Gå til innhold

Hvilken RAM bør jeg kjøpe?


srbz

Anbefalte innlegg

Jada, jeg vet at det finnes mange slike topics i forumet, men jeg har dårlige skills når det gjelder all form for søking. Hadde planlagt et par "standard" TwinMos, men når jeg kommer til det stadiet at jeg vil overklokke, strekker det kanskje ikke til?

 

Nå er faktsik TwinMos'en allerede bestilt, men pga sommel fra Techline, og at jeg skal på ferie, kansellerer vi bestillingen og tar den på nytt i august/sent i juli. Derfor har jeg sjansen til å angre på RAM-valget.

 

Jeg skal ha 1024MB til sammen, fordelt over 2 brikker (evt 4, men det må være til nød. Ikke gi meg f.eks. 2 stk TwinX som blir 4 brikker). PC3200, eller høyere. Og: Det må være hos Techline, si max 2300kr, helst ikke så mye over 2000...

 

Takk ska ni ha ;)

 

EDIT: Glemte å si at jeg vurderer et par slike, som også finnes på Hardwares prisguide.

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Takk for svar. Har vært på ferie...

 

De brikkene jeg skrev, var ikke så dyre da. Er et de samme brikkene som alternativet?

 

Går vel for dem jeg. Bestiller til helgen for skal en uke til Bodø på mandag, så kommer jeg hjem, og da er forhåpentligvis varene på posten...

Lenke til kommentar

Hmmm... Hadde jo opprinnelig planlagt TwinMos, men nå befynner vi å bevege oss en tusenlapp over det... Jeg skal ikke klokke så enormt mye (tror jeg da). Ihvertfall ikke i første omgang...

 

EDIT: Men det virker jo unektelig fristende da :dribble:

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
EDIT: Men det virker jo unektelig fristende da  :dribble:

ENIG!!! :D

 

Kjører selv en Athlon XP2400-M 35w på 200MHz FSB synkront med minnet, får ikke stille mp over 12,5, så det stopper opp på 2500MHz... Og kan ikke stille minnet på mer enn 200MHz, så jeg må vel kjøpe noen sånne brikker jeg og, så jeg kan kjøre opp FSB'en litt til... :p

Lenke til kommentar
Så ikke det at de skulle være under 2500 :blush:

Helst under 2300, men 2500 kan til nød gå hvis det absolutt er verdt det...

 

EDIT: bestiller antagelig i dag, så om noen har flere innvendinger, kom med dem!!!

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...