Gå til innhold

Komplett anlegg! Se på denne lekkerbisken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv ville jeg aldri ha eid noe slik. Men likevel, selv om dere muligens er lyd-"fantaster" bør dere være åpne for at andre prioriterer annerledes enn dere når de kjøper et anlegg. Noen vil ha design fremfor kvalitet, og smaken er som baken. Hvem vet? Kanskje trådstarter er astronaut, og trenger noe matchende til rommet.

 

Ihvertfall: Temmelig sikker på at jeg så dette anlegget på Elnor ved Majorstuen i dag, ved siden av både storebrødre og lillesøstre i JVC-familien.

Lenke til kommentar
Selv ville jeg aldri ha eid noe slik. Men likevel, selv om dere muligens er lyd-"fantaster" bør dere være åpne for at andre prioriterer annerledes enn dere når de kjøper et anlegg. Noen vil ha design fremfor kvalitet, og smaken er som baken. Hvem vet? Kanskje trådstarter er astronaut, og trenger noe matchende til rommet.

 

Ihvertfall: Temmelig sikker på at jeg så dette anlegget på Elnor ved Majorstuen i dag, ved siden av både storebrødre og lillesøstre i JVC-familien.

Endelig et fornuftig innslag. ;)

Er helt enig. Ville aldri hatt det selv, men hvis noen velger det, så er det greit for meg. Noen synes slike anlegg er kule, og det må de vel få mene?

 

Og hvis noen er interessert: Denne "herligheten" koster veil. kr 5495,- og da får du også en 5 platers DVD-skifter med "PAL Digital Direct Progressive Scan-utgang". Også har den timer - da får du verdens råeste klokkeradio!

Lenke til kommentar

Jeg blir sjokkert over hvordan såkalte seriøse brukere av dette forumet kan synke så lavt ovenfor trådstarter. Trådstarter forsøker i beste hensikt å stille oss andre forum-brukere et konkret spørsmål, men får bare usaklige og irrelevante svar tilbake. I tillegg blir trådstarter indirekte klandret for sin estetiske smak osv osv.

 

Jeg finner absolutt ingen nytteverdi i slike subjektive utsondringer og det viser en forkastelig og usolidarisk holdning som strider med all sunn fornuft og respekt.

 

En grei tanke å ha i bakhodet før man svarer på (ethvert) forum-innlegg kan være;

 

"Dersom jeg hadde spurt dette spørsmålet, ville jeg satt pris på et slikt svar?"

 

Mulig dette innlegget ikke har noen særlig hensikt, men jeg håper bare noen av dere kan ha dette i bakhodet neste gang, før dere eventuelt utbasunerer noe så fantastisk irrelevant i en tråd. Tenk på trådstarter, hensikten med dette forumet er tross alt å hjelpe!

Lenke til kommentar

heisann du! :)

 

elgiganten har dette anlegget, her har du link

 

koster 5000,- vel og merke så nokså dyrt vil jeg påstå til å være et kompaktanlegg. men det er vel dvd brenner og mp3 spillern som trekker opp prisen.

 

får håpe du fortsatt leser i denne tråden da, at du ikke har gitt opp pga av all kritikken!

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Gjest member-63169

Kjøpte noe lignende anlegg fra phillips en gang, 4000kr, 2 * 50 RMS watt.

Husker jeg synest det var ett evig bra anlegg.

Helt til jeg en dag klarte å ødelegge det.

Og jeg måtte jo selvfølgelig åpne det, ble skuffet skal jeg si deg! det "store" anlegget inneholdt bare ca 30% elektronikk, og resten tomrom! en annen ting var at sikringen etter trnsformatoren var kun på 4 ampere, spenningen var 12 volt, så dette anlegget hadde MAX 34w strømforsyning til rådighet, og siden forsterkere ikke har en virkningsgrad på 100% og at den strømmen ikke kun var til effekt delen, så hadde sikkert ikke dette anlegget mer 2 * 7 watt eller noe!

