Gå til innhold

Dual ram på amd?

torsvb

Anbefalte innlegg

Skrevet

vel, er bare cpu som koster mer, altså:

du kan kjøpe et EpoX nForce3 250gb kort på komplett, og en AMD Athlon 64 2800+ boxed kjøler, eventuelt en OEM (uten kjøler) og Kjøpe en Zalman CPS7000A-CU, som jeg selv har..

funker meget bra og holder en jevn temp på ca 30 grader :)

Visst du kjøper et 9800pro 128mb 256bits kort, som er standard med mindre annet er oppgitt, kan du kjøpe en VGA silencer, og alikevel ha bedre kjøleeffekt.

Les test som kommer snart ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, jo mulig det. Takk for hjelpen. Skal ta å tenke litt over det der, det viktigste er at jeg har klar pcen før OL, så jeg har enda litt tid på meg.

Skrevet
AMD Athlon 64 2800+ 1.8 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED

Samsung SpinPoint P80 120GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

EPoX EP-8KDA3+ Hovedkort for Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid,Lyd

Chenbro Gaming Box Black/Silver 350W ATX12V SPI PSU, with PFC, PC61166

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)

Samsung 17" CRT Syncmaster 753DFX TCO99 Skjerm, DynaFlaX

PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR AGP, ATI 9800PRO, DVI-I, TV-Out, Retail

Totalt: 8935kr på komplett. Da har du 1000kr til ekstra småting, evt. oppgradere/bytte deler.

EDIT: For den siste 1000-lappen har du råd til de småtingene jeg ikke skrev opp, men som var på listen din. I tillegg ligger kabinett, minne, skjerm og de andre delene jeg valgte i samme prisklasse som det du foreslo. Så det er bare å bytte ut det du ikke liker, jeg ville bare gi et forslag til et AMD64 system :yes:

For den siste 1000-lappen kan du slenge på 512MB mer RAM og få en maskin som spiller alle nåværende spill på max. details... :yes:

Skrevet

Tenkte på RAM, men han skulle jo hatt 2 ekstra kabinettvifter. Og kanskje ny vifte til CPU & skjermkort. I tillegg skulle han ha nettverkskort... Pluss at han kanskje vil oppgradere cpu eller noen andre småting. Og da er det raskt ikke så mye igjen av den tusingen... :blush:

Skrevet

Men det at socket fases ut om 18 mnd vil si at hastigheten vil dobles innen den tid (mores lov ellerno?), altså kan jeg oppgradere til Athlon 6500+ om 18 mnd hvis jeg kjøper socket 754-hovedkort? Isåfall er det fremtidsrettet nok for meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...