Gå til innhold

Audio-brenneCD'er som brenner uten pause


Anbefalte innlegg

Hei (=

 

Jeg lurer på om noen vet om noe bra brenne-cd'er som takler å brenne musikk cd'er uten pause mellom sangene? Jeg har prøvd med noe jalla noname cd-r og en (om ikke enda mer jalla) Mr. Platinum cd'r.

 

Tips om hvilke cd'er jeg burde kjøpe? Har sett såkalla Audio CD-R fra Sony på Elkjøp. Noen som har erfaring med dette?

 

Takker på forhånd for svar (=

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pause mellom sanger (tracks) har ikke noe med hviken type plater du bruker. Brenn dem i "disk at once" modus. Det blir da ikke mellomrom mellom sangene på cden.

:thumbup:

Det er det jeg gjør, men likevel blir det et liiiite tidsrom med stillhet mellom sangene, derfor jeg lurer på om det kan være cd-platene..

Lenke til kommentar
du må stille inn pusene mellom sangene.

i Nero så høyre klikker du på sangen og velger trackproperties. der kan du stille på hvor lang pausen skal vare

Jepp, har gjort det :p men likevel blir det bittelitt stillhet mellom sporene. er ikke mye, men nok til at det irriterer. skal vel gå flytende?

 

Jeg bruker Nero 6

Endret av Maaze
Lenke til kommentar

Hvis det er mp3 som er utganspunktet ditt, så er det roten til problemet. MP3-formatet (MPEG-1 layer 3) støtter ganske enkelt ikke såkalt gapless. Å sette pausen mellom sangene i Nero til null, hjelper derfor ikke. Det hjelper heller ikke å kutte sangene i en editor.

 

MP3-formatet bygges opp av noe som kalles "frames", som hver består av 1152 samples. Lengden på sangen kan bare være et helt antall slike frames, og derfor må noe samples enten kappes bort, eller resten av en påbegynt frame fylles med nuller. Nyere versjoner av LAME (3.90 og senere) legger inn info i en tag om hvor mange samples som er fyllt opp slik, noe som gjør at f.eks. foobar2000 kan spille de av som ekte gapless. Det finnes også plugins som gjør en mer eller mindre godt jobb med å få til gapless, ved å gjette på hvor mange null-samples som er lagt til. "Encoder/decoder delay" er også et problem, men det står det mer om i linken nederst.

 

Så, dersom det er mp3 som er utgangspunktet ditt, kan jo prøve å bruke diskwriter i foobar2000, eller brenne cd'en derfra, men for å få til sistnevnte trenger du Nero i tillegg, siden det er det foobar bruker.

 

Kort sagt hjelper det ikke å kjøpe andre CDR-plater.

 

Kilde:

MP3 Players and No-gap playback, Foobar does it. Who else does? og kanskje spes denne posten.

Endret av OBServer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...