet og er lagd av et relativt ukjent spillfirma som heter Egosoft, selv har jeg spillt det i 4 månder i strekk nå.. Det er fryktelig svært, og kan spilles videre selv om du har fullført 'historien' (det er da fabrikkene dine i de forskjellige systemene, og slikt som du har kjøpt begynner å gi nok avkastning at du kan begynne å tenke på å kjøpe de svære hangarskipene og slikt, med 400 mindre skip i seg o.l. som du sikkert har kjørt tidligere).

 

Du kan hente ned en demo på utviklerene sin hjemmeside, eller bestille det der dersom du ikke finner det i spillbutikken din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...