Gå til innhold

kjøp av ny 9800pro


Anbefalte innlegg

hei

 

jeg har tenkt å kjøpe ny skjermkort et 9800pro men hercules er jo borte så jeg veit ikke helt hvem jeg skal ha.. sapphire har jeg bare dårlig erfaring med 2x og powercolor har jeg hørt mye rart om så den vil jeg ikke ha..

 

pcen skal stå på et varmt sted.. så kanskje jeg skal ta et skjermkort som tar 2 plasser og hjelper til å holde kabinettet kald ! ? den iceq skermkortet så jo kult ut.. husker ikke linken, hva sier dere ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Powercolor, det har du hørt mye dumt om ja, synd det, for det er jo det riemligste og beste @ stock idag, så da kan du like gjerne la vær å kjøpe skjermkort?

 

Men jeg kan ikke annet enn å anbefale PowerColor, er billig, fyldig bundle, og kan fint moddes til XT :)

Uansett, så kan du sette på VGA silencer fra Netshop.no, så slipper du å styre med vifter

:p

Lenke til kommentar

Problemene med vifta på PowerColor kortene, er noe som var for over ett halvt år siden.

 

Det er ingen grunn til å la være å kjøpe PowerColor nå.

 

Hvis du absolutt ikke kan bruke Sapphire eller PowerColor har faktisk Elkjøp på Forus, Stavanger noen Hercules igjen til rett under 4000 kroner. Da får du til og med blått lys i vifta på kjøpet. Ikke rusk bare det.

Lenke til kommentar
ok then powercolor it is.. ja jeg elsker den hercules sin et skikkelig kvalitets kort har det i denne pcen.

Uansett, Hercules har gjort alt selv og er "bare" "PBA" kort, dvs at de er Powered by ATi.

Sapphire og PowerColor er BBA (Built by ATi) og lages ved samme fabrikk.

Som sagt var vifteproblemene over for lenge siden!

 

Du nevnte noe om IceQ kortet, at det så sprekt ut.

Det stemmer, har det selv :p

På et PowerColor Radeon 9800PO @ 9800XT og idler i Windows ved 50 grader, da på minimum rpm spm er ca 1200 :)

Ligger på 40 ved 2400.

 

Kommer en test av denne, mest sannsynlig i løpet av sommeren (VGA silencer).

Lenke til kommentar
Tenker du på dette :

 

htexradiceq9800.jpg

 

Hightech Excalibur ATI Radeon 9800Pro ICE Q 128Mb DDR

Fås hos databutikken.com

Ser ut til å ha bra kjøling .

jepp.. akkurat den jeg tenkte på.. takk for linken foresten. x800xt skal kjøpes den også men den er til meg da .. 9800 pro er til en kompiss han synes 2000-2500 er bra for et 9800pro har ikke råd til en x800 ennå :)

 

- forsten ikkeno cs kun ut ;)

Endret av mafiamann
Lenke til kommentar

2000-2500 for 9800pro er overpriset. Sjekk bruktmarkedet så får du for 1400-1500kr.

 

Angående vifter som detter av, det har aldri skjedd. Det at vifter har sluttet å fungere er en annen ting, men det var et halvt år siden med den første revisjonen av PC kortene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...