Gå til innhold

Dell Latitude VS Inspirion?


Anbefalte innlegg

Jeg er ganske ny på området,men skal ha en dell maskin (får dette billig via bekjente). I hovedsak skal jeg ha den til arbeid,film,musikk og sørfing på nettet. Spiller ikke. Jeg trenger vel ca 60 gig HD,512 meg ram,Cd brenner og integrert trådløst nettverkskort. Spørsmålet er om hva som er beste for meg. Vet ikke om jeg skal ha Inspirion eller Latitude? Noen modeller som folk vet er bra. Skal ikke ha det dyreste eller det billigste.Ikke over 13-14 tusen helst...om det lar eg gjøre. Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

latitude is the business-oriented line - they are essentially the same hardwarewise and in appearance, but something must be different, because people seem to like their latitudes and say that they are durable, while inspirons are not exactly known as the best/most durable notebook-series.

Lenke til kommentar

Den LatitudeTM D600 var ikke så gæærn. Men er 14.1" skjerm veldig lite?

Er evt Latitude D505 , Latitude 100L og Latitude D400 noe å satse på. Alle de ligger på rundt. Eneste som er viktig er at det er 40+ HD, integrert Wlan,512 meg ram og en grei prossesor. Er jo rart om det kun er 1 maskin fra dell som er aktuell.

Lenke til kommentar

Jeg ringte Dell. Han anbefalte meg denne.Som vi konfigurerte sammen. Bør vel funke bra til min type bruk ( Sørfing,video,dvd,arbeid), eller?

 

Dell Latitude D505

 

Operativsystem: Microsoft® Windows® XP Professional (SP1), Norsk

 

Service: 1 år Collect and Return (CAR)

 

Processor & skjerm: Intel® Pentium® M Processor (1.40GHz, 1Mb L2 cache, 400MHz FSB) + 15.0" XGA TFT (1024x768) (+ NOK 1 092 kr)

 

Minne: 512Mb 333MHz DDR minne (1 x512MB)) (+ NOK 1 083 kr)

 

Batterier: 6 Cell primært batteri for maksimum batteri levetid

 

Trådløse nettverk: Dell Wireless 1350 802.11 b/g Mini-PCI kort

 

Modem: Integrert 56k V.92 modem

 

Bluetooth: Internt Bluetooth™-kort - Kun installeret fra fabrikken (+ NOK 168 kr)

 

Harddisk: 60GB harddisk ATA-100 (modulær) (+ NOK 337 kr)

 

Optisk enhet: DVD 8x/CD-RW 24x Combo-drive (+ NOK 390 kr)

 

Pris: 14 452,- kr inkl mva

Lenke til kommentar

Standard Komponenter:

Inneholder Microsoft® Windows® Operativsystem

14.1" XGA eller SXGA+ TFT fargeskjerm

1MB on-die L2 cache

14.1" XGA (1024 x 768) eller SXGA+ (1400 x 1050) TFT skjerm

ATI® Mobility RADEON™ 9000 videokort med støtte for 4xAGP

Video memory - 32MB DDR Video SDRAM

Integrert MiniPCI Wireless 802.11

10/100/1000 Ethernet LAN på motherboard

Integrert 56k V.92 modem

Integrert Smartcard leser

Dualpoint (Touch pad & Track stick)

Lydsystem med høy kvalitet og innebygde høyttalere

'Smart' Advanced Lithium Ion 6 cell battery pack with ExpressCharge

 

Operativsystem: Microsoft® Windows® XP Professional (SP1), Norsk

 

Service: 3 år International Next Business Day On-site (INDB) (-NOK - 1 724 kr)

 

Batterier: 6 Cell primært batteri for maksimum batteri levetid

 

Processor & skjerm: Intel® Pentium® M Processor (1.40GHz, 1Mb L2 cache, 400MHz FSB) + 14.1" XGA TFT (1024x768)

 

Minne: 256MB 266MHz DDR SDRAM (1x256MB)

 

Trådløse nettverk: Intel PROWireless 2200 802..11b/g Mini-PCI card - for Intel Centrino Mobile Technology (+ NOK 104 kr)

 

Modem: Integrert 56k V.92 modem

 

Bluetooth: Internt Bluetooth™-kort - Kun installeret fra fabrikken (+ NOK 208 kr)

 

Harddisk: Junitilbud: 60GB harddisk ATA-100 (modulær)

 

Optisk enhet: DVD 8x/CD-RW 24x Combo-drive med Decoder Software (+ NOK 211 kr)

 

Latitude D600 (06LAT03) 13 531 kr

 

Dette er med bare 256 minne (Minne kjøpes billigere andre steder, og du bryter ingen garanti med å sette i mer) og intel WLAN kort (B/G) - hvilket gir "ekte" centrino. Skjermkortet tar heller ikke noe av minnet.

 

Men den er litt dyr :) (Tror den prisen er uten frakt, men er inkl. mva)

Lenke til kommentar

Jobber med Dell til daglig og så langt er D600 den modellen som jeg er mest positiv til. Forholdsvis lett, god skjerm, bra komponenter og ingen problemer så langt for chipset mm opp mot endel hypersær programvare og periferutstyr. Eneste jeg har å utsette på den var at den fikk BSOD av et et ISDN - USB adapter. Husker ikke merket på dette.

 

Ellers er PC'en gulle god, og du har mulighet for å oppgradere skjermen til 1400x1050, noe som er helt ok oppløsning på den skjermen.

 

Personlig ville jeg kjøpt HP uansett da, hehe :)

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Jeg vil si 15" med 1024x768 er ganske så krise. Og når det gjelder spill kontra "normalt arbeid" er det i mine øyne motsatt; skal du spille er det ikke så nøye, men skal du bruke maskinen til å jobbe på bør du gå for høy oppløsning. Sitter på en 15" med 1400x1050, og det er greit, men kunne godt tenkt meg 1600x1200...

Lenke til kommentar

Jeg har set på en 14,1" med 1024*768 og en 15" med 1024*768, og de er sådan set helt magen til en alm. 17" med samme opløsning, så det kommer lidt an på hvad ud er vandt til. Personligt ville jeg nok holde mig til den lave opløsning, men det er smag og behag! Kig på den skærm du har nu, og se på opløsningen, så får du sikkert svaret.

Lenke til kommentar

D600 ble litt for dyr med mine spesifikasjoner. Valgte en D505 med 60 gig HD,512 DDR ram, Pentium M 1,4 mHz og 14.1 XGA (1024*768). Det bør fungere helt bra til min type arbeid. Havna på 13.194 tror jeg. Som sagt får jeg noe rabatter av en bekjent som jobber i dell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...