Gå til innhold

hjelp med gammel 20 hk


Anbefalte innlegg

Hei! På hytta har vi en gammel jhonson påhengs med 20hk. Jeg får ikke lovt til og kjøre større motor en 9,9 uten far (er 11år :)) Men mitt spørsmål er om det går ann og gjøre slik at den går like fort som en 9,9hk? Og stille det sånt at den går 20 når jeg kjører med far. Et annent problem er at den pøser bensin. Vil den pøse mye når den går på 9,9?

 

Takker for svar!

 

pcgutten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, det er jo mulig å lage en patent på gassen, slik at den ikke åpner for fullt. Men så lenge man skal ha mulighet til å fjerne dette, så har jo du også mulighten til det når far er ute av syne... Hvis du ikke lager noe med et hengelås på, men det blir for dumt...

Men skulle du bli stoppet av politiet vil det bli bråk uansett hvor sakte du kjører.

Konklusjonen får vel bli at du kan droppe det, og heller love din far at du skal kjøre pent (og at du faktisk gjør det!)

Lenke til kommentar

Du har ikke lov å kjøre en båt med 9.9 heller ifølge loven.... du er for liten til det også.,... Du kan kjøre en båt med 9.9 hk motor men den har ikke lov å gå fortere enn 10 knop, og med mindre du har en båt som er veldig stor så vil du få bråk med onkel blå alikevell. hva er forresten poenget med å ha en 20hk motor på båten når du vil strupe den ned til 9.9???

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hei! På hytta har vi en gammel jhonson påhengs med 20hk. Jeg får ikke lovt til og kjøre større motor en 9,9 uten far (er 11år :)) Men mitt spørsmål er om det går ann og gjøre slik at den går like fort som en 9,9hk? Og stille det sånt at den går 20 når jeg kjører med far. Et annent problem er at den pøser bensin. Vil den pøse mye når den går på 9,9?

 

Takker for svar!

 

pcgutten

Loven sier at man ikke kan kjøre båter med over 10 hk og som gjør over 5 eller 10 knop. sorry Du må nok vente

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...