Gå til innhold

Hvorfor bruke tusener på grafikkort?


AK47

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en ny maskin for litt over et halvt års tid siden. Med maskinen fulgte en Radeon 9600 pro grafikkort. Vurderte om det holdt, etter å ha lest om alle juvelene i dette forumet. Med dette kortet har jeg faktisk ennå ikke opplevd å måtte redusere på kvaliteten, jeg kjører fullt på alt. Og jeg spiller mye :cry: Maskinen med 2,6 ghz prosessor, 1024 mb ram og et 128 mb 9600 Pro grafikkort gjør alt. Hvorfor dette maset om 9800 Pro og verre enn så? Jeg bare undres. Har mistanke om at det er reint jåleri.

 

Et tips til alle som vurderer nytt grafikkort: Ikke la deg rive med av hysteriet. Billige løsninger holder lenge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det er dagen for meningsløse poster i dag.. :p Hvorfor kjøper ikke alle Lada Samara. Hvorfor går ikke alle med klær fra fretex? Hvorfor har folk fine møbler? Hvorfor kjøper folk oppvaskemaskin osv, osv...

 

For det første er det tullprat at du kan kjøre ditt 9600 på fullt i alle spill, for det andre er det noen som ønsker å kunne kjøre nye spill på fullt (f.eks FarCry), med glimrende grafikk, høy oppløsning og bra hastighet. Når du legger til at enkelte syns at 3-4000 er en grei pris for noe som gir dem glede så syns jeg det holder.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en ny maskin for litt over et halvt års tid siden. Med maskinen fulgte en Radeon 9600 pro grafikkort. Vurderte om det holdt, etter å ha lest om alle juvelene i dette forumet. Med dette kortet har jeg faktisk ennå ikke opplevd å måtte redusere på kvaliteten, jeg kjører fullt på alt. Og jeg spiller mye  :cry: Maskinen med 2,6 ghz prosessor, 1024 mb ram og et 128 mb 9600 Pro grafikkort gjør alt. Hvorfor dette maset om 9800 Pro og verre enn så? Jeg bare undres. Har mistanke om at det er reint jåleri.

 

Et tips til alle som vurderer nytt grafikkort: Ikke la deg rive med av hysteriet. Billige løsninger holder lenge.

 

Enig.

Endret av Rafael
Lenke til kommentar
AK47:

Hvilke spill spiller du?

Minesveiper og kabal :yes:

 

Hehe, neida, jeg spiller ikke minst C&C Generals : Zero Hour, men også nyere spill som Deus Ex, Homeworld 2, Homeworld 2, V Rally 3, Lock on, Flight Simulator (nyeste + combat), Max Payne 2 osv. Mange av dem ligger allerede i skuffen, da jeg er lei dem.

 

For tiden spiller jeg demoen til Joint Operations. Anbefales :thumbup:

Lenke til kommentar

Noen mennesker har mer penger enn andre og andre interesser enn andre.

 

Noen gidder og bruke penger på et rått grafikkort fordi de har pengene og intereserer seg i data og liker og spille nye spill med alt på maks.

 

Man må akseptere at alle ikke har like prioriteringer.

Lenke til kommentar
Hehe, jeg skulle likt å se du kjøre Lock On med alt snacks på med den maskinene ja... :laugh:

 

Det som for deg virker flytende kan for andre virke ekstremt hakkete. Så dersom du er en seriøs gamer som liker hastighet forbundet med nydelig grafikk så for all del sleng deg på hysteriet.

 

des,OUT!

Jeg sitter ikke og teller fps for å skryte til kameratene mine. Jeg nyter spillet, med god grafikk. Og feit lommebok :w00t:

Lenke til kommentar
Noen mennesker har mer penger enn andre og andre interesser enn andre.

 

Noen gidder og bruke penger på et rått grafikkort fordi de har pengene og intereserer seg i data og liker og spille nye spill med alt på maks.

 

Man må akseptere at alle ikke har like prioriteringer.

Heit enig ;)

Lenke til kommentar

Jeg lar meg ikke "rive med" av "hysteriet. Aldri.

Jeg må likevel innrømme at jeg setter veldig store krav til grafikk og hastighet.

 

Den forrige maskinen min syntes jeg var litt for treg. Selv i overklokket tilstand.

Dette var for nesten nøyaktig et år siden.

 

Radeon 9700 overklokket: 325MHz/620MHz @ 470MHz/770MHz

XP 2500+ overklokket: 1,83GHz @2,5GHz

1GB DDR400 RAM

Alt vannkjølt.

 

Jeg spilte nesten alle spill på max detaljer, 4xAA og 16xAF med greie fps (gjennomsnitt ca 60-80++).

