Gå til innhold

GeForce 6800 i tospann


Anbefalte innlegg

Dæven det blir konge hvis hovedkortprodusentene tenner på denne idéen. Senere i år kommer det jo Athlon64 CPU'er med flere kjerner også... tror det kan bli ekstremt spennende på hardwarefronten på slutten av året og begynnelsen av 2005...

 

Dual/kvadruppel Athlon64 4000+ med dual NV45, det tror jeg sparker ifra! :yes:

synes det lukter dyrt jeg.. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. :roll:

 

Håper nesten nVidia tar følgene av denne dramatiske økningen i rå ytelse og gir oss noen skikkelige FSAA-varianter å leke med..

4xSSAA?

6xSSAA?

Valg for å skru av ytelsesoptimiserende algoritmer i filtrering?

 

Man kan vel bare drømme..

 

(Hvor ble det av b3d, forresten?)

 

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

Endelig! Har venta på å se en løsning med 2x AGP, men en slik løsning ikke bare med 2x 16xPCIe, men også 2x skjermkort kobla sammen blir jo bra! Hyggelig å se også at å gå fra 1 til 2 skjermkort yter prosentvis høyere enn å gå fra 1 til 2 prosessorer. Men skal man først ha en slik løsning, ville jeg har fleska til med 2 Opteron'er også.

Lenke til kommentar
Endelig! Har venta på å se en løsning med 2x AGP, men en slik løsning ikke bare med 2x 16xPCIe, men også 2x skjermkort kobla sammen blir jo bra! Hyggelig å se også at å gå fra 1 til 2 skjermkort yter prosentvis høyere enn å gå fra 1 til 2 prosessorer. Men skal man først ha en slik løsning, ville jeg har fleska til med 2 Opteron'er også.

Faktisk så mener jeg ganske sikkert at jeg kom over å ha lest at AGP 3.0-standaren (AGP8x) støtter mer enn et AGP-grafikkort per hovedkort, dog har jeg aldri sett hk med det.

Lenke til kommentar
HOFF, gir opp, henger ikke med på utviklingen lenger :dontgetit:

 

Den ene dagen er 6800ultra best, to dager senere får man vite at det snart igjen er mulig å sammenkoble to kort med en ytelsesøkning på opp mot 90%.. Det går nesten for fort i svingene nå :hrm:

Enig! Jeg syns det har blitt utrolig vanskelig å vite hva som er high og low-end kort med alle disse villedende navnene!

Lenke til kommentar

Synest de kunne laget mulighet for dual chip på skjermkortene istedenfor, det ville sikkert bli billigere og raskere med henhold til intern kommunikasjon på selve grafikkortet. Selg skjermkort med 2 GPU sokler hvor den ene har en GPU i seg og den andre er ledig for fremtidig oppgradering/lønnsutbetaling.

Endret av balleklorin
Lenke til kommentar
Synest de kunne laget mulighet for dual chip på skjermkortene istedenfor, det ville sikkert bli billigere og raskere med henhold til intern kommunikasjon på selve grafikkortet. Selg skjermkort med 2 GPU sokler hvor den ene har en GPU i seg og den andre er ledig for fremtidig oppgradering/lønnsutbetaling.

Ehm..

 

Tror det ville være vanskelig å implementere rent teknisk, og tror også de som bare trenger singlechip versjonen vil protestere høylydt mot å betale ekstra for noe slikt.

 

Med denne SLI-løsningen ligger ekstrautgiftene kun hos de som velger å benytte seg av muligheten, og dette holder kostnadene nede for de som tenker pris foran ytelse og dette vil uansett alltid være det største markedet.

 

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

For nåtiden er dette en bra løsning. Men om man tenker på denne løsningen som en investering for fremtiden ser man bakdelene. Dagens kort er jo laget for DX9. Hva skal man med et høyytelses oppsett når DX10 kommer? Da må man jo bytte kortene uansett da hardware støtte mangler. Som budsjett kort kanskje... Men jeg tviler sterkt på en slik investering. Men det er jo alltid de som aldri får høy nok 3D mark score. :roll:

Lenke til kommentar
Synest de kunne laget mulighet for dual chip på skjermkortene istedenfor, det ville sikkert bli billigere og raskere med henhold til intern kommunikasjon på selve grafikkortet. Selg skjermkort med 2 GPU sokler hvor den ene har en GPU i seg og den andre er ledig for fremtidig oppgradering/lønnsutbetaling.

Dual chip er ikke akkurat nytt tenk på Voodoo5 5500, husk også den avlyste Vodoo5 6000 med 4 GPU'er, som ikke ble solgt, fordi den brykte så "mye" strøm (ingenting mot dagens grafikkort selvsagt). -Jeg er også enig med rotekaizer, det er bedre å lage to kort som kan settes i SLI. -Da er det alltid DU som velger om du vil ha ett eller to kort. -F.eks kan du jo kjøpe ett kort til la oss si 3000kr i år, og så doble ytelsen ved å kjøpe et identisk til 2000kr til nesteår. -Helt genialt spør du meg!

Lenke til kommentar
Ehm..

 

Tror det ville være vanskelig å implementere rent teknisk, og tror også de som bare trenger singlechip versjonen vil protestere høylydt mot å betale ekstra for noe slikt.

 

Med denne SLI-løsningen ligger ekstrautgiftene kun hos de som velger å benytte seg av muligheten, og dette holder kostnadene nede for de som tenker pris foran ytelse og dette vil uansett alltid være det største markedet.

 

Mvh

Kjetil

Vanskelig å vanskelig rent teknisk, tror de kunne løst det relativt greit om de bare ville, det er da 100 vis av dual chipset løsninger for motherboards, men men. Klart det blir dyrere, men du kan jo velge å kjøpe et GFX kort uten den ekstra GPU plassen så kan de som vil kjøpe noe fremtidsrettet og klaske i en GPU til når det blir billigere. Det er iallefall sikkert at det er dyrere å produsere 2 hele kort enn et kort tilpasset to GPU hvis en ser på det i litt lengre perspektiv.

Lenke til kommentar

Den dagen det blir mulig å koble sammen to FORSKJELLIGE skjermkort skal jeg juble! Føler at det vil være mye mer nyttig enn dette. For eksempel så vil jeg tro at om et halvt år eller mer så vil man ikke klare å få god nok fps med f.eks 6800U eller X800xt i 1600*1200 med 4xAA og 16xAF i de nye spillene da. Kanskje har man da f.eks en 9800pro liggende en plass. Ville det ikke ha vært digg å kunne bare lempe på denne og kanskje oppnå 10-20% bedre ytelse uten å måtte ut med enda mer penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...