Gå til innhold

Bare svarte folk i GTA San Andreas?


Anbefalte innlegg

Synes det blir feil hvis hovedpersonen i GTA SA blir neger. Det har jo vært samme gode gamle Tommy Vercetti i 3'ern og VC.

 

For min del er det ett fett hvem som har hovedrollen i et spill, men man kan ikke bytte hovedperson i GTA.

Slik de gjorde fra GTA3 til GTA Vice City mener du?

Vi bare gni det enda litt mer inn at du ikke _er_ Tommy Vercetti i GTA3. faktisk får du aldri vite navnet hans, men det er lite som indikerer at det er Tommy.

 

Når det gjelder identifisering med mørkhudede rollefigurer så tror jeg nok dette bare er en vanesak. Som pastoren indikerer finnes det få mørkhudede spillhelter og for noen kan jo dette virke uvant. ( I farten kommer jeg bare på Jada pinkett som Niobe i enter the matrix) . Jeg tror nok ikke det var rasistisk ment, når enkelte påstod at det var vanskelig å identifisere seg meg mørkhudede rollefigurer, mer litt lite gjennomtenkt.

(Så det er ingen grunn til å finne frem jerry-kanne og trekors ;))

 

(Uten sammenligning med mørhudede forøvrig); Tenk om; Carl Johnson var homo !! Og plukket opp lærbekledde menn, og kjørte inn i bakgater for en kjapp oppkvikking av helsemeteret ;) Det hadde vært morro det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når det gjelder identifisering med mørkhudede rollefigurer så tror jeg nok dette bare er en vanesak. Som pastoren indikerer finnes det få mørkhudede spillhelter og for noen kan jo dette virke uvant. ( I farten kommer jeg bare på Jada pinkett som Niobe i enter the matrix) .

Hovedpersonen i Unreal 2 er mørkhudet, det samme er hovedpersonen i Urban Chaos.

Lenke til kommentar
[quote name='Gamer-guru' date='05/07/2004 : 12:53'] kult! konge hvis man har kontroll over g-unit. noen som vet om man kan ta driveby med hele gjengen i en bil? [/quote]
Ja, det går an...
Faktisk, så har Rockstar prøvd å gjort så mye de kan for å få drivebys med hele gjenger så bra og så fett som mulig!

Men er det noen her som vet om det er noen kjente folk i San Andreas?
Ja, for i VC hadde jo bla. Ray Liotta, Jenna Jameson og Luis Guzman stemmene til flere av hovedpersonene i spillet!

Men hvordan er det mulig at Eminem skal lage musikk til SA? dette skal jo foregå på begynnelsen/midten av 90-tallet! da blir det jo helt feil at HAN skal bringe musikk til spillet! :thumbdown:

Mye kulere med "Gangster's Paradise" da i så fall! :p
Lenke til kommentar
Whispers and mutterings have reached the ever grinding RWD rumour mill that 50 Cent may be playing the leading role in the next game in the smash hit Grand Theft Auto series.

 

Endelig fikk jeg det bekreftet; 50 Cent skal ikke lage musikk til spillet! Det går bare RYKTER om at han skal spille Carl!

Det er jo bare kult!

Selv er jeg ikke en 50cent fan, men han passer jo som en slik neger-gangster (IKKE SI AT JEG ER RASISTISK!) slik som Ray Liotta(som hadde rollen til Vercetti i VC) passer til en italia-gangster!

 

EDIT: Fant dette samtidig:

GTA: San Andreas is released in the UK October 22nd. Watch this space for more on that...
Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Å hærregud blir helt syk av å lese denne diskusjonen. Drittkasting fram og tilbake hører ikke hjemme noen steder.

Sier som flere. Hvorfor bry seg om hvilken farge det er på hovedpersonene spillet kommer sikkert til å bli helt supert uansett.

Svart, Hvit, Gul, Rød. Hvem bryr seg egentlig. Ingenting som tilsiser at det blir dårligere av den grunn.

Lenke til kommentar

Det er fantastisk at alle skal blåse slike tråder opp til rasisme etc. med en gang! Hvis jeg hadde startet en tråd fordi hovedpersonen eller personene i et spill var aliens eller zombier istedenfor mennesker, så hadde diskusjonen vært en helt annen!

 

Å spille med zombier eller aliens endrer gameplayet, på samme måte som det endres av å spille med negere. Å påpeke og/eller mislike dette trenger absolutt ikke være rasistisk ment.

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar

å spille en svart person endrer vel ikke akkurat spillopplevelsen? tror d er ett fett hvilke farge personen har når dere flyr rundt på gata med en motorsag i oktober...

 

Drittkasting fram og tilbake hører ikke hjemme noen steder.

helt enig, men jeg måtte jo få lov til å si ifra når en viss person begynte å kritisere et helt folkeslag, og slengte dritt til meg fordi jeg ikke er rassist....

Lenke til kommentar
Å spille med zombier eller aliens endrer gameplayet, på samme måte som det endres av å spille med negere. Å påpeke og/eller mislike dette trenger absolutt ikke være rasistisk ment.

Hvordan blir gameplayet endret av å spille som en neger? Dette må du forklare. Tenk hvis Master Chief tar av seg hjelmen på slutten av Halo 2, og det viser seg at han er en neger, må hele gameplayet revurderes da? Jeg forstår ikke helt.

Lenke til kommentar

Selvsagt er det ingen forskjell om bare hovedpersonen er svart i ansiktet. Men et naturlig resultat av at govedpersonen er svart, er at også måten han oppfører seg på, måten han snakker, og lignende endres til det stereotypiske.

 

Spill er som oftest stereotyoiske, og derfor vil kulturen til personene i spillet endre gameplayet. Dette gjelder ikke så mye spill som HALO, men i stor grad for spill som GTA.

 

Det er ikke snakk om en like stor endring som om et FPS plutselig ble RTS istedenfor, men det er snakk om en endring. Det var antagelig dette trådstarteren ville ta opp til diskusjon; hvordan dette ville endre gameplayet, og evt. hvor mye det ville endre det.

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar
å spille en svart person endrer vel ikke akkurat spillopplevelsen? tror d er ett fett hvilke farge personen har når dere flyr rundt på gata med en motorsag i oktober...

 

Drittkasting fram og tilbake hører ikke hjemme noen steder.

helt enig, men jeg måtte jo få lov til å si ifra når en viss person begynte å kritisere et helt folkeslag, og slengte dritt til meg fordi jeg ikke er rassist....

Trodde vi var ferdig med dette, men bare for å forsvare meg (igjen);

 

Har du veldig kort hukommelse? Mener da vitterlig å huske at det var DU som startet med å slenge dritt... Vær så snill, voks opp..bli voksen, et eller annet :nei:

 

Du fikk kanskje ikke med det det Afseth skrev tidligere?

Lenke til kommentar

Vi skal ikke sette strek der, eller? :roll:

 

Vi nordmenn må ikke tro vi er noe bedre enn andre!

Hva gjør nordmenn? Jo, vi reiser ned til Spania og drikker oss dritas og lar barna våre vandre rundt på gatene der alene. Vil vi lære spansk, NEI!

Vi drar ned til Thailand og kjøper damer.

 

PS! Satt veldig på spissen og dette gjelder bare en liten prosent av den norske befolkning. :p De fleste er snille og greie. :w00t: Poenget er: Du skal ikke tro du er bedre enn noen andre!

Endret av EspenDL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...