Gå til innhold

forslag til bra bøker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hahaha, NYDELIG generalisering av Zethyr. De fleste nerdene jeg kjenner liker trance og Arnold Schwarzennegger.

Bare se på akai (irc-op), han er trancekongen. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
joda, de som virkelig bryr seg om data pleier å like metal / rock og lese fantasy. :)

Jepp. Akkurat sånn er det. Metal, data og fantasy er koblet sammen på et utenomjordisk vis ;)

Leser "Ringenes Herre" hvert år, og anbefaler selvfølgelig den på det varmeste. Ellers er både Stalingrad og Berlin gode bøker (jf. Oovz), men de kan bli litt tunge å lese.

Skrevet

Harry Potter bøkene er brae og lette å lese (synes jeg), men det er best å lese dem på engelsk :) Artimis Fowl bøkene er bra di også....

• 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)

- Harry Potter-bøkene. Les dem gjerne på både norsk og engelsk.

- Erlend Loe-bøkene er geniale, til og med barnebøkene hans. Doppler kom nettopp ut.

- De Tre Musketerer av Alexandre Dumas

- De Elendige (Les misérables) av Victor Hugo

- Saddams Fortrolige av Ala Bashir og Lars Sigurd Sunnanå

- Gaven av Marcel Mauss (kanskje ikke verdens morsomste bok å lese, men utrolig tankevekkende hvis du spinner videre på hans teorier)

Endret av Rikku
Skrevet
wheel of time-serien er bra... hvis du gidder å lese den.

10 lange bøker hittil. :w00t:

Det er ikke snakk om å gidd, det er mer som; DU SKAL :D

Hitchikers Guide To The Galaxy av Douglas Adams så klart :roll:

Skrevet (endret)

Stalingrad + Berlin av Antony Beevor

Ulyesses av Allistair Maclean - han har veldig mye bra

Douglas Adams - Restauranten der universet slutter

Endret av Olag
Skrevet
Douglas Adams - Restauranten der universet slutter

Jeg ville heller anbefale å begynne med den første, og så den andre osv..

serien går vel slik:

Haikerens guide til galaksen

Restauranten der universet slitter

Livet, universet og alt mulig

Ha det, og takk for all fisken

Stort sett harmløs

• 2 uker senere...
Skrevet

Haikerens guide til galaksen er jo en klar vinner, aldri lest noe så morsomt før. Les engelsk utgaven, ikke den norske... Adams ruler!

:yes:

Skrevet
"Krig" av Knut Nærum er veldig morsom, liker du hans humor er boka til å anbefale.

:thumbup: Må bare si meg 100% enig meg deg der. vil anbefale alle til å lese den morsomm boka. Bare ikke ta den for alvorlig ;)

Duglas adams serien er helle ikke å forrakte. Utrolig hvordan han klarer å beskrive de mest usannsynelige tingen med den største selvfølge. Spesielt de tre første bøkene i samlingen på 5 er festelig og underholdene lesestoff :w00t:

Skrevet

Leste nylig "Den gamle mannen og havet" av Hemingway for andre gang, naa paa engelsk. Blant de beste boekene jeg har lest. Den ytre handlingen er tilnaermet uinteressant, men kommer man forbi denne og skjoenner hva forfatteren egentlig vil si, ja da er dette en juvel av de helt sjeldne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...