Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor lages de beste bilene?


Anbefalte innlegg

Må påstå at bilene i Japan ruster mye fortere også, disse bilene er det bare og vrake når de er 15 år gamle og har passert 300k.

Mye jeg er enig i men pappa hadde en toyota i 10 år, den ble kjørt ca 388000km før han solgte den, byttet bare slitasje deler og rn dørlås pga innbrudsforsøk (hvem vill inn i en toyota?) Så de er gode for mer enn 300k. Den var ikke rusten heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
benjamin84: McLaren har ønsket å lage sin egen racingversjon av SLR. Det hadde vært saker! :dribble:

Hadde vært no ja! Synd de ikke får lov til å gjøre om utseendet på den... noe så lite vakkert har jeg ikke sett fra MB på år og dag... de prøvde å ødelegge lillebror SLK også med samme fronten, men lyktes ikke helt ettersom SLK er en fantastisk velproporsjonert bil... selv om den ser sjeløyd og krokneset ut.

Lenke til kommentar
Må påstå at bilene i Japan ruster mye fortere også, disse bilene er det bare og vrake når de er 15 år gamle og har passert 300k.

Mye jeg er enig i men pappa hadde en toyota i 10 år, den ble kjørt ca 388000km før han solgte den, byttet bare slitasje deler og rn dørlås pga innbrudsforsøk (hvem vill inn i en toyota?) Så de er gode for mer enn 300k. Den var ikke rusten heller.

Joda, men når de har passert 300k så er det jo som å sitte i en container.

Dørene og skjermene har rustet opp, motoren bråker P.G.A dårlig bruk av isolering i 1985++

 

Dummeste jeg ser er at f.eks Ford Mondeo får en 6 i alt, når det gjelder støy, komfort , pris ++

På 10 år begynner bilene og bli skranglete, den el. takluka begynner å åpne seg av seg selv. Vinduene vil ikke igjen. Da er det tur for verksted.

Generelt nyere biler kommer til å slite i fremtiden med alt det elektriske, det er nødt til å bli mye galt med det.

 

Biler er skapt for reprasjon på forskjellige måter slik at bilprodusentene/verkstedene/utsalgene kan suge i seg de siste kronene.

 

PS. Synes at de fleste japanske biler har kommet seg enormt, de har til og med kommet med Turbo diesel, (Dci,Tdi etc.)

TDI(f.eks 1.9TDI) og andre dieseldrevne motorer kommer til å bli veldig viktige framover siden de bruker ca halvparten av drivstoffet til en 1.8t.

 

PS2: Teknikeren: Bilen faren din hadde har vært kjørt mange tusen i året 38800km, forskjellen ligger der hvis du kjører 19400km på 20 år.

DA er den skranglete, gruver deg for å kjøre på vaskebrettene for frykt for at kassa skal riste fra hverandre. ;)

Endret av Deuce
Lenke til kommentar
PS2: Teknikeren: Bilen faren din hadde har vært kjørt mange tusen i året 38800km, forskjellen ligger der hvis du kjører 19400km på 20 år.

DA er den skranglete, gruver deg for å kjøre på vaskebrettene for frykt for at kassa skal riste fra hverandre. ;)

Pappa hadde denne bilen 6-7 år så den ble brukt mye, men det var lite rust på den, den eneste plassen det var rust var på pansret, for der skalet lakken av bare man så stygt på bilen (miljølakk kalte de lakken på denne bilen).

Lenke til kommentar
PS2: Teknikeren: Bilen faren din hadde har vært kjørt mange tusen i året 38800km, forskjellen ligger der hvis du kjører 19400km på 20 år.

DA er den skranglete, gruver deg for å kjøre på vaskebrettene for frykt for at kassa skal riste fra hverandre. ;)

Pappa hadde denne bilen 6-7 år så den ble brukt mye, men det var lite rust på den, den eneste plassen det var rust var på pansret, for der skalet lakken av bare man så stygt på bilen (miljølakk kalte de lakken på denne bilen).

Joda, det blir noe annet om den kjøres 50000km i året da holder den nok 6-7år. ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
d er flere grunner til at nye biler aldri igjen kommer til å bli skikkelig bra:

 

1.alt for mye avansert elektronikk i biler, og elektronikk har en tendens til å være upålitelig (dette kommer fra folk jeg kjenner som jobber på verksted)

 

2.alt i nye biler er designet til å ikke vare et sekund mer en det som til nød aksepteres av kunden, slik kan bilfabrikantene tjene lassvis av gryn på delesalg.

 

3.d blir vanskeligere og vanskeligere å skru p biler selv, dette dels fordi det er altfor mye avansert elektronikk, dels fordi bilfabrikantene ikke vil at vanlige folk skal få til å reparere bilene selv, de vil at en skal dra på et merkeverksted å få den reparert, slik tjener de enda noen kroner.

 

så dagene for evigvarende biler går fort mot en slutt. tror ikke en moderne reinkarnasjon av b230 motorene fra volvo 940 kommer til å bli en realitet, eller haugevis av andre volvo og mercedesmotorer (og biler for den saks skyld).

For ikke å snakke om alle de nye reglene (forurensing, utslipp, sikkerhet etc).

 

Uansett, for å svare på tråden, så synes jeg personlig at Japan og Tyskland lager de "beste" bilene (dersom vi ikke regner med superbiler). De japanske bilene er også billige å vedlikeholde, driftsikre, samt at prisene ikke er uoppnåelige for Joe Schmo.

 

Eneste japanske merket som jeg har hatt negative erfaringer med er Nissan (er det bare meg eller ruster disse veldig fort?)

Lenke til kommentar
Eneste japanske merket som jeg har hatt negative erfaringer med er Nissan (er det bare meg eller ruster disse veldig fort?)

Ikke skyt meg nå, men jeg synes alle eldre japanske biler sliter med rust.

Tynne plater som deler seg under hjulbuene eller i kanalene.

Dørene blir også spist opp av salt O.L

 

Men for all del Japanske bilr har en super driftsikkerhet det skal de ha, ikke så mye mer (Men driftsikkerheten er nok det viktigste for mange. Frakte deg fra A til B.)

Lenke til kommentar

Japanske biler er kjipe greier. Jeg har en kjempekjedelige Mitsubishi sedan 1996 modell med V6. En 1996 Polo er morsommere å kjøre!

 

Trådstarteren spurte hvor de beste bilene lages. Da kommer alltid noen dragende på en historie om en Toyota som er kjørt langt. Toyota produseres over hele jordkloden inkludert Europa og USA!

 

(Hvis noen orker eie en 1986 Toyota så velbekomme)

 

00014310.jpg

Lenke til kommentar

Kjører to Toyota Hiacer (Diesel) på jobben. En av disse har nå gått over 350.000 og det virker som om den enda ikke har planer om å gi seg! Denne bilen blir kjørt av MANGE forskjellige folk hvor alle har forskjellige kjørestiler. Noen kjører pent, en annen knekker den i gir og ligger sjeldent under 6000rpm (virker det som). Få sjekker ting som vann, olje etc. De eneste problemene er rust (noe de fleste biler som har bulka 100000 ganger sliter med), dører som ikke går igjen som de skal (av samme grunn), og at den er skamdau!

 

Den andre måtte nettopp ha "ny" motor av følgende grunn: "Lufte radiatoren etter man bytter kjølevæske?" kombinert med "Temperaturmåler? Hva er det?".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...