script2 Skrevet 29. juni 2004 Skrevet 29. juni 2004 Trenger hjelp til å gjenopprette en maskin. Problem: Det virker som kjørbare filer ikke vil kjøre. Legger jeg inn Recover-CD'en, så åpner den i mappevisning. Den kjører ikke oppstartsfilen. Alle gode tips mottas med takk
wil Skrevet 29. juni 2004 Skrevet 29. juni 2004 du må restarte maskina di med cd`en i så kommer den vel enten i et fint grafisk grensesnitt eller en fin blåskjerm som forteller at den installerer maskinvaren din så velger du enten å installere Windows på nytt eller reparere installasjonen.
script2 Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Skrevet 29. juni 2004 Nei, dessverre. Det er ikke noe i veien med CD'en, for den har jeg testet på andre maskiner. Recover-CD'en har en fil den skal kjøre ved oppstart, for å vise en meny. Men når kjørbare filer ikke fungerer, så kommer jeg ikke lengre....
script2 Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Skrevet 29. juni 2004 Ja, den er original. Jeg kjørte NVC, og fikk melding om at en orm ble slettet, og siden har ingen programmer klart å kjøre (eller i hver fall de fleste og nødvendige programfiler).
trn100 Skrevet 30. juni 2004 Skrevet 30. juni 2004 Sjekk at det ikke er satt noen form for sikkerhet i BIOS, f.eks. antivirus, ingen boot fra CD el...
script2 Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Skrevet 1. juli 2004 Jeg er litt grønn mht BIOS. Hva skal jeg se etter? Rekkefølge for oppstart? Er det andre viktige ting?
wil Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 du setter cdrom/dvd rom til å boote først, så harddisken, tilslutt Floppy. hvilket HK har du?
Hårek Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 du setter cdrom/dvd rom til å boote først, så harddisken, tilslutt Floppy. Ikke så lurt, da kan du jo ikke boote fra floppy når HD er installert! Sett HD sist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå