Gå til innhold

ATA/UDMA problemer....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et Abtir Kt7a hk og en IBMdeskstar 7200rpm hd på 30gb... disse skal jo egentlig støtte ATA 133/UDMA, men! I oppstart står det at jeg kjører

ATA-33... :?: Det står også no greier om "no 80 conductor" eller no med engang jeg starter opp, men jeg rekker ikke å lese det ferdig, vet noen hva dette er? Jeg har leita litt rundt i BIOS'en for å finne hvor jeg stiller på ATA hastigheten, men alt var på auto og kunne ikke stilles inn...

Kan noen hjelpe meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Kanskje du bruker en ATA/33 kabel?

ATA/100 kabel har flere ledere enn en 33 kabel .

Hvis det er tilfelle, så bytt :smile:

Mvh

Tom Erik Hattrem

Skrevet

En 80 pins IDE kabel er en spesiell IDE kabel (som ser mer ut som en UltraWide SCSI kabel). En vanlig IDE kabel har vel...øhhh..40 ? ledere (noen kan sikkert korrigere meg om jeg tar feil på antallet), mens en ATA 100+ kabel har 80.

Når du får "No 80 pin conductor", har du vel rett og slett brukt feil IDE kabel :smile:

Når jeg kjøpte meg et slikt hovedkort (Asus), så fulgte en slik kabel med i esken. Hvis det ikke fulgte med, er du nødt til å kjøpe en.

Chieftech Dragon Miditower Blue

Intel P4 1.8 NW @ 2250

MSI 645-Ultra HK

512 MB DDR 333 RAM

3D Prophet GEForce 3 Ti 200

SB Audigy

Logitech cordless optical Desktop

40 + 80 + 120 GB WD HD's

Plextor 24/10/40

LG 19" Flatron

[ Denne Melding var redigert av: PlacidDragon på 2002-04-20 13:18 ]

Skrevet

Quote:

On 2002-04-20 13:14, borre skrev:

Du må benytte en 80-pins flat-kabel, ikke en 40-pins som du antageligvis benytter nå.

Jeg bruker 80-pins (flat?) UDMA/ATA Kabel

Ser ut som en vanlig IDE kabel, bare den har flere og tynnere ledninger....

Skrevet

Har du koblet den blå kontakten i hovedkortet? Altså, den kontakten som er lengst bort ifra midten skal stå på hovedkortet og de som er nærmest hverandre skal plugges i harddiskene/cd-rom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...