Gå til innhold

A64 prossesorer med lik ytelse?


_Talon_

Anbefalte innlegg

Eh, jeg satt her å leste på forumet, også ser jeg wh1te skrive at man sparer en del med å kjøpe en 3000+ fremfor en 3200+?

 

Det er da en grunn til at AMD har lagt ut både 3000+ og 3200+ for salg...

Jeg mener, disse to finner man med forskjellige kjernefrekvenser og forskjellige cache-størrelser (jada, jeg er klar over at man får 3200+ med 512kb cache... :roll: ) Men det er en forskjell her man betaler for!

 

Man kan kanskje si at ytelsen er rent på papiret, med rett skal være rett! 3200+ har mer prosseseringskraft enn 3000+!

 

Enig? Ikke enig?

Endret av _Talon_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så vidt jeg vet så har amd hatt den beste ytelse vs økonomi.

 

hvis dere husker xp1700+ som klokka til 2.5-2.6 dvs til cpu på over 2500kr mere..

 

 

og samma er det med A64 også de klokker litt..hvis ikke mye..

 

en A64 3000+ kan lett fås opp i 3400+

Lenke til kommentar

Når jeg går til innkjøp av en cpu så ser jeg først og fremst på pris / ytelse ratioen og hvor stort overklokkingspotensialet er på den cpuen. Blir litt dumt å kjøpe topp modellen til amd / intel hvis den blir forbigått av en lavere modell.

 

3200+ har nok best ytelse av di to, men selvsagt så er den nok den dyreste også, kan godt være at det beste kjøpet er 3000+.

Lenke til kommentar

Men dere, husk på at den gjennomsnittlige bruker ikke overklokker.

 

Som en eller annen sa "man merker ikke ytelsesforskjell mellom 3000+ og 3200+, annet enn i benchmark".

 

Det vil jo si at alle som kjøper 3200+ taper penger, og dét bare fordi en 3000+ yter det samme som 3200+.

Hvis AMD valgte å legge ut to prosessorer med lik ytelse, men forskjellig GHz, skulle jeg skjønne, men jeg tror nok at AMD har lagt disse to ut av en bedre grunn enn et billig salgstriks (ta en kikk på Intel, f.eks.).

Lenke til kommentar

Jeg har enda til gode å se at Cache gjør ting tregere, så lenge man ikke samtidig endrer på andre ting ved systemet. A64 1MB 2Ghz yter bedre enn A64 512kB 2Ghz... hvor mye avhenger selvfølgelig av hvilke programmer man bruker. Men den med 1MB vil aldri yte dårligere hvis man ikke samtidig endrer noe i systemet.

 

Det du derimot kanskje mener, er at en A64 3200+ 512kB 2,2Ghz kanskje kan yte bedre ennen A64 3200+ 1MB 2Ghz. Det stemmer nok, siden det finnes programmer som ikke trenger så mye cache ... og da er det de 200Mhz forskjell i frekvensen som gir ytelsesforskjellen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...