Same- Skrevet 9. juli 2004 Skrevet 9. juli 2004 Hvis jeg f.eks kjøper meg Corsair Value som har Cl 2.5 hvis jeg ikke husker feil, vil det da være mulig ved og øke volten til minnet og få cl'en ned til 2? Går det liksom og klokke timingsa i stede for mhz'a?
Same- Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Skrevet 9. juli 2004 (endret) Kan jeg få Corsair Value eller "vanlig Twinmos" ned til CL2? Kan noen egentlig forklare litt mer om Cl og sånn.. Endret 9. juli 2004 av Same-
Same- Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Skrevet 10. juli 2004 Er det mye å tjene på å ha dyr RAM med lav CL?
DeeTee Skrevet 10. juli 2004 Skrevet 10. juli 2004 Du vil nesten kun merke forskjell på benchmarks og ikke så veldig mye i det daglige liv. Noen FPS her og der, og noen ms søketid her og der. For å forklare timings, feks 2/2/2/5 CAS/TRCD/TRP/TRAS Column Address Strobe: CAS er hvor lang intervallene er fra minnet får informasjon til den svarer. Dette kontrollerer forsinkelsen før minnet begynner å lese informasjon til etter den har motatt og bearbeidet den. Det er CAS som er den viktigste settingen for hvor kjapt minnet oppfører seg, og har vanligvis verdier 2.5 og 2. Dette er hvor mange rynder Cas trenger for å finne den korrekte adressen med data. Derfor vil maskinen jobbe mye raskere på CAS 2 enn 2.5. TRCD = RAS til CAS forsinkelse. Setter timingdelay mellom RAS og CAS signalene. Jo lavere verdi, jo kjappere respons. TRD indikerer hvor kjapt minnet kan terminere en rad og starte en ny en. TRAS har liten inflytelse på kjappheten på minnet, men har stor inflytelse på hvor stabilt minnet fungerer. Derfor lønner deg seg alltid å ha den høyeste verdien hovedkortet klarer her. Helhetslig, jo mindre verdier av de 3 første talla maskinen din klarer stabilt, jo kjappere vil minnet være. Og du vil kanskje tjene noen små poeng i benchmark program over kameratene dine. Men det høres jo mye fetere ut med 2/2/2/5 enn 3/3/3/6 eller noe Har igrunn nettopp begynt lese om minne timing, så vær obs på feil.
Same- Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Skrevet 10. juli 2004 Akuratt det svaret jeg var ute etter.Takk
Endre Skrevet 10. juli 2004 Skrevet 10. juli 2004 TRAS har liten inflytelse på kjappheten på minnet, men har stor inflytelse på hvor stabilt minnet fungerer. Derfor lønner deg seg alltid å ha den høyeste verdien hovedkortet klarer her. Ikke helt riktig... tRAS har ikke mye å si for hverken ytelse eller stabilitet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå