Gå til innhold

Artifacts på 5950 ULTRA!


Clutch

Anbefalte innlegg

Satt sammen maskina mi igår.....innstallerte xp,drivere til hovedkort og driver til skjermkort(Gainward fx 5950 Ultra xp/1800 VIVO)

 

Når jeg starter maskina så kommer det artifacts allerede inne i biosen :scared:

 

Dette var der også FØR jeg innstallerte driver til skjermkort,men det ble litt bedre etter at driver`n kom på plass.....dvs at noen ganger er det ikke artifacts på skjermen i det hele tatt ;)

 

Lest en del rundt her på forumet og mange nevner varmegang........tror ikke det som er problemet mitt her (har ca 30 grader inne kabinettet, 2 papst-vifter(12db) + cpu-kjølern: Aero 4 Lite(turbinvifte)!!

 

Skjermkortet har jeg også koblet til en "power supply",viftene går som de skal.

 

Håper noen har litt peiling på dette,konstruktive svar mottas med stor TAKK :thumbup:

 

 

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

Det viste seg at skjermkortet måtte i retur ja :hmm:

 

Fikk et Ati Radeon 9200se som ventekort,skal bli artig å høre hva jeg får som erstatningskort(5950 produseres ikke lengere) :cry:

 

De nevnte noe om de nyere 6800-korta,men jeg vet ikke helt..........

 

Mvh

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Ok.....jeg har vært litt i tvil om hvordan jeg skulle skrive dette her,men......

 

Jeg har idag 01.09.04. fortsatt IKKE fått ett erstatningskort ifra Komplett.no.

Det har gått 2 mnd uten at det har skjedd så mye....jeg kjøpte maskinen min hos www.rohcomputer.no ,men skjermkortet ble kjøpt hos komplett .no

 

De hos Rohcomputer har jeg hatt kontakt med hele veien,det var de som stillte med "ventekort",men det er visst en eller annen flaskehals hos komplett,får man tro :no: ......først var det ferieavvikling,deretter ble jeg forespeilet ble dette kortet:

 

http://gainward.se/products/gf6/6800/6060.html

 

når de hadde fått det på lager... :whistle:

 

Men så kom det ett nytt "tilbud":

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=302126&cks=PRL

 

Nå begynner jeg å få bange anelser her.......tross alt;jeg hadde ett 5950 U kort i utgangspunktet.........føler meg snytt her.......heter det ikke i kjøpsloven at man skal ha en identisk vare tilbake,hvis varen ikke funker?

 

Tips om hva man kan /bør gjøre?

 

Mvh en frustrert Paddington_V1A

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...