Gå til innhold

Feil i prime 95


Anbefalte innlegg

Jeg kan kjøre prime95 torture test med small FFTs i lange stunder uten problem, samme gjelder med in-place large FFTs, men når jeg prøver "Blend" forekommer det etter 15-20min en feil der prime95 skulle ha 0,4 mens jeg fikk 0,49358 eller noe i den duren. Er det cpuen som regner feil? :dontgetit:

Har en xp2500+@ 200x11,5 - arbeidstemp rundt 50 grader. Kjører alskens andre benchmarks og spill knirkefritt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Jeg kan kjøre prime95 torture test med small FFTs i lange stunder uten problem, samme gjelder med in-place large FFTs, men når jeg prøver "Blend" forekommer det etter 15-20min en feil der prime95 skulle ha 0,4 mens jeg fikk 0,49358 eller noe i den duren. Er det cpuen som regner feil? :dontgetit:

Har en xp2500+@ 200x11,5 - arbeidstemp rundt 50 grader. Kjører alskens andre benchmarks og spill knirkefritt.

Så hva er da problemet?

Lenke til kommentar
Jeg kan kjøre prime95 torture test med small FFTs i lange stunder uten problem, samme gjelder med in-place large FFTs, men når jeg prøver "Blend" forekommer det etter 15-20min en feil der prime95 skulle ha 0,4 mens jeg fikk 0,49358 eller noe i den duren.

Om Prime95 kjører fint på den 'lille' testen men feiler på 'blend' ville jeg kikket nærmere på om minnet er OK på den hastigheten du forsøker å kjøre det på. Last ned Memetest86 og la det kjøre over natten. Får du feil her så sett litt lavere timings i BIOS og prøv igjen. Evt. øk minnespenningen et hakk hvis hovedkortet ditt har innstillinger for dette.

 

Er det cpuen som regner feil?

Ja. Men dette kan godt skyldes at feil verdi blir lagret til - eller lest fra RAM.

 

Edit: Stavefeil.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...