Problemet var at noen spill gikk litt vel treigt. Mafia, Unreal 2, UT2003 på de største banene osv. Da datt fps til under 30. Det er uholdbart for meg. Jeg ser lett forskjell på 60 og 100fps. 30fps blir derfor litt i minste laget...

 

Det er STOR forskjell på hva folk mener er god grafikk og god hastighet. Jeg ligger i den enden på skalaen der lommeboka har det verst... :green:

 

Jeg er redd jeg ikke tror helt på den greia at du spiller alle spill på max med god flyt. Dvs, du skrev ikke "god flyt" sånn ordrett, men jeg lurer på om det var det du mente? God flyt altså?

 

Den neste PC-en min har et budsjett på 22.000 til 25.000kr... :wow: (Peltier, vann++)

Kanskje jeg endelig blir fornøyd med en maskin?

Synes jeg det er verdt det? Ja. Jeg innviterer deg hermed hjem til meg den dagen maskinen er i hus, så kan du se hvordan et spill KAN se ut dersom du har spinnvill maskin. Tar du imot utfordringen? :thumbup:

Lenke til kommentar
AK47:

Hvilke spill spiller du?

Minesveiper og kabal :yes:

 

Hehe, neida, jeg spiller ikke minst C&C Generals : Zero Hour, men også nyere spill som Deus Ex, Homeworld 2, Homeworld 2, V Rally 3, Lock on, Flight Simulator (nyeste + combat), Max Payne 2 osv. Mange av dem ligger allerede i skuffen, da jeg er lei dem.

 

For tiden spiller jeg demoen til Joint Operations. Anbefales :thumbup:

De spillene der krever jo ikke no bedre enn det du allerede har egentlig da. Vent til Doom3 og HL2 kommer ut, og da kan du prøve de på full grafikk og se hvor flytende de går! :thumbup:

Lenke til kommentar
Hehe, jeg skulle likt å se du kjøre Lock On med alt snacks på med den maskinene ja... :laugh:

 

Det som for deg virker flytende kan for andre virke ekstremt hakkete. Så dersom du er en seriøs gamer som liker hastighet forbundet med nydelig grafikk så for all del sleng deg på hysteriet.

 

des,OUT!

Ikke snakk om seriøs gaming om du skal ha alt på max. De fleste her spiller spill som går raskt for seg (FPS) og du får ikke akkurat tid til å legge merke til grafikken om du er er en seriøs gamer.

Lenke til kommentar
AK47:

Hvilke spill spiller du?

Minesveiper og kabal :yes:

 

Hehe, neida, jeg spiller ikke minst C&C Generals : Zero Hour, men også nyere spill som Deus Ex, Homeworld 2, Homeworld 2, V Rally 3, Lock on, Flight Simulator (nyeste + combat), Max Payne 2 osv. Mange av dem ligger allerede i skuffen, da jeg er lei dem.

 

For tiden spiller jeg demoen til Joint Operations. Anbefales :thumbup:

De spillene der krever jo ikke no bedre enn det du allerede har egentlig da. Vent til Doom3 og HL2 kommer ut, og da kan du prøve de på full grafikk og se hvor flytende de går! :thumbup:

HL2 vil gå ganske bra på kortet hans men han vil slite i høyere oppløsninger og AA og AF, Doom III derimot vil ikke kjøre glatt.

Lenke til kommentar
Jeg sitter ikke og teller fps for å skryte til kameratene mine. Jeg nyter spillet, med god grafikk. Og feit lommebok  :w00t:

Er det ikke bedre å bruke pengene på noe da, enn å la de ligge og råtne i lommeboka? ;)

Jeg er selv ekstremt gjerrig, men hvis jeg kjøper en maskin som bringer meg stor glede i hvertfall 2år, så bruker jeg mine 12.000kr på det. :D

Lenke til kommentar
Jeg sitter ikke og teller fps for å skryte til kameratene mine. Jeg nyter spillet, med god grafikk. Og feit lommebok  :w00t:

Er det ikke bedre å bruke pengene på noe da, enn å la de ligge og råtne i lommeboka? ;)

bah, isteden for å oppgradere maskina annenhver måned er den andre som bruker penga på øl og damer...

Lenke til kommentar
Jeg sitter ikke og teller fps for å skryte til kameratene mine. Jeg nyter spillet, med god grafikk. Og feit lommebok  :w00t:

Er det ikke bedre å bruke pengene på noe da, enn å la de ligge og råtne i lommeboka? ;)

bah, isteden for å oppgradere maskina annenhver måned er den andre som bruker penga på øl og damer...

De er bare teite! :p Og sex-kjøpere.. Syns ikke det er så positivt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...