Gå til innhold

nytt kort...hvilket? pris uvesentlig


Anbefalte innlegg

Jaja, sikkert mange som begynner å mase om "søk"-funksjonen osv. nå, men det får ikke hjelpe. Skal ha nytt grafikkort, skal ha et sinnsykt et, prisen er ikke tema. Har ingen planer om å lage Shrek 3, så jeg trenger ikke noe wildcat el. lign. men det skal games. Amd 3200+ er på vei, så jeg satser framover... vil ikke ha noe stusselig 9800 og sånt... HL2 skal kjøre knirkefritt på fulle settings. (systemkravene her forandrer seg jo annenhver uke, så det er vanskelig å forutsi det da)

 

Enkelt og greit, skal ha et TOPP kort, prisen er så og si uvesentlig, men gidder ikke legge inn mer enn 10 000 i det.. Takker på forhånd for tips, men vær så snill, ikke start ENDA en nvidia vs. ati krig, er så mange av dem fra før ;)

 

 

 

glemte å nevne at overklokkingspotensial ikke er viktig, for det gidder jeg ikke uansett :)

Endret av DreieR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Edit: Sorry, leste ikke ordentlig.. er trøtt :roll:

Uansett, er hipp som happ hva du velger nå, 6800 Ultra ekstreme, eller X800XT PE, er nok jevngode..

Er ikke annet å si rett og slett. Men jeg ville satt av 5k til grafikkort, og resten til oppgraderinger du trenger for å dra nytte av kortet ;)

Endret av fredriku
Lenke til kommentar
Hva med ATi Fire GL? Er ikke sikker på hva siste heter, men om du skal driver med 3D modellering osv, er vel disse kortene best. Og gir noe lignende ytelse i spill..

Han skreiv jo at han ikke skulle ha et sånt kort! Til trådstarter: Du får prøve å bestemme deg, om du vil ha GF 6800 Ultra, eller Radeon X800XT PE. Rykter vil ha det til at X800 er raskest i HL2, mens GF er raskest i Doom3 (generelt alt i OpenGL.)

Lenke til kommentar

Enig med C4STOR. Kjøp et av de kortene. Hvilket er nesten uvesentlig, da begge yter omtrent likt. Ser i profilen din at du har en Intel P4 1,8GHz. Var jeg deg, så ville jeg byttet dette ut med en Athlon 64 3000, 3200 eller 3400, alt ettersom hva du føler du har bruk for. Et godt hovedkort og bra RAM (F. eks Corsair TwinX 1024MB PC3200XL) må du selvsagt også ha. Prosessoren du bruker nå blir nemlig en klar flaskehals når det nye skjermkortet ankommer.

Lenke til kommentar

Hmmmmmm. Du må faen meg drite penger.

 

Men uansett. Hvis du har 10k, så burde du kanskje høre på bensinkanna. Da kan du glatt kjøre HL2 på full settings. Men det er ikek morsomt å kjøpe et kort uten å overklokke. :p

Du sier at det blir ny ram også, men skal det gå under de 10k? Også A64 3200? Eller er det bare 10k på korteT?

 

Edit: Skal du ha et ATI kort, gå enten for Powercolor eller Asus

Endret av Mixel
Lenke til kommentar

AWP... :p men uansett, tror jeg går for et skikkelig x800xt til mellom 5 og 6k, kanskje jeg venter litt sånn at prisene faller littebittegranne, da kan jeg kjøpe en skikkelig jævel av en cpu også. (tjener bare 150kr timen på sommerjobb, vil jo gjerne ha mest mulig for pengene...) takker for tipsene folkens, er jo ikke bare cs-nerder her som jeg tidligere har kommet i skade for å si... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...