Gå til innhold

Erfaringer med siba.no?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, jeg kjenner ikke til web-shoppen deres, men jeg bestilte komfyren min derfra. Betalte 1000,- i forskudd mot skriftlig garanti om at ovnen skulle komme innen 1 uke.

Etter en uke fikk jeg en hyggelig telefon, ovnen jeg hadde bestilt var ikke i produksjon lenger, men jeg kunne få en eldre modell og det til bare 1000,- kroner mer enn den jeg hadde bestilt!

 

Endte opp med telefon til forbrukerrådet og krangel i butikk, hvor jeg fikk beskjed om at pengene de tapte på å gi meg en lik/bedre vare enn det jeg hadde bestilt, kom til å bli trukket fra lønna til selgeren. Unødvendig og si kommer jeg aldri til å handle der igjen, uansett tilbud!

Lenke til kommentar
Vel, jeg kjenner ikke til web-shoppen deres, men jeg bestilte komfyren min derfra. Betalte 1000,- i forskudd mot skriftlig garanti om at ovnen skulle komme innen 1 uke.

Etter en uke fikk jeg en hyggelig telefon, ovnen jeg hadde bestilt var ikke i produksjon lenger, men jeg kunne få en eldre modell og det til bare 1000,- kroner mer enn den jeg hadde bestilt!

 

Endte opp med telefon til forbrukerrådet og krangel i butikk, hvor jeg fikk beskjed om at pengene de tapte på å gi meg en lik/bedre vare enn det jeg hadde bestilt, kom til å bli trukket fra lønna til selgeren. Unødvendig og si kommer jeg aldri til å handle der igjen, uansett tilbud!

Blir irritert når jeg hører slike historier.. Hvordan kan de reklamere for produkter som er utav produksjon og på toppen av det hele tilby kunden ett gammelt produkt for 1000.- mer. På toppen av det hele er det en stakkars butikkselger med minimumslønn som skal svi for at Siba har driti på draget, slike butikker burde vært kastet ut av Norge. Liknende personalbehandling har jeg faktisk bare vært borti engang før og det var i en midlertidig jobb i en annen svensk jernvare/data/krimskram kjede, tok det med ett smil den mnd det varte, men synes synd på de fast ansatte og kommer definitivt ikke til å handle der mer.

 

Glad jeg selv aldri har handlet _noe_ på Siba, årsaken er at billigvarene de har ofte også er billigdritt utenom. Dvs de har aldri hatt noe jeg har vurdert i forhold til liknende varer hos Elkjøp eller Expert.

Lenke til kommentar
Vel, jeg kjenner ikke til web-shoppen deres, men jeg bestilte komfyren min derfra. Betalte 1000,- i forskudd mot skriftlig garanti om at ovnen skulle komme innen 1 uke.

Etter en uke fikk jeg en hyggelig telefon, ovnen jeg hadde bestilt var ikke i produksjon lenger, men jeg kunne få en eldre modell og det til bare 1000,- kroner mer enn den jeg hadde bestilt!

 

Endte opp med telefon til forbrukerrådet og krangel i butikk, hvor jeg fikk beskjed om at pengene de tapte på å gi meg en lik/bedre vare enn det jeg hadde bestilt, kom til å bli trukket fra lønna til selgeren. Unødvendig og si kommer jeg aldri til å handle der igjen, uansett tilbud!

Det er vel da man lar dem trekke selgeren i lønn, og kontakter selgeren privat og støtter ham i å kontakte arbeidstilsynet.

Lenke til kommentar
Endte opp med telefon til forbrukerrådet og krangel i butikk, hvor jeg fikk beskjed om at pengene de tapte på å gi meg en lik/bedre vare enn det jeg hadde bestilt, kom til å bli trukket fra lønna til selgeren.

heh...jeg kan med 100% sikkerhet si at det du sier der er feil. jobber i konsernet, ikke på siba, og selger trekkes ikke i lønn om de må selge et produkt billigere til deg.

 

mvh

vegard nerland

salgskonsulent computercity sandvika

Lenke til kommentar
Endte opp med telefon til forbrukerrådet og krangel i butikk, hvor jeg fikk beskjed om at pengene de tapte på å gi meg en lik/bedre vare enn det jeg hadde bestilt, kom til å bli trukket fra lønna til selgeren.

heh...jeg kan med 100% sikkerhet si at det du sier der er feil. jobber i konsernet, ikke på siba, og selger trekkes ikke i lønn om de må selge et produkt billigere til deg.

 

mvh

vegard nerland

salgskonsulent computercity sandvika

Jepp. Det er det ingen store kjeder som gjør.

Lenke til kommentar
Endte opp med telefon til forbrukerrådet og krangel i butikk, hvor jeg fikk beskjed om at pengene de tapte på å gi meg en lik/bedre vare enn det jeg hadde bestilt, kom til å bli trukket fra lønna til selgeren.

heh...jeg kan med 100% sikkerhet si at det du sier der er feil. jobber i konsernet, ikke på siba, og selger trekkes ikke i lønn om de må selge et produkt billigere til deg.

 

mvh

vegard nerland

salgskonsulent computercity sandvika

Jepp. Det er det ingen store kjeder som gjør.

Det er ikke lov og trekke selger i lønn heller

Lenke til kommentar
Endte opp med telefon til forbrukerrådet og krangel i butikk, hvor jeg fikk beskjed om at pengene de tapte på å gi meg en lik/bedre vare enn det jeg hadde bestilt, kom til å bli trukket fra lønna til selgeren.

heh...jeg kan med 100% sikkerhet si at det du sier der er feil. jobber i konsernet, ikke på siba, og selger trekkes ikke i lønn om de må selge et produkt billigere til deg.

 

mvh

vegard nerland

salgskonsulent computercity sandvika

Jepp. Det er det ingen store kjeder som gjør.

Det er ikke lov og trekke selger i lønn heller

Nettop derfor man kan gå til arbeidstilsynet dersom de gjør det. Om kunden og selger samarbeider litt, ville bedriften stillt ganske svakt om de faktisk gjennomførte dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...