Gå til innhold

Hvorfor bruke tusener på grafikkort?


AK47

Anbefalte innlegg

Dere er heldige :(

Jeg er 15 og får ikke lov å bruke penger på nye ting før det er 2 år gammelt, så sier han at min 5 år gamleCRT skjerm er like bra som en 17" LCD skjerm.

Skulle gjerne hatt litt spenn mellom fingra og svidd av litt på masse nytt om noen måneder. Sitter nå med en AMD 64 3400+ og et eller annet radeon 9800ViVo som er meeeer enn bra nok i følge fattern

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dere er heldige :(

Jeg er 15 og får ikke lov å bruke penger på nye ting før det er 2 år gammelt, så sier han at min 5 år gamleCRT skjerm er like bra som en 17" LCD skjerm.

Skulle gjerne hatt litt spenn mellom fingra og svidd av litt på masse nytt om noen måneder. Sitter nå med en AMD 64 3400+ og et eller annet radeon 9800ViVo som er meeeer enn bra nok i følge fattern

Hvis du har jobb selv og tjener dine egne penger syns jeg du kan få kjøpe deg litt datautstyr av og til hvis du vil.

 

:Edit men utstyret ditt ser ut til å holde i bøtter og spann..

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
Dere er heldige :(

Jeg er 15 og får ikke lov å bruke penger på nye ting før det er 2 år gammelt, så sier han at min 5 år gamleCRT skjerm er like bra som en 17" LCD skjerm.

Skulle gjerne hatt litt spenn mellom fingra og svidd av litt på masse nytt om noen måneder. Sitter nå med en AMD 64 3400+ og et eller annet radeon 9800ViVo som er meeeer enn bra nok i følge fattern

Det er vel ikke akkurat ræva utstyr det der heller da? ikke er det to år gammelt heller. En annen ting er at når du har fylt 15 så kan du selv råde over egne penger i følge norsk lov. (Så lenge det ikke er så store summer at overformynderiet disponerer det for deg da) Men du skal ha rett i at det sikkert hadde vært bedre med en 17" LCD...

Lenke til kommentar

Jeg sitter med en skjerm som begynner å dra på åra nå Den klarer max 1024x768 ved 85hz, som jeg anser som minimum i refresh rate. Dette var en knallskjerm når jeg kjøpte den, og den duger for meg enda. Skal jeg ha ny monitor får det bli lcd eller oled, og de er ikke bra nok(el. i oled's tilfelle, finnes ikke :p) i mine øyne enda.

 

Så jeg, for eksempel, klarer meg fint uten det siste av skjermkort ^^. Har nå bestilt meg en 9800 pro, da GF2'en begynte å halte litt for mye, og denne holder nok i mange år.

Endret av ilex
Lenke til kommentar
Jeg sitter ikke og teller fps for å skryte til kameratene mine. Jeg nyter spillet, med god grafikk. Og feit lommebok  :w00t:

Er det ikke bedre å bruke pengene på noe da, enn å la de ligge og råtne i lommeboka? ;)

bah, isteden for å oppgradere maskina annenhver måned er den andre som bruker penga på øl og damer...

Nå brukte jeg ikke meg som eksempel da :roll: Jeg er enig med deg jeg... Jeg skjønnte bare ikke hva han skulle med en feit lommebok :thumbup:

Lenke til kommentar
en feit lommebok kommer godt med når man skal kjøpe seg leilighet/hus, er ikke dumt å tenke litt fremover og.

Vel, alt jeg ville klare å spare vil bli ubetydelig i den sammenhengen... 20 000 monner ikke mye når du tenker på *kjøpe* hus eller leilighet.... Bil derimot, det går an... Så tar jeg heller opp huslån, og satser på å betale det fort.... :p

Lenke til kommentar

De som faktisk kjøper de beste korta nå har ikke tenkt å bruke dem i de neste to årene, derfor blir det for dumt å si. Jeg skal ikke dra alle under en kam, men det er faktisk slik at de som kjøper de beste korta kjøper dem rett og slett fordi de vil ha det beste, ikke pga den greie ytelsen om 1 1/2 år.