En annen ting var høyttalerene, bak det kule designet skjulte det seg noe som kun så ut som noen forvokste PC speakere, og selvfølgelig stod det made in china bakpå, de var heller ikke ventilerte hvis det sier deg noe, vil gi en blåselyd under høy belastning.

Synest heller du skulle tatt en tur på hifiklubben eller noe, der kan du sikkert få ett 5 ganger så bra anlegg for samme pris! seriøst! og hvis du er optatt etter watt, så kan jeg gi deg tipse deg om å kjenne på vekten til forsterkeren! da en høyeffekts forsterker trenger en stor og tung transformator!

Ikke la deg lure av biltema watt heler, watt selger, og det er derfor de er opgitt så høyt på anlegg som dette!

Seriøse produsenter stiller strengere krav til wattmålingene, en nad forsterker på 2*80 watt kunne sikkert gidd ut 2*400 biltema watt! :thumbup:

Du kan jo se på cambridge produkter fra hifiklubben, da får du mye for pengene!

Lenke til kommentar

jeg elsker og lese slike tråder hvor noen hiver noe vanvitig laterlig ut i lufta , enkelte ganger mistenker et trådstarterne for og gjøre dette med vilje

 

men fra banan til kaka :p

 

dette anlegget er søpple fra ende til annen , mere er det ikke og si , det er plast og enda mere plast på klasket unødvendig lys , skal man ha diskolys kjøper man dette utenom på biltema eller CO

 

jeg ser og at de faktisk skriver

Andre funksjoner

• Pipetone

 

kan dette virklig kalles en fungsjon som er verd og neven ??

 

og så er det jo kasett spiller med , dette er jo nødvendig da man får tak i kasetter i dag :yes:

Endret av FtZ-
Lenke til kommentar

selv vile jeg ikke eid et sånn annlegg, men det er bare min mening. Her betaler du for wannabee romskip design med masse overdimensjonerte klistermerker med "3X bass reflex", "Cd changer" ol.

 

 

selv ville jeg heller gått for et av disse miniannleggene http://www.hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|94|94||plistp i omtrent samme prisklasse. og ikke bare se på watt og sånn når du kjøper annlegg, bra lydkvalitet er minst like viktig :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har det anlegget selv og det anbefalles på det varmeste.

 

Designet er jo bare ultrakult og vil bare bli mer og mer moderne ettersom tiden går. Dessuten drar det damer som intet andre.

 

Det spiller fletta ut av mitt andre anlegg (som ble pakket sammen og flytta på loftet da det er for dårlig):

 

Marantz SR-12 S1

Marantz SA-17 S1

 

koblet med monster opp mot:

 

4 x B&W Signatur 800 Høyttalere

1 x B&W Nautilus HTM1 Senterhøyttaler

1 x B&W ASW850 Subwoofer

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest member-63169
Jeg har det anlegget selv og det anbefalles på det varmeste.

 

Designet er jo bare ultrakult og vil bare bli mer og mer moderne ettersom tiden går. Dessuten drar det damer som intet andre.

 

Det spiller fletta ut av mitt andre anlegg (som ble pakket sammen og flytta på loftet da det er for dårlig):

 

Marantz SR-12 S1

Marantz SA-17 S1

 

koblet med monster opp mot:

 

4 x B&W Signatur 800 Høyttalere

1 x B&W Nautilus HTM1 Senterhøyttaler

1 x B&W ASW850 Subwoofer

Måtte bare kjøpe dette anlegget, ville bare se om det virkelig var så bra som du sier oivind.

Fy sa**n skal jeg si deg, dette anlegget spillte jo nesten like høyt som klokkeradioen min fra biltema.

Det er noe sinnsykt trøkk i det og jeg vil anbefale det for alle som skal kjøpe nytt anlegg men som ikke har råd til dyrere produkter fra kvalitetsprodusenten biltema.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...