Gå til innhold

Hvordan ville din drømme mobil vært?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En slik tråd er unødvendig hvis man ikke holder det innenfor nogenlunde realistiske mål.

 

En drømmemobil for meg: Veldig god skjerm. Bra kamera. Mye minne. MP3-spiller med stereo. Alt dette kombinert med et fint utseendet.

 

SX1 oppfyller omtrent alle kravene mine, bortsett fra kameraet. VGA er ikke nok. Skjermen kan også forbedres (trenger ikke større, men gjerne flere pixler).

Lenke til kommentar
nå var det snakk om drømme mobilen din! ikke noe innen realistiske mål!

Da kan jeg spørre:

 

Hvorfor bare 4x optisk zoom?

Hvorfor bare 5 mpiksler kamera?

Hvorfor bare 600 gb?

Hvorfor bare 640x480 skjerm?

 

 

Jaja, jeg synes ihvertfall ikke det er noe interessant så lenge det er så urealistisk.

Lenke til kommentar

Har vi fått en slik tråd også? Jaja... Min drømmetelefon er som følger:

 

Hvordan den skal se ut: Som en Nokia 8850

 

Hvor lenge skal batteriet vare? : Nokia 5110 med maratonbatteri (et par uker)

 

Hva slags skjerm? : Ivo Caprino-kinoen på Hunderfossen...eventuellt bare en helvetes bra fargeskjerm.

 

Også må den ha navigasjon og kunne oversette tale til alle verdens språk i realtime akkurat som den 8810'en i Netcom reklamen som gikk for noen år siden.

 

Siden dette tydeligvis er en Nokia så skal i-modellen ha følgende egenskaper:

 

- Løgndetektor.

- Ansiktsgjenkjenning.

- Kondomautomat og angrepillebeholder

- Mulighet for å styre biler akkurat som James Bond sin Sony Ericsson. Dette vil selvfølgelig føre til at alle SE-fans lager sinte innlegg her da dette blir lansert.

Endret av walter_melon
Lenke til kommentar
Min "drømme telefon" ville hatt en svært intelligent ordbok som ikke lot deg sende meldinger hvis de inneholdt ord delings feil eller forkortelser som "d" og "r".

...og dersom bokstavkombinasjonen "koz" eller "klemz" blir tastet inn rett før man velger å sende meldingen eksploderer telefonen som en Nokia med uorginalt batteri.

Endret av walter_melon
Lenke til kommentar

Klapptelefon. Grunndesignet kan godt være Motorola V600, den er nermest min drømetelefon i dag.

Jeg vil beholde V600s skjerm, knapper og antenne.

Det jeg vil ha ekstra er 32MB minne til brukeren, samt mulighet til minnekort. Jeg vil gjerne også fjerne noen funksjoner som jeg ikke trenger. Jeg vil kunne skrive meldinger (uten T9), ha anropslogg, ta bilder, ha en kalkulator, ha klokke og ha gode høytalere. Og blåtann selfølgelig. Andre funksjoner er strengt talt ikke nødvendige for meg, og telefonen ville vært raskere uten...

Lenke til kommentar

Ein som ikkje brukte penger ;)

Integrert iPod

Som ein annen nevnte, brusautomat er ein fin ting.

Den må også tåle det meste; vatn, stein, lava, høgt trykk.

Kan gjerne ha innebygget GPS

Hologram i tillegg til skjerm.

 

Edit: Oja! Fekk nettopp eit deja-vu etter eg hadde posta svaret mitt. :cry:

Endret av zeph
Lenke til kommentar
En realistisk drømmetelefon for meg ville ha vært:

 

En klapp telefon med minst 3 mpix kamera,minnekortplass,15 mb innebygd minne,mp3 og radio i stereo, bluetooth og en stor fargeskjerm med mange pixler....

Jeg satt igjen med tankene Sharp og Casio i hodet. Hehe. De har vel ikke helt nådd 3 mpix, men når de har det så er mobilen du beskriver reell. Dog ikke i europa enda.

Lenke til kommentar

Ville hatt en med følgende spesifikasjoner:

 

Like liten som siemens SL55, eller max så stor som T610.

under 100gram i vekt.

5MPX kamera, med optisk Zoom, lys og videoopptak i proff kvalitet.

Stoor trykkfølsom skjerm, med over 1 million farger :D

Inntegrert "trykkepenn"/navigeringspenn".

MP3 avspilling som ringetone.

INGEN taster unntatt på/av.

Video avspilling.

MMS,SMS osv...

Internett, blåtann, bla bla bla...

Bateri som varer i over 2 uker (selv ved masse bruk av telefonen)

Minne/innebyg lagringsplass på over 10GB :w00t:

 

jaja, noen av specsa eksisterer allerede mens andre kanskje ikke kommer i det hele tatt, men en ting er sikkert: Dette må vel være værdens beste sammensettning eller hva :p

 

Etter å ha lest de andre innleggene velger jeg å legge til at mobilen må kunne brukes som en pengefabrikk, sjokoladefabrikk, Bil, fly, båt, tog, HUS og FERIESTED :cool:, kjæreste? :yes:, kamerat, studio, våpen, skummelt spøkelse, mumitroll og selfølgelig mitt yndligsdyr: Valross :tease: Slå DEN!

Endret av Olaff
Lenke til kommentar
En realistisk drømmetelefon for meg ville ha vært:

 

En klapp telefon med minst 3 mpix kamera,minnekortplass,15 mb innebygd minne,mp3 og radio i stereo, bluetooth og en stor fargeskjerm med mange pixler....

Jeg satt igjen med tankene Sharp og Casio i hodet. Hehe. De har vel ikke helt nådd 3 mpix, men når de har det så er mobilen du beskriver reell. Dog ikke i europa enda.

Finnes nok en slik modell i Asia. Den Casio'en med 3 mpix...

Lenke til kommentar

mange gode forslag her, men jeg ville hatt wlan på min mobil!! umts er jo ikke en drøm her i landet, men en utopi.. :thumbdown:

 

jeg ville også hatt uendelig med minne, en vanvittig skjerm og alt det andre som er blitt foreslått her! og viss jeg hadde fått velge selv ville mobilen hatt noen av de lekre linjene må min t39, det hadde blitt en klassikker :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...