Gå til innhold

Abit NF7-s v2.0 overklokking


Anbefalte innlegg

Er i ferd med å sette sammen en rigg bestående av NF7-s v2.0 og Mobile XP 2400+ (35 watt).

Er det noen som har erfaring med hvilke settinger man bør bruke i biosen? Tenker da på AGP spenning og lås, minnespenning, osv...

Tenkte at det var lettere å komme igang med endel stalltips fra noen som har gjort dette tidligere... :)

Happy for alle svar. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg måtte ganske høyt opp i Vcore for å klare høy hastighet. lå

på 2.48-ettellerannet GHz en stund. da tror jeg jeg måtte opp i hele

1.875 v. men jeg er egentlig ikke missfornøyd. skal forsøke litt mer

en gang jeg har bedre tid. tror nemmellig det var høy fsb som

stoppet meg, og ikke mp'en.

Lenke til kommentar

jeg kjører min på 13x200 med 2.0vcore i bios. reelt blir det ca 1.95. agpvolten kan du godt skru opp til iallefall 1.6 da nf7-s har en tendens til å vise mer volt i bios enn det som faktisk blir tilført. jeg kjører på 1.7 for øyeblikket . fant ut at det var det som stoppet meg med overklokkingen siden skjermen ble svart ved reboot etter økning av fsb. minne kjører på maks, også chipset.

Sikkert mulig å kjøre med mindre til deg . Ett hett tips, bytt ut chipsettkjøleren hvis du skal overklokke. Chipsettet blir veldig varmt og vifta er stillegående men dårlig. Min satt ikke skikkelig på brikken engang. Kjøpte meg vifteløs swiftech kjøler , smurte på med bra goop, og skrudde skikkelig fast. Tempen gikk ned 10 grader!!

 

Lykke til med fett hovedkort og rå cpu! :thumbup:

Lenke til kommentar
Vel jeg fikk faktisk bedre ytelse på det kortet med vanlig TwinMos kontra dem med winbond, dette står det litt om i minnetesten min.

Men jeg er redd du må se deg kraftig slått av mine TwinMOS m/ Winbond (BH-5). ;)

Men 512MB-brikker kommer en ikke langt med på NF7. Da må en bruke bios med CPC avslått, men dette gir betydelig lavere ytelse.

 

Bruk en av de nyere Tictac-biosene.

 

Du kan lese denne guiden, selv om den ikke er oppdatert på en stund er det endel greit stoff.

 

http://www.ocshoot.no/ubb/ultimatebb.php?u...ic;f=8;t=000408

Lenke til kommentar
Er i ferd med å sette sammen en rigg bestående av NF7-s v2.0 og Mobile XP 2400+ (35 watt).

Er det noen som har erfaring med hvilke settinger man bør bruke i biosen? Tenker da på AGP spenning og lås, minnespenning, osv...

Tenkte at det var lettere å komme igang med endel stalltips fra noen som har gjort dette tidligere... :)

Happy for alle svar. :yes:

Bruker og hjelpe og oppdatere biosen. Gjerne en modda bios vis du tør ;)

Lenke til kommentar
Har nå nettopp begynt å kjøre maskinen. Kjørte en stund "feil", i og med at jeg glemte at frekvensen oppgitt er den aktuelle frekvensen og ikke AMD-frekvensen.
Kjørte 18 x 133 uten å endre noe i biosen... Gikk forsåvidt helt fint...
:blush:
Skal begynne å teste ordentlig i prime95 snart.

Har forresten en ide vedr. isolering av luftstrømmer rundt kjøleren, kommer forhåpentlig tilbake med mer info. om den ideen når jeg har kommet litt videre...
:dremel:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...