Lenke til kommentar
Nå begynner vi å gå litt off-topic her.. :p Hvis man vil at skjermkortet sitt skal holde de neste 2årene med flytende- og bra grafikk på spill, så anbefales et av de nye! :thumbup:

Hvis man skal kjøpe nytt system så er det greit å ikke ha det aller dårligste ja.

 

Men jeg er også enig i at det ikke er noe stort poeng i å oppgradere før man selv merker at det begynner å bli FOR tregt.

 

Selv ble jeg veldig overrasket over hvor mange spill som faktisk gikk helt greit på et GeForce2 MX (!!) etter at GeForce 3 kortet mitt gikk til de evige databuffer.

 

Tok mange måneder før jeg kom så langt som til å kjøpe meg nytt kort. Og det var savnet av Morrowind som var avgjørende. C&C:Generals fungerte helt greit.

Lenke til kommentar
Vel bare for å være vrang tilbake, jeg anså lommebok som en allegori for banken. Er vel svært få som går rundt med tusener i lommeboka, evt. gjemmer den under senga lenger.

Joda, jeg tok metaforen din, var bare for å være vrang ;) Selv har jeg et par år gammelt ti4400 som jeg skal bytte ut når de nye DX9 korta dupper under 2500. Ikke fordi jeg ikke har no feit lommebok, men fordi jeg er gjerrig :thumbup::w00t:

Lenke til kommentar
Vel, alt jeg ville klare å spare vil bli ubetydelig i den sammenhengen... 20 000 monner ikke mye når du tenker på *kjøpe* hus eller leilighet.... Bil derimot, det går an... Så tar jeg heller opp huslån, og satser på å betale det fort.... :p

Alle monner drar min gode mann! Bil er bare et stort tapsprosjekt, er ikke bare bare å få lån heller :). Og seriøst, med det oppsettet du har skulle du ikke behøve å oppgradere på mange år. Det er jo bedre enn det jeg akkurat har oppgradert til.

Lenke til kommentar
Joda, jeg tok metaforen din, var bare for å være vrang ;) Selv har jeg et par år gammelt ti4400 som jeg skal bytte ut når de nye DX9 korta dupper under 2500. Ikke fordi jeg ikke har no feit lommebok, men fordi jeg er gjerrig :thumbup::w00t:

Hehe, jeg og. Sitter som regel i 4 år før jeg oppgraderer... har jukset litt nå, har vel knapt gått 3 år... men men

Lenke til kommentar

Jeg har ingen problem med spill, har 9600pro FE@520/350..

spiller far cry fint med alt på max, uten AA..går ganske fint med 2xAA og da..

og ikke kom å si at de spillene trådstarteren krever lite..flightsim 2004 krever extremt ved alt på max..

har ikke noe spill som har hakket på maskinen min enda med alt på max(utenAA) i 1280x768...

Lenke til kommentar

Pleier som regel å vente. Har råd til å bestille meg X800XT, men siden jeg vokste opp i en jævli gjerrig familie, har det smitta litt over på meg. Så jeg venter litt til kortet har droppa i pris, regner med at det overklokka 9800 kortet mitt klarer HL2 helt fint. Ok, ikke med 6xAA og 16xAF, men det får så være. Er ikke så forferdelig viktig for meg.

Lenke til kommentar
Jeg har ingen problem med spill, har 9600pro FE@520/350..

spiller far cry fint med alt på max, uten AA..går ganske fint med 2xAA og da..

og ikke kom å si at de spillene trådstarteren krever lite..flightsim 2004 krever extremt ved alt på max..

har ikke noe spill som har hakket på maskinen min enda med alt på max(utenAA) i 1280x768...

Det virker helt utrolig at du med 512 MB minne og ett overklokket 9600 kort skal kunne spille FarCry med alt på maks. Jeg har 1024 mb minne og ett 9600XT kort, og kan spille med alt på high, men det er veldig langt i fra alt på maks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...